Soul
725
6
124
120
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
zachodniopomorskie
Soul
Zarejestrowani
— 30-06-2021, 21:26
op
Hejo,
Niestety Grand się kończy...pojechał do mechanika z objawem padniętych wtryskiwaczy, jednak na diagnostyce się okazało, że to nie wtryskiwacze a zbyt niska kompresja w silniku.
Przy próbie badania kompresji wyszło:
1 cyl. 25 bar
2 cyl. 25 bar
3 cyl. 18 bar
4 cyl. 20 bar
Mechanik obstawia pierścienie lub wypalone gniazda zaworów...
Moje pytanie brzmi, jakiego kosztu remontu głowicy lub silnika można się spodziewać i czy to się opłaca robić?
Przerabiał już ktoś u siebie ten problem i ile wyszła naprawa?
•
Afer
156
0
20
19
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Kraków Nowa Huta
Afer
Zarejestrowani
— 30-06-2021, 21:38
Próbowałeś płukać silnik płukanką ? Jeśli nie widziałeś to polecam zobaczyć efekty działania płukanek na YT... Wg mnie warto, koszt w sumie nieduży a może pomóc.
Np... https://www.youtube.com/watch?v=2CuKzeQKI1w
https://www.youtube.com/watch?v=KvpSRnbiQCs
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-06-2021, 21:38 przez Afer.)
•
Soul
725
6
124
120
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
zachodniopomorskie
Soul
Zarejestrowani
— 30-06-2021, 21:47
op
(30-06-2021, 21:38)Afer napisał(a): Próbowałeś płukać silnik płukanką ? Jeśli nie widziałeś to polecam zobaczyć efekty działania płukanek na YT... Wg mnie warto, koszt w sumie nieduży a może pomóc.
Np... https://www.youtube.com/watch?v=2CuKzeQKI1w
https://www.youtube.com/watch?v=KvpSRnbiQCs
Jechałem raz TEC2000, a przed każda wymianą oleju co 10kkm leci płukanka LM-a...
Obstawiam, że to zawory padają... na to to raczej nic prócz remontu nie pomoże niestety...
Jeszcze się zastanawiam, czy naftą nie zalać cylindrów i żeby postał kilka dni, potem wymiana oleju i sprawdzenie...ale telepie silnikiem, więc obstawiam, że to problem z gniazdami lub wypalonymi zaworami
•
Afer
156
0
20
19
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Kraków Nowa Huta
Afer
Zarejestrowani
— 30-06-2021, 21:49
Niestety czasami nie pozostaje nic innego tylko remont. Życze powodzenia i jak najmniejszych kosztów !
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Afer za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Afer for this post
• Soul
siwusek216
5,922
17
4149
2,909
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Próba olejowa powinna wyjaśnić pierścienie czy głowica.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to siwusek216 for this post
• Soul
Soul
725
6
124
120
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
zachodniopomorskie
Soul
Zarejestrowani
— 01-07-2021, 07:22
op
(01-07-2021, 01:06)siwusek216 napisał(a): Próba olejowa powinna wyjaśnić pierścienie czy głowica.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Robili na warsztacie pomiar kompresji, ale nie wiem czy próbę olejową, czy "na sucho". Zdiagnozowali tylko, że 3 i 4 garnek ma odchyły od normy.
Przelecę go jeszcze Tec2000 tak na godzinkę na wolnych i zobaczę czy będzie jakaś poprawa...jeśli nie to znak, że głowica (zawory, gniazda itd).
Swoją drogą tam się reguluje zawory czy popychacze hydrauliczne to ogarniają? Być może któryś kanał olejowy się "zanagrzył" i podparł zawory lub popychacze wiszą...
Ile taki remont głowicy może kosztować? Dopiero co świeży rozrząd założony wraz z pompą wody...a tu trzeba zrzucać wszystko
•
Remont, to szerokie pojęcie. Obejmuje szereg napraw podzespołów silnika: szlif wału, regeneracja wałków rozrządu, głowicy, pompy olejowej,
tulejowanie bloku oraz wymianę wielu zużytych części. Tu mówię tylko o silniku a nie osprzęcie. Biorąc to pod uwagę to koszt może oscylować
w granicach od 8 do kilkunastu tys. Czy się opłaca? Najpierw weryfikacja (co jest konieczne do napr./wym.), kosztorys i decyzja.
Za remont głowicy w benz. 16 16v zapłaciłem 1500 zł. Z uwagi, że silnik był w dobrym stanie a tylko wypalone zawory od gazu, to za wymianę pierścieni. popychaczy pompy olejowej, rozrządu, olej i robota-6500.
Diesel jest droższy w naprawie.
•
Soul
725
6
124
120
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
zachodniopomorskie
Soul
Zarejestrowani
— 01-07-2021, 11:53
op
(01-07-2021, 10:02)itek napisał(a): Remont, to szerokie pojęcie. Obejmuje szereg napraw podzespołów silnika: szlif wału, regeneracja wałków rozrządu, głowicy, pompy olejowej,
tulejowanie bloku oraz wymianę wielu zużytych części. Tu mówię tylko o silniku a nie osprzęcie. Biorąc to pod uwagę to koszt może oscylować
w granicach od 8 do kilkunastu tys. Czy się opłaca? Najpierw weryfikacja (co jest konieczne do napr./wym.), kosztorys i decyzja.
Za remont głowicy w benz. 16 16v zapłaciłem 1500 zł. Z uwagi, że silnik był w dobrym stanie a tylko wypalone zawory od gazu, to za wymianę pierścieni. popychaczy pompy olejowej, rozrządu, olej i robota-6500.
Diesel jest droższy w naprawie.
Z tego co wyczytałem to u mnie w dCi nie ma popychaczy hydraulicznych tylko zwykle szklanki, których teoretycznie się nie reguluje, ewentualnie wymienia, więc albo zawory się podparły albo pierścienie są zapieczone. Ewentualnie szklanki wytarte i za duże luzy mają zawory, tak obstawia mechanik. Zobaczę jak będzie po płukance, czy to coś zmieni...mi zaśpiewał cenę od 3 do 7,5k...a za 6k to już drugiego Granda można ogarnąć, więc gra nie warta świeczki...
•
|