Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH II Kompresja w 1.9. dCi 130KM


Soul
Zarejestrowani

op Hejo, 

Niestety Grand się kończy...pojechał do mechanika z objawem padniętych wtryskiwaczy, jednak na diagnostyce się okazało, że to nie wtryskiwacze a zbyt niska kompresja w silniku.
Przy próbie badania kompresji wyszło:

1 cyl. 25 bar
2 cyl. 25 bar
3 cyl. 18 bar
4 cyl. 20 bar

Mechanik obstawia pierścienie lub wypalone gniazda zaworów...
Moje pytanie brzmi, jakiego kosztu remontu głowicy lub silnika można się spodziewać i czy to się opłaca robić?
Przerabiał już ktoś u siebie ten problem i ile wyszła naprawa?



Odpowiedz
Afer
Zarejestrowani

Próbowałeś płukać silnik płukanką ? Jeśli nie widziałeś to polecam zobaczyć efekty działania płukanek na YT... Wg mnie warto, koszt w sumie nieduży a może pomóc.

Np... https://www.youtube.com/watch?v=2CuKzeQKI1w

https://www.youtube.com/watch?v=KvpSRnbiQCs

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-06-2021, 21:38 przez Afer.)

Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

op
(30-06-2021, 21:38)Afer napisał(a): Próbowałeś płukać silnik płukanką ? Jeśli nie widziałeś to polecam zobaczyć efekty działania płukanek na YT... Wg mnie warto, koszt w sumie nieduży a może pomóc.

Np... https://www.youtube.com/watch?v=2CuKzeQKI1w

https://www.youtube.com/watch?v=KvpSRnbiQCs

Jechałem raz TEC2000, a przed każda wymianą oleju co 10kkm leci płukanka LM-a...
Obstawiam, że to zawory padają... na to to raczej nic prócz remontu nie pomoże niestety...
Jeszcze się zastanawiam, czy naftą nie zalać cylindrów i żeby postał kilka dni, potem wymiana oleju i sprawdzenie...ale telepie silnikiem, więc obstawiam, że to problem z gniazdami lub wypalonymi zaworami Sad



Odpowiedz
Afer
Zarejestrowani

Niestety czasami nie pozostaje nic innego tylko remont. Życze powodzenia i jak najmniejszych kosztów !

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Afer za ten post post:
  • Soul
siwusek216
Zarejestrowani

Online
Próba olejowa powinna wyjaśnić pierścienie czy głowica.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • Soul
Soul
Zarejestrowani

op
(01-07-2021, 01:06)siwusek216 napisał(a): Próba olejowa powinna wyjaśnić pierścienie czy głowica.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Robili na warsztacie pomiar kompresji, ale nie wiem czy próbę olejową, czy "na sucho". Zdiagnozowali tylko, że 3 i 4 garnek ma odchyły od normy.
Przelecę go jeszcze Tec2000 tak na godzinkę na wolnych i zobaczę czy będzie jakaś poprawa...jeśli nie to znak, że głowica (zawory, gniazda itd).
Swoją drogą tam się reguluje zawory czy popychacze hydrauliczne to ogarniają? Być może któryś kanał olejowy się "zanagrzył" i podparł zawory lub popychacze wiszą...

Ile taki remont głowicy może kosztować? Dopiero co świeży rozrząd założony wraz z pompą wody...a tu trzeba zrzucać wszystko Down



Odpowiedz
itek
Remont, to szerokie pojęcie. Obejmuje szereg napraw podzespołów silnika: szlif wału, regeneracja wałków rozrządu, głowicy, pompy olejowej,
tulejowanie bloku oraz wymianę wielu zużytych części. Tu mówię tylko o silniku a nie osprzęcie. Biorąc to pod uwagę to koszt może oscylować
w granicach od 8 do kilkunastu tys. Czy się opłaca? Najpierw weryfikacja (co jest konieczne do napr./wym.), kosztorys i decyzja.
Za remont głowicy w benz. 16 16v zapłaciłem 1500 zł. Z uwagi, że silnik był w dobrym stanie a tylko wypalone zawory od gazu, to za wymianę pierścieni. popychaczy pompy olejowej, rozrządu, olej i robota-6500.
Diesel jest droższy w naprawie.

Odpowiedz
Soul
Zarejestrowani

op
(01-07-2021, 10:02)itek napisał(a): Remont, to szerokie pojęcie. Obejmuje szereg napraw podzespołów silnika: szlif wału, regeneracja wałków rozrządu, głowicy, pompy olejowej,
tulejowanie bloku oraz wymianę wielu zużytych części. Tu mówię tylko o silniku a nie osprzęcie. Biorąc to pod uwagę to koszt może oscylować
w granicach od 8 do kilkunastu tys. Czy się opłaca? Najpierw weryfikacja (co jest konieczne do napr./wym.), kosztorys i decyzja.
Za remont głowicy w benz. 16 16v zapłaciłem 1500 zł. Z uwagi, że silnik był w dobrym stanie a tylko wypalone zawory od gazu, to za wymianę pierścieni. popychaczy pompy olejowej, rozrządu, olej i robota-6500.
Diesel jest droższy w naprawie.

Z tego co wyczytałem to u mnie w dCi nie ma popychaczy hydraulicznych tylko zwykle szklanki, których teoretycznie się nie reguluje, ewentualnie wymienia, więc albo zawory się podparły albo pierścienie są zapieczone. Ewentualnie szklanki wytarte i za duże luzy mają zawory, tak obstawia mechanik. Zobaczę jak będzie po płukance, czy to coś zmieni...mi zaśpiewał cenę od 3 do 7,5k...a za 6k to już drugiego Granda można ogarnąć, więc gra nie warta świeczki...



Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości