Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II dmuchawa kabiny chodzi tylko na wolnych obrotach ze stałą prędkością.


ikarkarate
Zarejestrowani

op Witam, ponownie, temat ciągłej pracy dmuchawy na średnich obrotach nie rozwiązany, podłączony silnik dmuchawy na krótko - obroty na maksa, prąd na żółtym kablu przy sterowaniu obrotami z konsoli zmienia się od 0 do 5V, czyli wynika że sterowanie z konsoli działa, no chyba że powinny być inne napięcia na żółtym kablu dochodzącym do rezystora dmuchawy, może jakieś pomysły jak zrobić inne pomiary?

(24-02-2021, 13:17)ikarkarate napisał(a): Witam, ponownie, temat ciągłej pracy dmuchawy na średnich obrotach nie rozwiązany, podłączony silnik dmuchawy na krótko - obroty na maksa, prą na wejściu wtyczka czerwoni czarny przewód 12,20V  prąd na żółtym kablu przy sterowaniu obrotami z konsoli zmienia się od 0 do 5V, czyli wynika że sterowanie z konsoli działa, no chyba że powinny być inne napięcia na żółtym kablu dochodzącym do rezystora dmuchawy, może jakieś pomysły jak zrobić inne pomiary?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2021, 13:32 przez ikarkarate.)

Odpowiedz
ikarkarate
Zarejestrowani

op Dalsze poszukiwanie rozwiązania problemu, w związku z brakiem czasu i zimą, ciągle to się ciągnie dziś odłączyłem panel sterowania klimatronikiem, po odłączeniu silnik dmuchawy ciągle pracuje z niezmienną prędkością, odłączenie nie zmienia prędkości wiatraka dmuchawy, zmieniłem kolejny rezystor dmuchawy również obroty nie ulegają zmianie. Silnik dmuchawy włącza się natychmiast po włączeniu zapłonu a wyłącza po wyłączeniu zapłonu.

Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

(05-03-2021, 11:41)ikarkarate napisał(a): Dalsze poszukiwanie rozwiązania problemu, w związku z brakiem czasu i zimą, ciągle to się ciągnie dziś odłączyłem panel sterowania klimatronikiem, po odłączeniu silnik dmuchawy ciągle pracuje z niezmienną prędkością, odłączenie nie zmienia prędkości wiatraka dmuchawy, zmieniłem kolejny rezystor dmuchawy również obroty nie ulegają zmianie. Silnik dmuchawy włącza się natychmiast po włączeniu zapłonu a wyłącza po wyłączeniu zapłonu.
Proponuję wziąć do ręki multimetr i schemat z #8 i pomierzyć napięcia na pinach modułu ("rezystora") sterowania wentylatorem 1023. Jeśli po odłączeniu panelu sterowania nic się nie zmienia to znaczy, że jest zwarcie w module 1023. W samym module można sprawdzić czy nie ma zwarcia między pinami 1-3 i 2-4 lub 1-4 i 2-3.Tu nie ma żadnej filozofii pod warunkiem, że ktoś już nie zrobił jakiejś modyfikacji w oryginalnej instalacji...

Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

Sugeruję też sprawdzić sam wentylator bo może on uszkadza nowy moduł...

Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

@ marecky jak sprawdzić wentylator można to zrobić mierząc np oporność czy jest ok. by nie rwać całej deski?

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

(05-03-2021, 13:14)kiwikrakow napisał(a): @ marecky jak sprawdzić wentylator można to zrobić mierząc np oporność czy jest ok. by nie rwać całej deski?
Wentylator to zwykły silnik DC. Można zmierzyć oporność a lepiej zmierzyć pobór prądu ale trzeba wiedzieć jakie wartości są prawidłowe. W SC2 jest niestety wielki problem z dostępem do wentylatora. Z drugiej strony na rozwiązanie problemu, który przedstawił @ ikarkarate nie ma za bardzo innego sposobu

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi marecky za ten post post:
  • kiwikrakow
sivvy
Zarejestrowani

A czy jesteś pewny że kable przy rezystorze są dobrze podłączone?
U mnie padł nawiew całkiem. Wymieniłem rezystor na nty wraz z kostkami i po wymianie chodził cały czas na maksa aż do wyjęcia karty z czytnika i otwarcia drzwi. Kupiłem rezystor Valeo i dalej to samo. Okazało się że nowa kostka dwupinowa ma odwrótnie podpięte kable. Może tu jest problem?

Wysłane z mojego Mi 9 Lite przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Kup rezystor za160 lub 180 zł valeo i problem zniknie.nigdy nie kupuje się po taniości(chińczyków).
Naprawiając ten rezystor to też trzeba umieć. Dobry tranzystor i dobra pasta przewodząca.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-03-2021, 10:40 przez krzysztofk.)

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • marecky, polaq
marecky
Zarejestrowani

(07-03-2021, 10:40)krzysztofk napisał(a): Kup rezystor za160 lub 180 zł valeo i problem zniknie.nigdy nie kupuje się po taniości(chińczyków).
Naprawiając ten rezystor to też trzeba umieć. Dobry tranzystor i dobra pasta przewodząca.
Jestem tego samego zdania...
Często jest tak, że tanie części stają się droższe od tych "pozornie" drogich
Co do naprawy to według mnie ma sens tylko gdy uszkodzony element jest oryginalny (Valeo)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi marecky za ten post post:
  • krzysztofk
krzysztofk
Zarejestrowani

Raz naprawiałem rezystor dmuchawy poprzez wymianę tranzystora w rezystorze. Wymiana sama ok, pasta przewodząca dana +dobre lutowanie ale wentylator już nie śmigał z taka samą prędkością jak przed naprawą. Działa do tej pory,ale nie o to chodziło. Miało być jak fabrycznie, ale to tylko z oryginalnym rezystorem.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości