Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Sprawdzenie stanu oleju w automatycznej skrzyni biegów


Lukaszo
Zarejestrowani

op Cześć, pytanko jak mogę sprawdzić stan oleju w skrzyni automatycznej? Jest jakiś bagnet do tego?

Pytałem mechanika o wymianę oleju w skrzyni, powiedział mi że jak będzie robił wymianę statyczną, to gdy zmiesza się olej w skrzyni nowy ze starym skrzynia może pracować gorzej. Dlatego też chciałem sprawdzić czy olej prosi się już o wymianę.

Jak jestem wstanie sprawdzić stan oleju?

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Sugerowana zmiana oleju w DP0 to 40-60 tys km. Serwisówka przewiduje tylko wymianę statyczną. Mam odczucie że meches chce naciągnąć na zapewne droższą wymianę dynamiczną - cyt "skrzynia może pracować gorzej" - brak słów! Olej to Renaultmatic D3 Syn.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-06-2023, 10:27 przez Przemek7.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Przemek7 za ten post post:
  • Lukaszo
Lukaszo
Zarejestrowani

op
(13-06-2023, 10:27)Przemek7 napisał(a): Sugerowana zmiana oleju w DP0 to 40-60 tys km. Serwisówka przewiduje tylko wymianę statyczną. Mam odczucie że meches chce naciągnąć na zapewne droższą wymianę dynamiczną - cyt "skrzynia może pracować gorzej" - brak słów! Olej to Renaultmatic D3 Syn.

A czy jestem sam wstanie sprawdzić stan oleju?

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

Są podobno sposoby na wymianę dynamiczną.
Zdarza się jednak w przypadku tych skrzyń że to je psuje, bo jak kolega wyżej napisał, serwisowo ma być statycznie. Można to zrobić kilka razy w krótkich odstępach

Sprawdzenie stanu oleju z clipem. W dziale manuałów znajdziesz instrukcje od jednego z forumowiczów

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
Lukaszo
Zarejestrowani

op
(13-06-2023, 10:36)Binio napisał(a): Sprawdzenie stanu oleju z clipem. W dziale manuałów znajdziesz instrukcje od jednego z forumowiczów

Czyli w tej skrzyni nie ma bagnetu do sprawdzenia stanu oleju (nie chodzi o temperaturę) tak jak w przypadku oleju silnikowego?

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Nie ma bagnetu w tej skrzyni.
Sprawdzenie polega na dolaniu oleju do skrzyni i upuszczeniu go w czasie pracy silnika przez rurkę przelewowa korka spustowego skrzyni. Nadmiar ma wylecieć. W związku z tym lepiej jest to zrobic w sposob częściowej wymiany oleju. Spuszcza sie rozgrzany olej, a nastepnie dolewa nowego.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • Binio, Lukaszo
wojteks
Zarejestrowani

(13-06-2023, 10:27)Przemek7 napisał(a): Mam odczucie że meches chce naciągnąć na zapewne droższą wymianę dynamiczną - cyt "skrzynia może pracować gorzej" - brak słów!
Wymiana statyczna to w zasadzie rozcieńczenie starego zmęczonego/zużytego/brudnego oleju jakąś 1/3 świeżego oleju, żeby to miało sens trzeba by kolejno kilka wymian statycznych zrobić a i tak ciągle będzie pojawiał się brud w oleju.

Tak, wymiana oleju (każda) psuje zajechane skrzynie w których nikt nigdy oleju nie wymienił przez 200kkm albo i więcej.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • Lukaszo
A2-eR11
Zarejestrowani

(13-06-2023, 12:13)wojteks napisał(a): Wymiana statyczna to w zasadzie rozcieńczenie starego zmęczonego/zużytego/brudnego oleju jakąś 1/3 świeżego olej

No... w DP0 to nie 1/3, a 50% czyli polowa. Więc cos już więcej, ale faktem jest, że aby czysty cały w 100% był to trzeba kilka zmian wykonać.
W skrzynce miesci sie ok 7l oleju, z czego uda sie spuscic 3,5 mniej więcej. Jesli 100% tego oleju nadal znajduje sie w skrzyni.

Zajechana skrzynia, to zepsuta skrzynia... Wymiana oleju nie zepsuje jej bardziej... w sensie mechanicznym. Co najwyzej szybciej pokaże jak bardzo skrzynia była zajechana.

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • Binio, Przemek7, wojteks




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości