ikarkarate
13
0
0
0
SC II ph II
2006
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Grajewo
op
Witam, ponownie, temat ciągłej pracy dmuchawy na średnich obrotach nie rozwiązany, podłączony silnik dmuchawy na krótko - obroty na maksa, prąd na żółtym kablu przy sterowaniu obrotami z konsoli zmienia się od 0 do 5V, czyli wynika że sterowanie z konsoli działa, no chyba że powinny być inne napięcia na żółtym kablu dochodzącym do rezystora dmuchawy, może jakieś pomysły jak zrobić inne pomiary?
(24-02-2021, 13:17)ikarkarate napisał(a): Witam, ponownie, temat ciągłej pracy dmuchawy na średnich obrotach nie rozwiązany, podłączony silnik dmuchawy na krótko - obroty na maksa, prą na wejściu wtyczka czerwoni czarny przewód 12,20V prąd na żółtym kablu przy sterowaniu obrotami z konsoli zmienia się od 0 do 5V, czyli wynika że sterowanie z konsoli działa, no chyba że powinny być inne napięcia na żółtym kablu dochodzącym do rezystora dmuchawy, może jakieś pomysły jak zrobić inne pomiary?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2021, 13:32 przez ikarkarate.)
•
ikarkarate
13
0
0
0
SC II ph II
2006
1.5 dCi 105KM, 2003-2009
Grajewo
op
Dalsze poszukiwanie rozwiązania problemu, w związku z brakiem czasu i zimą, ciągle to się ciągnie dziś odłączyłem panel sterowania klimatronikiem, po odłączeniu silnik dmuchawy ciągle pracuje z niezmienną prędkością, odłączenie nie zmienia prędkości wiatraka dmuchawy, zmieniłem kolejny rezystor dmuchawy również obroty nie ulegają zmianie. Silnik dmuchawy włącza się natychmiast po włączeniu zapłonu a wyłącza po wyłączeniu zapłonu.
•
marecky
1,784
5
298
417
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
— 05-03-2021, 11:59
(05-03-2021, 11:41)ikarkarate napisał(a): Dalsze poszukiwanie rozwiązania problemu, w związku z brakiem czasu i zimą, ciągle to się ciągnie dziś odłączyłem panel sterowania klimatronikiem, po odłączeniu silnik dmuchawy ciągle pracuje z niezmienną prędkością, odłączenie nie zmienia prędkości wiatraka dmuchawy, zmieniłem kolejny rezystor dmuchawy również obroty nie ulegają zmianie. Silnik dmuchawy włącza się natychmiast po włączeniu zapłonu a wyłącza po wyłączeniu zapłonu. Proponuję wziąć do ręki multimetr i schemat z #8 i pomierzyć napięcia na pinach modułu ("rezystora") sterowania wentylatorem 1023. Jeśli po odłączeniu panelu sterowania nic się nie zmienia to znaczy, że jest zwarcie w module 1023. W samym module można sprawdzić czy nie ma zwarcia między pinami 1-3 i 2-4 lub 1-4 i 2-3.Tu nie ma żadnej filozofii pod warunkiem, że ktoś już nie zrobił jakiejś modyfikacji w oryginalnej instalacji...
•
marecky
1,784
5
298
417
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
— 05-03-2021, 13:11
Sugeruję też sprawdzić sam wentylator bo może on uszkadza nowy moduł...
•
kiwikrakow
4,169
21
3412
6,200
SC III ph I
2010
1.9 dCi FAP 130KM, 2009-2011
KrakoWieliczka
@ marecky jak sprawdzić wentylator można to zrobić mierząc np oporność czy jest ok. by nie rwać całej deski?
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
•
marecky
1,784
5
298
417
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
— 05-03-2021, 13:50
(05-03-2021, 13:14)kiwikrakow napisał(a): @ marecky jak sprawdzić wentylator można to zrobić mierząc np oporność czy jest ok. by nie rwać całej deski? Wentylator to zwykły silnik DC. Można zmierzyć oporność a lepiej zmierzyć pobór prądu ale trzeba wiedzieć jakie wartości są prawidłowe. W SC2 jest niestety wielki problem z dostępem do wentylatora. Z drugiej strony na rozwiązanie problemu, który przedstawił @ ikarkarate nie ma za bardzo innego sposobu
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi marecky za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to marecky for this post
• kiwikrakow
sivvy
185
0
48
5
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Janów Lubelski
sivvy
Zarejestrowani
— 07-03-2021, 10:31
A czy jesteś pewny że kable przy rezystorze są dobrze podłączone?
U mnie padł nawiew całkiem. Wymieniłem rezystor na nty wraz z kostkami i po wymianie chodził cały czas na maksa aż do wyjęcia karty z czytnika i otwarcia drzwi. Kupiłem rezystor Valeo i dalej to samo. Okazało się że nowa kostka dwupinowa ma odwrótnie podpięte kable. Może tu jest problem?
Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka
•
krzysztofk
2,540
13
965
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Kup rezystor za160 lub 180 zł valeo i problem zniknie.nigdy nie kupuje się po taniości(chińczyków).
Naprawiając ten rezystor to też trzeba umieć. Dobry tranzystor i dobra pasta przewodząca.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2021, 10:40 przez krzysztofk.)
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
marecky
1,784
5
298
417
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Rzeszów / Jarosław
marecky
Zarejestrowani
— 07-03-2021, 14:07
(07-03-2021, 10:40)krzysztofk napisał(a): Kup rezystor za160 lub 180 zł valeo i problem zniknie.nigdy nie kupuje się po taniości(chińczyków).
Naprawiając ten rezystor to też trzeba umieć. Dobry tranzystor i dobra pasta przewodząca. Jestem tego samego zdania...
Często jest tak, że tanie części stają się droższe od tych "pozornie" drogich
Co do naprawy to według mnie ma sens tylko gdy uszkodzony element jest oryginalny (Valeo)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi marecky za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to marecky for this post
• krzysztofk
krzysztofk
2,540
13
965
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Raz naprawiałem rezystor dmuchawy poprzez wymianę tranzystora w rezystorze. Wymiana sama ok, pasta przewodząca dana +dobre lutowanie ale wentylator już nie śmigał z taka samą prędkością jak przed naprawą. Działa do tej pory,ale nie o to chodziło. Miało być jak fabrycznie, ale to tylko z oryginalnym rezystorem.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
|