kojarzy ktoś ten weżyk i pomoże mi zlokalizować jego miejsce, bo nie moge namacać skąd mógł sie urwać
motor 2.0 136km
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2023, 12:41 przez szczeniaczek888.)
SCENIC II PH I urwane podciśnienie
op
witam, grzebiąc ostatnio pod maska znalazłem urwany waż chyba podciśnienia, lezy pod przepustnica, widac ze w srodku jest ułamany plastikowy króciec, sam weżyk jest owiniety siateczkową osłoną
kojarzy ktoś ten weżyk i pomoże mi zlokalizować jego miejsce, bo nie moge namacać skąd mógł sie urwać motor 2.0 136km (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2023, 12:41 przez szczeniaczek888.)
Prawdopodobnie jest to wężyk łączący odmę z tym plastikowym łącznikiem pomiędzy przepustnicą a filtrem powietrza, wpina się go z tyłu, ale wygląda na to, że urwał się razem z króćcem, więc z tyłu w rurze powinna być dziurka. Mógł się też ułamać od strony odmy, wtedy musiałbyś chyba jakiegoś używanego dolotu poszukać, żeby to naprawić.
Jednak się mylę i w 2.0 jest zupełnie inaczej, na zdjęciach tego łącznika nie widzę, żeby był króciec jak 1.6, a sama odma jest inaczej zbudowana. Tak więc ktoś z 2.0 musi się jednak wypowiedzieć. Na zdjęciach od 2.0 widzę, że z tyłu za przepustnicą jest taki "grzybek" od odmy, który ma plastikowy króciec (zamiast tego w rurze od filtra jak w 1.6), więc być może stamtąd jest ten wężyk. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2023, 13:28 przez Proxima.)
op
Dzięki za jakiś trop, będę musiał rozebrać podszybie i tam się dostać
(29-08-2023, 01:32)szczeniaczek888 napisał(a): Dzięki za jakiś trop, będę musiał rozebrać podszybie i tam się dostać Nie rozbieraj podszybia, zdemontuj tylko tą rurę między przepustnicą a filtrem i wymacaj, dokąd ten wężyk idzie (być może będziesz musiał zdemontować to wycięcie w podszybiu nad filtrem powietrza). Możliwe, że jest to wężyk oznaczony jako [2], łączy on separator oleju [1] ze wspomnianym grzybkiem za przepustnicą [3]. Być może ten Twój wężyk to trzecia końcówka tego przewodu, która najwyraźniej powinna być właśnie tak luzem, do niczego niepodłączona. Zdaje się, że potem w polifcie ten wężyk z 3 końcówkami zastąpiono zaworem odpowietrzającym bez tej luźnej końcówki. W skrócie, prawdopodobnie tak ma być. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2023, 06:56 przez Proxima.)
op
Dziękuję, rozbiore i będę szukał
Ten na pewno był gdzieś podłączony bo ma cybancik na końcu, ale mam już jakiś trop (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2023, 13:47 przez szczeniaczek888.) (29-08-2023, 14:29)vitia napisał(a): Mam to samo auto, ten sam silnik, ten sam kolor nawet... Ten wężyk zawsze tak był i też mnie to nurtowało. Ale też dowiedziałem się, że tak ma być. Nadal mnie to nurtuje, jednak z czasem coraz mniej Tyle co na szybko wyszukiwałem wcześniej na ten temat, to jak kogoś bardzo ten wężyk drażni, to chyba można go sobie zamienić na wspomniany zawór odpowietrzający z polifta ( nr części 8200280347 ) Najwyraźniej ludzi z Renault też ten wężyk wkurzał Tylko jak działa, to w sumie po co - lepiej nie ruszać bez potrzeby ;) ;) (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-08-2023, 15:10 przez Proxima.)
op
Czyli wychodzi że to ma tak być, hmm
Może lepiej nie ruszać jak działa |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości