Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Turbina w oleju


zonk84
Zarejestrowani

op Witam podczas wymiany zawieszenia zauważyłem że cała turbina i wydech zarzygane są w oleju 1 rok temu regenerowalem turbine skąd może być wyciek co sprawdzić ?

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Drożność odmy w pierwszej kolejności do sprawdzenia i separator odmy.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi krzysztofk za ten post post:
  • Koziol89, Mati, zonk84
zonk84
Zarejestrowani

op Sory nie dodałem silnik 1.5 106km czy w tych silnikach jest odma bo nigdzie jej nie mogę jej zlokalizować

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-2020, 07:09 przez zonk84.)

Odpowiedz
zonk84
Zarejestrowani

op
(18-10-2020, 06:29)zonk84 napisał(a): Sory nie dodałem silnik 1.5 106km czy w tych silnikach jest odma bo nigdzie jej nie mogę jej zlokalizować

Ok widzę że temat był wałkowany poszukam i dam znać

Odpowiedz
Koziol89
Zarejestrowani

Zawór odmy, a dokładnie taka gumowa membrana, która parcieje z czasem i przepuszcza olej do turbiny, lepiej sprawdzić jej stan bo jak wciągnie tą membranę do turbiny to po turbinie

Odpowiedz
zonk84
Zarejestrowani

op Dzięki za pomoc namierzyłem pacjenta czy to jest ta część zintegrowana z pokrywą zaworów i łącząca się z  w wężem który idzie od filtra powietrza do turbiny   ps jak ją sprawdzić czy działa. Można ją rozebrać lub coś?
Sorry że pisze temat pod tematem ale nie mam z jakiegoś powodu możliwości edycji Panowie w jaki sposób sprawdzić działanie zaworu gdy dmucham z całej sily w wąż zaworu odmy nic nie leci a gdy zaciągać z całej siły ledwo, ledwo coś zaciąga czy to prawidłowe działanie?

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
itek
odma to prosty zawór przepływowy (obudowa, membrana, sprężynka, wlot od silnika i wylot do ukł. zasysania powietrza między filtrem a turbiną).
Gdy silnik pracuje na umiarkowanych obrotach, to ciśnienie oparów olejowych ze skrzyni korbowej idzie przez zawór, dzięki uchylonej membranie i ugiętej lekko sprężynce, do wylotu i układu ssącego poprzez turbinę.
Gdy silnik gwałtownie podnosi obroty, to napędza turbinę a ona zasysa powietrze z układu dolotowego( filtr powietrza i zawór odmy).
Duże podciśnienie wywołane zasysaniem turbiny pokonuje całkowicie opór sprężynki i pozwala zamknąć kanał (wylot) z zaworu odmy, zapobiegając wyssaniu oparów i oleju z silnika. Jak Obroty i ssanie turbo się obniżą, to sprężynka uchyli nieci membranę, otwierając przelot oparów przez odmę.
I tak w kółko. Jak się odma zapcha, to wali oparami wszędzie z silnika. Jak się nie domyka, to turbo łyka opary i i sadzi do dolotu mocząc wszystko na drodze od niej samej do głowicy. Pomocny w diagnozowaniu może być odkurzacz. Przyłóż do króćca wylotowego i ma nie przepuszczać od silnika.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi itek za ten post post:
  • robson23
Koziol89
Zarejestrowani

Mam 1.9 dci i tam jest trochę inaczej ale wygląda podobnie tylko nie wychodzi z pokrywy zaworów. Ten zawór jest rozbieralny, zdemontuj go i śrubokrętem podważaj ten dekielek dookoła aż odskoczy, tylko delikatnie bo ja kawałek odłamalem. Po rozebraniu powinieneś zobaczyć gumową membranę i sprężynkę, jeśli nie ma już membrany to trzeba to wyczyścić i dokupić nową. Ja zamawiałem na alledrogo za 10zl bo w sklepach z częściami są tylko całe zawory

Odpowiedz
zonk84
Zarejestrowani

op
(18-10-2020, 23:16)Koziol89 napisał(a): Mam 1.9 dci i tam jest trochę inaczej ale wygląda podobnie tylko nie wychodzi z pokrywy zaworów. Ten zawór jest rozbieralny, zdemontuj go i śrubokrętem podważaj ten dekielek dookoła aż odskoczy, tylko delikatnie bo ja kawałek odłamalem. Po rozebraniu powinieneś zobaczyć gumową membranę i sprężynkę, jeśli nie ma już membrany to trzeba to wyczyścić i dokupić nową. Ja zamawiałem na alledrogo za 10zl bo w sklepach z częściami są tylko całe zawory

Dzięki ale u mnie chyba nie jest rozbieralne próbowałem srubokrętem ale to chyba jest zgrzane i wymienia się całość z pokrywą czy ktoś może rozbieral taki zawór zintegrowany z pokrywą?

Odpowiedz
zonk84
Zarejestrowani

op Panowie udało mi się rozebrać to ustrojstwo membrana pękła mi w rękach jak wyjąłem ogólnie była bardzo zdeformowana . Wchodzę na alle....o A tam membrany tylko do silnika 1.9 i 2.0 a do 1.5 nie ma  Sad 

moja wygląda tak jak na pierwszych 2 zdjęciach na 2 kolejnych jest od 1.9 a dwa ostatnie 2.0 
Kształtem najbardziej zbliżony jest 2.0  brali byście w ciemno podpowiedzcie co zrobić xd

Załączone pliki

Miniatury
                       

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości