Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II scenic II filtr cząstek stałych


waldomi
Zarejestrowani

op
(09-10-2015, 10:08)Wojtgda napisał(a):
(07-10-2015, 17:07)waldomi napisał(a): Tia, na czyszczeniu dzisiaj byłem. Wypadło pomyślnie, filtr był zapchany w 80%, po czyszczeniu pozostało 11% i powiedziano mi że ta reszta oczyści się teraz sama. Koszt: z clipem 580 zeta... Problem jednak jeszcze nadal pozostał ponieważ (clip pokazał) zepsuty czujnik temperatury spalin (błąd P0544) koszt wymiany na nowy ca. 550 zł. + robota = 700 zł., akurat nie mieli. Może i dobrze bo i tak nie miałem aż tyle przy sobie. Musiałem do nich i 130 km. dojechać więc powiedzieli że mogę ten czujnik gdzieś bliżej siebie wymienić nr. części:8200897221. Oprócz tego zwrócili mi uwagę, że wtryskiwacz pierwszy podaje zbyt dużo paliwa,
- norma jest 1-2, on pokazuje ponad 3.
Na razie jestem na etapie poszukiwań drugiego czujnika, ale czy to na tym będzie koniec...? Pożyjemy zobaczymy.
Może jakieś pomysły co z tym fantem dalej robić ?
Dzięki.

bardzo rzadko można wyczyścić żeby komp pokazywał 0%
zawsze pozostaje ok 10-20% zabrudzenia. Jeżeli nie jeździsz długich tras to się nie oczyści a wręcz przeciwnie znowu się zapcha.

teraz o kosztach:
pistolet pneumatyczny do aplikacji środka to koszt ok 350 - 700 zł - w zależności od producenta i ilości oferowanych złączy.
chemia do czyszczenia (są trzy kroki)
step I - (5 litrów - zużywamy ok 0,2 - 0,5 litra) - 300 zł
step II - (5 litrów - zużywamy ok 0,5 - 1 litr) - 300 zł
Step III - dodajemy do paliwa i dzięki niemu dodatkowo "czyścimy" układ paliwowy - 40 PLN

jeżeli ktoś nabędzie sobie chemię i chce się pobawić to mam takowy pistolet do użytku. Chemię na jeden raz również posiadam w zestawie Biggrin
1 krok.
Ciąg dalszy:
czujnik wymieniony, auto idzie jak burza, ale zapala mi się czasami ,,zregeneruj katalizator" z tym że bez pom. service. Przejechałem 2× 30 km. na 5 biegu z obrotami 2600-2900 i po ok. 10 km. zaczął dymić na niebiesko i tak przez ok. 8 kilometrów, potem przestał. Meldunek jeszcze się pojawia, ale auto na mocy nie traci.
Myślę że to ta reszta jeszcze się wypala (popróbuję dalej), a potem zobaczymy czy coś się zmieni...

Gesendet von meinem LG-D620 mit Tapatalk

Odpowiedz
waldomi
Zarejestrowani

op No tak, czujnik czujnikiem a dpf znowu zapchany... i znowu cuda niewidy. Przyjedż raz jeszcze popatrzymy, pomierzymy, może to co innego itd. itp.
Wojtgda miałeś racje, mam już dość tego nietrafionego wynalazku... Kastracja.

Gesendet von meinem LG-D620 mit Tapatalk

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Nie wiem, czy pisałeś już - jakiego oleju używasz?

Odpowiedz
Adrian19820
Zarejestrowani

Moim zdaniem było wycinać na samym początku bez zabaw w czyszczenie. Znajomy miał to samo w Kia Sportage - zapchany FAP/DPF i komputer pokazywał zepsuty czujnik temperatury spalin. Koszty wymiany czujnika i czyszczenia FAP/DPF przewyższają koszty jego usunięcia a w dodatku nikt nie dawał gwarancji na ile pranie wystarczy. W związku z tym zapadła najsluszniejsza decyzja - usunięcie. Calkowity kosz 800 zł i teraz nie ma żadnych problemów

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
waldomi
Zarejestrowani

op
(07-11-2015, 10:16)funkoval napisał(a): Nie wiem, czy pisałeś już - jakiego oleju używasz?
Elf 5W30 do dpf-a i chyba przy tym zostanę tyle, że może już bez tego trzyliterowego dodatku.

Gesendet von meinem LG-D620 mit Tapatalk

Odpowiedz
waldomi
Zarejestrowani

op Polecam
http://www.kreatormocy.pl/filtr-czastek-...dci-130-km

Gesendet von meinem LG-D620 mit Tapatalk

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Jaki koszt?

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
waldomi
Zarejestrowani

op 9 stówek

Gesendet von meinem LG-D620 mit Tapatalk

Odpowiedz
jordekap
Zarejestrowani

Trochę stary wątek ale może komuś się przyda.
Ja w zeszłym roku po jednym wypalaniu serwisowym filtra, który rzeczywiście pomogł ale... na krótki czas zdecydowałem się jak to ktoś ładnie ujął, na "kastracje" i jestem zadowolony.
Akcja przeprowadzona w Radomiu kosztu dokładnie nie pamiętam ale było to jakieś 700-800zł. Zostawiłem samochód na jedną noc. Gość ma warsztat ale emulację robi ktoś inny dlatego na dobę musiałem zostać bez samochodu.
Reasumując. Opłacało się.

PS: dla tych, którzy mają wyrzuty sumienia przypomnę tylko, że sam proces wypalania filtra jak i konieczna po tym wymiana oleju to same w sobie już bardzo "ekologiczne" zabiegi Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2016, 19:45 przez jordekap.)

Odpowiedz
ryjas
Zarejestrowani

Z ciekawości patrzyłem ile kosztuje nowy FAP na allegro. Zanlazłem za 1000 zł. Może lepiej zamiast kastrować wymienić?
Mi się właśnie odspawało gniazdo drugiego czujnika za FAPem. Generalnie cała pucha się powoli zaczyna bio-degradować. Nie wiem czy nie będę zmuszony do wydatków:/ Na tą chwilę nie ma żadnych komunikatów

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości