megatapety
41
0
2
3
SC II ph II
2007
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Opole
op
Witam,
Oddaje właśnie moją Renie do serwisu Renault, mam do wymiany miskę olejową. Mam tylko osłonę pod zderzakiem, pytałem o osłonę silnika, ale cena za oryginał to ponad 800 zł. Zastanawiam się czy różni się mocno od zamienników? i czy warto ją w ogóle montować?, będzie ciszej ?, czy to tylko ochroną elementów silnika przed wodą?.
•
krosser
3,448
19
1949
2,199
INNY
2013
INNY
Zamość
krosser
Zarejestrowani
— 09-10-2017, 18:47
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi krosser za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to krosser for this post
• megatapety
polaq
2,312
18
635
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 09-10-2017, 19:12
Powinno być trochę ciszej przy wyższych prędkościach..
Ściana grodziowa jest słabo wytłumiona.
Tak jak krosser napisał używany oryginał. Kolega ostatnio za 80 PLN kupił.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to polaq for this post
• megatapety
michaldck
4,822
25
3866
5,275
INNY
2017
INNY
Kraków! (Węgrzce)
Kup używkę na jakimś szrocie. Będzie ciut ciszej, silnik trochę oslonisz od wody i w zimie będzie szybciej się nagrzewał.
Cena używanej części nie powala. To koszt rzędu 80zl.
telefonem
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 10-10-2017, 06:02
Niestety większość tych osłon to już bez gabek... sam.plastik i.takie.są.Po 30zl...we kupia sam.plastik i samemu.przykleić gabke albo jakąś matę wygluszajaca Ale odporna.na temperaturę.
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
Stefan Wiadomosci
1,303
1
137
302
INNY
2008
INNY
Zabrze
dokładnie ,plastikowe zamienniki są do d..y.Lepiej poszukać ori na szrocie
•
mariusz#
1,160
0
426
73
INNY
1998
1.6 i 90KM, 1996-1999
Lublin
mariusz#
Zarejestrowani
— 10-10-2017, 06:44
czy te osłony różnią się swoja budową i mocowaniami zależnie od wersji silnika czy nie ma to znaczenia?
•
krosser
3,448
19
1949
2,199
INNY
2013
INNY
Zamość
krosser
Zarejestrowani
— 10-10-2017, 07:16
Nie ma roznicy. Nie klej gąbki bo bedziesz mial wilgoć i smród. W oryginale jest taka gumo gabka w dodatku ze śliska powierzchnią. Aby właśnie nie chlonac tego syfu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-10-2017, 07:17 przez krosser.)
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Ja mam zamontowaną osłonę i uważam, że dzięki temu silnik, osprzęt, pasek osprzętu są czyste. Bardzo skutecznie chroni przed piachem, błotem i różnego rodzaju paskudztwami znajdującymi się na jezdni. Jedynym słabym punktem jest jej mocowanie, niestety ale często bywa, że śruba zapiecze się w tzw. nitonakrętce zaciśniętej w profilu i przy próbie odkręcenia osłony nitonakrętka obraca się. Przytrafiło mi się to kilka razy w związku z tym zmieniałem ławę pod spodem chłodnicy. Te 3 nitonakrętki znajdujące się w niej różnią się kształtem od pozostałych 4 i niestety ale nie natrafiłem na takie w żadnym sklepie. Słyszałem, że serwis liczy sobie za nie coś w granicach 180 zł to wolałem kupić drugą ławę za 50 zł.
Należy pamiętać aby nigdy nie odkręcać i nie przykręcać osłony pneumatem a tylko i wyłącznie ręcznie kluczem z grzechotką. Przed pierwszym przykręceniem osłony proponuję oczyścić gniazda nitonakrętek i przegwintować, śruby też należy dokładnie umyć i sprawdzić stan gwintu. To zapobiegnie zablokowaniu śruby w nitonakrętce i obkręceniu nitonakrętki w profilu. Na aukcjach internetowych można zobaczyć osłony z ułamanymi otworami na śrubę to jest właśnie efekt zablokowania śruby w nitonakrętce.
W razie zablokowania śruby aby uniknąć łamania osłony rozcinam łeb śruby, wtedy zdejmuję podkładkę i osłona schodzi a dalej to już bujam się aby wykręcić pozostałą część śruby. Śruby przed wkręceniem można liznąć smarem (obojętnie jakim).
•
wozaq
69
0
7
1
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Szczecin
wozaq
Zarejestrowani
— 15-10-2017, 20:17
Ja właśnie przed miesiącem zrobiłem porządek z tą osłoną, bo okazało się przez te kilkanaście lat mechanicy doprowadzili jej mocowania do obrazu nędzy i rozpaczy (ukręcone śruby, śruby kręcące się w miejscu, połamana osłona, wyrwana nakrętka i w konsekwencji pogięta blacha). Próbowałem zanitować nowe zwykłe nitonakrętki Topexa (jak dla mnie ostatecznie pasowały w każde miejsce) sposobem bez specjalnej nitownicy, ale się skichałem. Także udało mi się za 40zł na jeden dzień wypożyczyć taką nitownicę i zrobiłem z tym ostatecznie porządek, wymieniłem wszystkie siedem nitonakrętek (stare porozwiercałem i wyrwałem kombinerkami, blachę wyklepałem młotkiem), dałem też nowe śruby o klasie wytrzymałości 8,8 (psiknięte uprzednio smarem silikonowym). Myślę, że na ileś lat jest spokój.
A tak w ogóle to każdy samochód na rynku powinien mieć takową osłonę pod silnikiem, dzięki temu nie byłoby tyle zaplamionych olejem chodników w miastach.
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi wozaq za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to wozaq for this post
• krosser, thermalfake
|