Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC III 1.4 Tce uszczelka głowicy


valdez
Zarejestrowani

op
(11-02-2019, 17:30)bologno napisał(a): Jeśli płynu dużo nie schodziło, tzn, nie lało się sporo na cylinder to są spore szanse, że tylko na wymianie uszczelki pod głowicą się skończy. Przy okazji warto by nowy komplet rozrządu założyć, pasek osprzętu, koniecznie nowe szpilki głowicy i to co mechanik jeszcze zauważy przy okazji roboty. Jeśli planujesz w przyszłości założyć LPG a pojazd ma trochę przejechane, to warto by sprawdzić luzy zaworowe jak już głowica będzie ściągnięta i obejrzeć jej wnętrze. Na częściach nie ma co oszczędzać, lepiej OEM lub z najwyższej półki. Napomnij mechanika, żeby sprawdził szczelność głowicy (plus planowanie oczywiście) i obejrzał bardzo dokładnie tuleje cylindrowe, czy mikro pęknięcia nie ma.

A komisowi nie odpuść. Jeśli masz fakturę i nie minęło dużo czasu od zakupu (dużo km nie przejechałeś) to przy odrobinie starań wygrasz sprawę bo UPG nie jest w końcu elementem eksploatacyjnym i podlega pod wadę ukryta silnika.
Sytuacja jest taka.. Autko mam dwa miesiące, zrobiłem tysiąc km, naczytałem się po zakupie o upg I sprawdziłem no i wyszło. Autko ma 186000tys,dzisiaj potwierdzone w ASO, najgorsze że ASO znalazło w historii auta, że przed sprzedażą auto miało problem ze szczelności ą w układzie chłodzenia

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Marek Grzyb
Zarejestrowani

Pytanie teraz takie, czy ta nieszczelnosc w ukladzie chlodzenia, nie spowodowala przegrzanie sie silnika, a to z kolei przepalenie UPG Sad

Odpowiedz
valdez
Zarejestrowani

op
(11-02-2019, 17:54)Marek Grzyb napisał(a): Pytanie teraz takie, czy ta nieszczelnosc w ukladzie chlodzenia, nie spowodowala przegrzanie sie silnika, a to z kolei przepalenie UPG Sad
Pewnie tak, od przebiegu 65000 cztery razy wymieniany płyn chłodniczy, niestety jest to jakoś ukryte w historii ASO i trzeba pogrzebać aby to wszystko wyczytać,

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Marek Grzyb
Zarejestrowani

No ale to ze plyn chlodniczy wymienieny to raczej nic dziwnego, w koncu tez nalezy okresowo go wymieniac.

Odpowiedz
valdez
Zarejestrowani

op
(11-02-2019, 18:00)Marek Grzyb napisał(a): No ale to ze plyn chlodniczy wymienieny to raczej nic dziwnego, w koncu tez nalezy okresowo go wymieniac.
Tak ale jest zaznaczone za każdym razem że auto ma sprawdzaną szczelność układu

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Marek Grzyb
Zarejestrowani

No ale, nie jest to celowy zabieg sprawdzenie szczelnosci ukladu chlodzenia, przy zmianie plynu chlodzacego, zalecana przez serwis ?

Odpowiedz
valdez
Zarejestrowani

op
(11-02-2019, 18:07)Marek Grzyb napisał(a): No ale, nie jest to celowy zabieg sprawdzenie szczelnosci ukladu chlodzenia, przy zmianie plynu chlodzacego, zalecana przez serwis ?
Może, tak, może się nakręcam ale jest coś na rzeczy, jak dla mnie coś za częste te wymiany, w sumie nieistotne, czeka mnie sprawa w sądzie bo komis twierdzi że to moja wina, najgorsze że przez to nie mogę dalej działać

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
bologno
Zarejestrowani

Jeśli przez 120tys. przebiegu ASO czterokrotnie wymieniło płyn to musiało być coś nie tak. W ASO na wszystko są dość wysokie interwały wymian tak jak na olej silnikowy co 30 tys, na pewno czterokrotnie nie trzeba było tego tego robić według ich harmonogramu.

Ogólnie silniki 1.4 Tce od 2011 roku i młodsze rzadko cierpią na wadliwą uszczelkę pod głowicą. Najczęściej są to roczniki 2009-2010. Od końca 2010 roku poprawiono też wadliwe napinacze łańcuch rozrządu i zmieniono oprogramowanie sterownika. Ale jeśli silnik został przegrzany, z powodu niskiego poziomu płynu to normalne, że UPG ucierpiała.

Warto podłączyć się oprogramowaniem do Renault czyli CLIP-em i zobaczyć czy w historii nie zostały odnotowane wypadania zapłonów, wysokie spalanie skutkowe lub zanotowane przegrzanie silnika.

Odpowiedz
Marek Grzyb
Zarejestrowani

A tak odbiegajac od tematu, to wpienia mnie strasznie, za tak napchane czujnikami i elektronika auto nie poiada tak banelnego czujnika, jak czujnik poziomu plynu chlodzacego w zbiorniczku wyrownawczym, heh

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Nie sądzę aby udało się cokolwiek wygrać z komisem. Jeśli jest to usterka eksploatacyjna mogąca wystąpić przy określonym przebiegu (a wiadomo że w 1,4 tce jest to prawdopodobne) to sprawa jest z góry przegrana.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości