Mateusz Redzimski
29
0
6
10
Parlin, Bydgoszcz, Poland
op
(12-07-2020, 15:58)krzysztofk napisał(a): Wszystko da się przestawić w kompie.
Rozrusznika nie wymienia się. Komp skrzyni musi zostać bo wentylator chłodnicy wariuje.
Robiłem taką przekładkę Jarpenowi.
Instalacja do czujników na pedałach jest oryginalnie na aucie. A kolega może mi powie jak rozwiązaliście problem świateł cofania i gdzie się dokładnie podłączyliście?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2020, 14:11 przez Mateusz Redzimski.)
•
Mateusz Redzimski
29
0
6
10
Parlin, Bydgoszcz, Poland
op
No to panowie po wymianie skrzyni, z mechaniki mam tylko problem z podpięciem linek biegów w sensie biegi sa odwrotnie 1 w dół 2 do góry itp, pozostal jeden problem który mnie martwi samochód zamyka sie ale niestety nie otwiera sie z cetralnego zamka ani nie wzbudza zegarów czyżby padnięty UCH, który podmieniłem z manuala?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2020, 23:53 przez Mateusz Redzimski.)
•
Mateusz Redzimski
29
0
6
10
Parlin, Bydgoszcz, Poland
op
Dla wszystkich, ciekawych samóchod już jeździ z rzeczy niepotrzebnych, które kupiłem to poduszka skrzyni biegów, podpora półosi, kompletne serwo hamulców (okazało się, a wcześniej nie sprawdziłem, że króciec na pompę sprzęgła w zbiorniczku płynu hamulcowego jest poprostu fabrycznie zaślepiony).
Lista rzeczy potrzebnych do przeróbki:
- skrzynia biegów,
- koło dwumasowe + tarcza + docisk + śruby,
- wysprzęglik,
- pompa sprzęgła wraz z zawleczką do wysprzęglika !! (ktorej nie mogę nigdzie znaleźć )
- pedał sprzęgła i hamulca wraz z czujnikami do sprzęgła oraz potencjometrem sprzęgła, czujnik stopu pozostaje ten sam, a instalacja do pedału sprzęgła jest fabrycznie przygotowana,
- wybierak biegów wraz z mieszkiem, gałką i sprężyną do blokady wstecznego,
- linki zmiany biegów i należy zwrócić uwagę na uchwyt do linek na skrzyni biegów bo jeżeli skrzynia pochodzi z megane 2 jest inaczej wyprofilowany uchwyt,
- czujnik poziomu oleju też sie różni, w moim samochodzie był 4 pinowy a w mojej instalcji z manuala jest zupełnie inna wtyczka 2 pinowa
- instalacja z silnika manuala,
- ja osobiscie kupiłem ECU, wraz z modułem połączeń BSI, modułem komfortu UCH, blokadą kierownicy, trzeba pamiętać żeby pierwsze zdemontować blokade kierownicy (śruba posiada lewy gwint odkręcamy w prawo ) dopóki jest zasilanie "stare" ecu i uch, ponieważ musimy odblokować kierownice inaczej nie wykręcimy śruby od blokady jest oma połączona z immo, wraz z kartami
Co do ostatnich 3 punktów, wymiana nie jest konieczna, ale usparwnia problemy np jak użytkownik Krzysztofk wspominał np z problemami z wentylatorami chłodnicy nie jest potrzebna zworka przy instalacji wybieraka z automatu, a do tego posiadałem jedną kartę teraz dwie więc na plus. Sterownik skrzyni biegów można całkowicie zdemontować, a instalacja i tak zostaje zamieniona z wersji manualnej. Tempomat i ogranicznik prędkości, ABS, ESP działają jak powinny. Co zostało mi do zrobienia to konfiguracja licznika gdyż sygnalizuje błąd skrzyni biegów a przy predkosci ok 120 uruchamia sie alarm dźwiękowy w kabinie taki naprzemienny sygnał (nie mam pojęcia co sygnalizuje ) oraz adaptacja hamulca postojowego i lekka regulacja pedału sprzęgła (naprawdę czasochłonna ) oraz linki zmiany biegów. Poszukuje tylko osoby do pomocy z Bydgoszczy z Renault Clip w celu adaptacji recznego i licznika
Myślę że wyczerpałem temat, jezeli ktoś ma pytania zapraszam chętnie odpowiem
krzysztofk
2,542
13
966
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Pomogłem?
Zabezpieczenie jest identyczne jak w wysprzegliku. Poszukaj gdzieś taniej używki.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2020, 16:17 przez krzysztofk.)
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
•
@ Mateusz Redzimski To ile zainwestowałeś ?
•
Mateusz Redzimski
29
0
6
10
Parlin, Bydgoszcz, Poland
op
@ krzysztofk no pewnie że tak, drugi przekaźnik nie był konieczny w nowej instalacji, wszyskie świece grzeją ;)
Co do ceny zmieściłem sie w 3000 zł robiąc wszystko samemu ale część kasy odzyskam z czasem ;) półosie z podporą, serwo hamulca+ pedał i pare innych to da się sprzedać, zaznaczam że kolo dwumasowe pochodzi z megane 2 powypadkowego z przebiegiem 43 tys. i bylo w naprawde świetnym stanie więc ta oszczędność wraz z wlasna robocizną pozwoliła sporo zaoszczędzić
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-08-2020, 18:36 przez Mateusz Redzimski.)
•
moondys
55
0
7
0
INNY
2008
INNY
Scenic
moondys
Zarejestrowani
— 06-08-2020, 19:28
Trzy tysie, to i tak nie dużo w takim zakresie prac. Ja niedawno za samą wymianę amorków ze sprężynami plus klocki dałem dwójkę. Jakbyś dał to na warsztat, to szóstka nie Twoja ;)
•
krzysztofk
2,542
13
966
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
(06-08-2020, 19:28)moondys napisał(a): Trzy tysie, to i tak nie dużo w takim zakresie prac. Ja niedawno za samą wymianę amorków ze sprężynami plus klocki dałem dwójkę. Jakbyś dał to na warsztat, to szóstka nie Twoja ;) Nie koniecznie. Jarpenowi robił warsztat.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to krzysztofk for this post
• jarpen
jarpen
2,680
9
1672
1,446
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 08-08-2020, 20:47
Dokladnie. Mi robił warsztat i robocizna z częsciami wyszła mnie jakies 3500
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
•
Proxima
637
8
267
78
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Rumia
Proxima
Zarejestrowani
— 24-08-2022, 22:19
@ krzysztofk zapewne nic nowego, ale wołam mimo to ;) A nuż jakieś przydatne informacje.
Dziś trochę poeksperymentowałem, w nadziei, że kiedyś uda mi się ostatecznie wywalić sterownik automatu i uzyskać poprawne działanie funkcji takich, jak tempomat czy hamulec elektryczny
Jak wiadomo, wypięcie sterownika powoduje ciągłą pracę wentylatorów. Sterownik silnika zaprogramowany jest pod automat, nie widząc na szynie CAN komputera skrzyni, wpada w pewnym sensie w tryb awaryjny, odpalając wentylatory na maxa. O ile dobrze rozumiem - by to zmienić, nie wystarczy konfiguracja, trzeba przeprogramować główny mikrokontroler sterownika odpowiednim wsadem. Nie wiem, czy nawet clip z reprogiem dałby tutaj radę? Pewnie jakaś zabawka pod jtag potrzebna, no i sam właściwy wsad trzeba wtedy jakoś zdobyć.
Postanowiłem spróbować czegoś tańszego i prostszego - podłożyć gotowy sterownik od manuala. I tu warto zaznaczyć, że nie trzeba wcale całego zestawu startowego. Używany, sprawny sterownik benzyny, z blokadą immo, kosztuje nawet 30-40zł, zresetowanie sterownika na tzw. virgin dla S3000 jest bardzo proste, a programator potrzebny do edytowania kości eepromu to połowa powyższej kwoty, a że już taki miałem - dla mnie koszt zerowy. Instalacji silnika, poza już istniejącymi modyfikacjami, nie ruszałem - przynajmniej na razie, ale o tym dalej.
Zresetowany sterownik wpiąłem, odłączając jednocześnie sterownik automatu. Do pinów od canu podpiąłem 120 omowy rezystor - terminator, być może zbędny. Silnik ruszył, wentylatory nie buczały Błędów we wtrysku brak, jedynie abs zauważa brak automatu, zapewne wymaga zmiany konfiguracji na manual. Co ciekawe, nie programowałem nawet w sterowniku VINu, i o jego brak auto nie miało pretensji.
Hamulec postojowy zwalnia zarówno do przodu, jak i do tyłu. Pojawił się natomiast inny problem: nie widać biegu jałowego, więc hamulec zawsze myśli, że ma bieg inny niż jałowy. Ponadto, gdy silnik pracuje, a sprzęgło jest puszczone, hamulec zgłasza błąd czujnika sprzęgła, prawdopodobnie jest zdezorientowany tym, że silnik chodzi, sprzęgło nie jest wciśniete, bieg niejałowy - a auto stoi!
Podejrzewam, że po prostu czujnik nie został w pełni podłączony do skrzynki bezpieczników, podłączono jedynie pin od wykrywania wstecznego, który wychodzi także w automacie, natomiast pin od neutrala wg schematu nie jest w instalacji od automatu podłączony, i trzeba go sobie wpiąć do wtyczki skrzynki. Jeśli w tym leży problem, to instalacji silnika pewnie w ogóle nie trzeba wymieniać
Tempomatu nie testowałem, bo autem na tym sterowniku nie jeździłem. No właśnie, bo z tym sterownikiem trochę śmieszna sprawa - prawdopodobnie jest zaprogramowany pod 2.0 a nie 1.6. Nie mam jednak pewności, bo bazuję tylko na jakimś pojedynczym linku po wyszukiwaniu wersji softu na googlach. Cóż, silnik jednak pracował, błędami nie sypał Do tematu prawdopodobnie wrócę za jakiś czas, za kilka tygodni na urlopie. Wtedy sprawdzę sprawę z pinem czujnika biegu jałowego, zrobię adaptacje, pojeżdżę, potestuję.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2022, 22:50 przez Proxima.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Proxima za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Proxima for this post
• krzysztofk
|