op
[Scenic II] montaż kontroli GAS.pdf (Rozmiar: 1.34 MB / Pobrań: 136)
Aby zamontować sobie kontrolkę GAS ,można spróbować dobrać się do wyświetlacza i wykorzystać oryginalna kontrolkę ,jednak lepiej zrobić sobie nową i nie ingerować w wyświetlacz licznika bo w razie pomyłki są spore koszty .Wybrałem opcję stworzenia takiej kontrolki i zamontowania do licznika . Co będzie potrzebne ? Licznik z Megane II w którym na tarczy jest napis GAS :
udało się zakupić taki licznik dla samego napisu za 30 zł-oj dostało się za to od żonki :mrgreen:
z tarczy wycinamy prostokącik aby objąć napis GAS ,i na tym kończy się rola tego licznika :-P
Teraz idziemy do auta i wyciągamy licznik z auta ,tu jest bardzo prosto bo w 30 sekund mamy go w dłoniach :
wyciągamy najpierw górną ramkę podważając wkrętakiem lub chwytakiem do spinek
potem dolną obudowę :
teraz pozostaje nam wykręcić 2 torxy mocujące licznik i wypiąć 2 wtyczki od licznika :
Pozostaje w domku rozebrać licznik i zamontować diodę z wyciętym kawałkiem tarczy z Megane II z napisem GAS
odkręcamy 8 śrubek na torx
następnie rozpinamy górną obudowę z zatrzasków :
okazuje się ,ze licznik ze Scenica ma przygotowane miejsce na dodatkową kontrolkę
wystarczy w tym miejscu wykonać otwór na wylot i z drugiej strony przykleić napis wycięty z tarczy z Megane II i podświetlić diodą lepiej dobrać rezystor na nieco wyższe napięcie np. 14 V,wtedy dioda dłużej poświeci .
Zasilanie diody można wziąć z elektrozaworu ,lub z wtryskiwacza ,w tym przypadku wzięte jest z elektrozaworu, zielony przewód w instalacji BRC to 12 V :
odłączamy wtyczkę od elektrozaworu :
elektrozawór załącza się chwilę przed przejściem auta na LPG ,zwłoka może 2 sek .
Pozostaje podłączyć do zielonego przewodu ,przewód ok 1,5 m i przeciągnąć do kabiny...jak to zrobić ? Głowiłem się dobrą godzinę by nie wiercić dodatkowego otworu ,prześledziłem ,którędy ASO pociągnęło wiązkę przełącznika do auta ,okazało się ,że wykorzystali oryginalną przelotkę do wnętrza auta ,widoczna jest po wyjęciu :akumulatora ,filtra powietrza i jego obudowy..oraz po zdjęciu lewego nadkola :mrgreen:
Aby zdjąć lewe nadkole ,zdejmujemy koło praz wypinamy 5 kołków i jedną spinkę przy dole błotnika
wykorzystałem wiązkę włącznika ,którą pociągnęło ASO jako pilota do przeciągnięcia mojego kabelka do wewnątrz auta ,wiązka do przełącznika miała ponad 30 cm zapasu upchanego w aucie :mrgreen: dlatego od strony nadkola ją wyciągnąłem i doczepiłem przewód od elektrozaworu 8-) gdy przeciągniemy przewód do auta mocujemy go do dodatniej nóżki diody ,masę możemy wziąć z punktu masowego z prawej strony licznika :
efekt końcowy
[Scenic II] montaż kontroli GAS.pdf (Rozmiar: 1.34 MB / Pobrań: 136)
Aby zamontować sobie kontrolkę GAS ,można spróbować dobrać się do wyświetlacza i wykorzystać oryginalna kontrolkę ,jednak lepiej zrobić sobie nową i nie ingerować w wyświetlacz licznika bo w razie pomyłki są spore koszty .Wybrałem opcję stworzenia takiej kontrolki i zamontowania do licznika . Co będzie potrzebne ? Licznik z Megane II w którym na tarczy jest napis GAS :
udało się zakupić taki licznik dla samego napisu za 30 zł-oj dostało się za to od żonki :mrgreen:
z tarczy wycinamy prostokącik aby objąć napis GAS ,i na tym kończy się rola tego licznika :-P
Teraz idziemy do auta i wyciągamy licznik z auta ,tu jest bardzo prosto bo w 30 sekund mamy go w dłoniach :
wyciągamy najpierw górną ramkę podważając wkrętakiem lub chwytakiem do spinek
potem dolną obudowę :
teraz pozostaje nam wykręcić 2 torxy mocujące licznik i wypiąć 2 wtyczki od licznika :
Pozostaje w domku rozebrać licznik i zamontować diodę z wyciętym kawałkiem tarczy z Megane II z napisem GAS
odkręcamy 8 śrubek na torx
następnie rozpinamy górną obudowę z zatrzasków :
okazuje się ,ze licznik ze Scenica ma przygotowane miejsce na dodatkową kontrolkę
wystarczy w tym miejscu wykonać otwór na wylot i z drugiej strony przykleić napis wycięty z tarczy z Megane II i podświetlić diodą lepiej dobrać rezystor na nieco wyższe napięcie np. 14 V,wtedy dioda dłużej poświeci .
Zasilanie diody można wziąć z elektrozaworu ,lub z wtryskiwacza ,w tym przypadku wzięte jest z elektrozaworu, zielony przewód w instalacji BRC to 12 V :
odłączamy wtyczkę od elektrozaworu :
elektrozawór załącza się chwilę przed przejściem auta na LPG ,zwłoka może 2 sek .
Pozostaje podłączyć do zielonego przewodu ,przewód ok 1,5 m i przeciągnąć do kabiny...jak to zrobić ? Głowiłem się dobrą godzinę by nie wiercić dodatkowego otworu ,prześledziłem ,którędy ASO pociągnęło wiązkę przełącznika do auta ,okazało się ,że wykorzystali oryginalną przelotkę do wnętrza auta ,widoczna jest po wyjęciu :akumulatora ,filtra powietrza i jego obudowy..oraz po zdjęciu lewego nadkola :mrgreen:
Aby zdjąć lewe nadkole ,zdejmujemy koło praz wypinamy 5 kołków i jedną spinkę przy dole błotnika
wykorzystałem wiązkę włącznika ,którą pociągnęło ASO jako pilota do przeciągnięcia mojego kabelka do wewnątrz auta ,wiązka do przełącznika miała ponad 30 cm zapasu upchanego w aucie :mrgreen: dlatego od strony nadkola ją wyciągnąłem i doczepiłem przewód od elektrozaworu 8-) gdy przeciągniemy przewód do auta mocujemy go do dodatniej nóżki diody ,masę możemy wziąć z punktu masowego z prawej strony licznika :
efekt końcowy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2014, 17:16 przez Asia.)