Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I montaż kontrolki GAS


andrzej27r
Specjalisci

op
.pdf   [Scenic II] montaż kontroli GAS.pdf (Rozmiar: 1.34 MB / Pobrań: 136)

Aby zamontować sobie kontrolkę GAS ,można spróbować dobrać się do wyświetlacza i wykorzystać oryginalna kontrolkę ,jednak lepiej zrobić sobie nową i nie ingerować w wyświetlacz licznika bo w razie pomyłki są spore koszty .Wybrałem opcję stworzenia takiej kontrolki i zamontowania do licznika . Co będzie potrzebne ? Licznik z Megane II w którym na tarczy jest napis GAS :
udało się zakupić taki licznik dla samego napisu za 30 zł-oj dostało się za to od żonki :mrgreen:
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1393270157__dsc_1115.jpg]
z tarczy wycinamy prostokącik aby objąć napis GAS ,i na tym kończy się rola tego licznika :-P
Teraz idziemy do auta i wyciągamy licznik z auta ,tu jest bardzo prosto bo w 30 sekund mamy go w dłoniach :
wyciągamy najpierw górną ramkę podważając wkrętakiem lub chwytakiem do spinek
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1393270420__dsc00339.jpg]
potem dolną obudowę :
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1393270544__dsc00341.jpg]
teraz pozostaje nam wykręcić 2 torxy mocujące licznik i wypiąć 2 wtyczki od licznika :
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1393270989__dsc_1114.jpg]
Pozostaje w domku rozebrać licznik i zamontować diodę z wyciętym kawałkiem tarczy z Megane II z napisem GAS
odkręcamy 8 śrubek na torx
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1393271125__dsc_1116.jpg]
następnie rozpinamy górną obudowę z zatrzasków :
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1393271208__dsc_1117.jpg]
okazuje się ,ze licznik ze Scenica ma przygotowane miejsce na dodatkową kontrolkę
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1393271342__dsc_1120.jpg]
wystarczy w tym miejscu wykonać otwór na wylot i z drugiej strony przykleić napis wycięty z tarczy z Megane II i podświetlić diodą lepiej dobrać rezystor na nieco wyższe napięcie np. 14 V,wtedy dioda dłużej poświeci .
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1393272772__dsc_1121.jpg]
Zasilanie diody można wziąć z elektrozaworu ,lub z wtryskiwacza ,w tym przypadku wzięte jest z elektrozaworu, zielony przewód w instalacji BRC to 12 V :
odłączamy wtyczkę od elektrozaworu :
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1393272213__dsc00337.jpg]
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1393271767__dsc00336.jpg]
elektrozawór załącza się chwilę przed przejściem auta na LPG ,zwłoka może 2 sek .
Pozostaje podłączyć do zielonego przewodu ,przewód ok 1,5 m i przeciągnąć do kabiny...jak to zrobić ? Głowiłem się dobrą godzinę by nie wiercić dodatkowego otworu ,prześledziłem ,którędy ASO pociągnęło wiązkę przełącznika do auta ,okazało się ,że wykorzystali oryginalną przelotkę do wnętrza auta ,widoczna jest po wyjęciu :akumulatora ,filtra powietrza i jego obudowy..oraz po zdjęciu lewego nadkola :mrgreen:
Aby zdjąć lewe nadkole ,zdejmujemy koło praz wypinamy 5 kołków i jedną spinkę przy dole błotnika
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1393272369__dsc00346.jpg]
wykorzystałem wiązkę włącznika ,którą pociągnęło ASO jako pilota do przeciągnięcia mojego kabelka do wewnątrz auta ,wiązka do przełącznika miała ponad 30 cm zapasu upchanego w aucie :mrgreen: dlatego od strony nadkola ją wyciągnąłem i doczepiłem przewód od elektrozaworu 8-) gdy przeciągniemy przewód do auta mocujemy go do dodatniej nóżki diody ,masę możemy wziąć z punktu masowego z prawej strony licznika :
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1393272677__dsc00348.jpg]
efekt końcowy
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1392145232__dsc_1127.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2014, 17:16 przez Asia.)

[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzej27r za ten post post:
  • momix, Oktawiusz, PRZEMO
Oktawiusz
Zarejestrowani

Świetna robota!

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
PRZEMO
Administratorzy

Super robota Biggrin

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
andrzej27r
Specjalisci

op przez rok trochę manuali się nazbierało,nie tylko z mojego auta ,także parę sztuk tu wrzuciłem .

Espera
Wszystko pieknie, ale po co sobie robote robic? Nie bedzie latwiej lede podpiac pod centralke/przelacznik trybu pracy?
Nie ma tyle grzebania, przeciagania kabli przez grodz. Przecierz wszystko masz na miejscu.

andrzej27r
Specjalisci

op nie bo tak tracę gwarancję na ten przełącznik który do tanich nie należy (to nie stag że za 4 dyszki się zakupi ),myślałem nawet zakupić drugi taki ale BRC liczy sobie za to jak za złoto ,gdyby nie gwarancja podpiął bym się pod diodę . Mało tego serwis Renault przykleił ten przełącznik tak,że ciężko jest go oderwać .Kabel pociągnięty przez szparę w prawym nadkolu ,ja tylko musiałem go przepchać przez wiązkę którą w ASO już mi przeciągnęli .

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2014, 14:26 przez andrzej27r.)

Espera
Jak klejony to fakt, ale podpinasz sie pod wiazke przy kostce i masz luz.

andrzej27r
Specjalisci

op no niestety nie w BRC ,sygnał idzie cyfrowo więc podpięcie pod same przewody sprawdzone i tak się nie dało . Z przełącznika BRC idzie 5 przewodów :
czerwony +5V
czarny GND
zielony k-line (komunikacja)
biały poziom gazu
pomarańczowy brzęczyk
[Obrazek: thumb_hosting_zdjec_1392151985__dsc_1104.jpg]
na początku był plan wykorzystać fabryczną kontrolkę gas,ale tam sygnał idzie po CAN i łatwo się tego nie da

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2014, 15:21 przez andrzej27r.)

Espera
Oj... niebede sie klocil, ale...





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości