Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I głuche stuki


lalunia37
Zarejestrowani

op Niedawno wymieniłem praktycznie całe zawieszenie z przodu (sprężyny, poduszki z łożyskami, końcówki drążków, amortyzatory). Ostatnio wymieniałem amortyzatory i z prawe strony na dziurach słuchać takie głuche pukania (choć nie zawsze). Dzisiaj jak trochę przymroziło nie było nic słychać. Jeździłem już na stacja diagnostyczną, na "szarpaki" i nikt nie widzi żadnych niepokojących rzeczy. Czy możliwe jest, że amortyzator jest wadliwy i to on wydaje takie dźwięki? Czasem nawet podczas ruszania słychać lub hamowaniu. Poradźcie co to może być?

Odpowiedz
Mitass999
Zarejestrowani

te objawy wskazuja na luzy w tulejkach sanek

Odpowiedz
lalunia37
Zarejestrowani

op czy jest to do zdiagnozowania na stacji diagnostycznej albo na podnośniku?

Odpowiedz
Mitass999
Zarejestrowani

tak jet do sprawdzenia ,jak to tuleje sanek to stukają przy cofaniu i pokonywaniu małych nierówności np.próg albo mała nierówności i przy hamowaniu i ruszaniu

Odpowiedz
Griffin
Zarejestrowani

A łączniki stabilizatora sprawdzaleś? Gdy są wybite stukają.

Smile SC II PH I 1.6 
Odpowiedz
lalunia37
Zarejestrowani

op Łączniki stabilizatorów zauważyliby na stacji diagnostycznej i u najgorszego mechanika. Czy do wymiany tych tultjek jest konieczny demontaż sanek?

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

A poduszki przy silniku? Po wymianie zawieszenia zmieniło się tłumienie, jeśli olejowa była w kiepskim stanie to mogła się nawet wylać po usztywnieniu zawieszenia. Jeśli masz więcej jak 100kkm na liczniku i nie wiesz kiedy były wymieniane to wymień - koniecznie komplet 4szt. Zobaczysz jak masakrycznie wyczuwalna jest różnica na budzie

Ciężko jest na aucie sprawdzić niektóre z tych poduszek ale głuche pukanie może dochodzić z poduszki olejowej (jeśli jest już za dużo siadnieta wali o wzmocnienie pod nią), poduszki - łącznika za poduszką olejową (kiedy silnikiem zabuja przód-tył), ewentualnie z "ósemki" pod silnikiem - ale wtedy wali już konkretnie, aż potrafi ruszać lewarkiem od biegów. Czwarta poduszka nad skrzynią biegów podobno bardzo rzadko wymaga wymiany.

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
Mitass999
Zarejestrowani

(11-01-2019, 23:50)lalunia37 napisał(a): Łączniki stabilizatorów zauważyliby na stacji diagnostycznej i u najgorszego mechanika. Czy do wymiany tych tultjek jest konieczny demontaż sanek?

Jeżeli to tuleje sanek to do wymiany trzeba demontować sanki ,sprawdzić można na kanale bardzo prosto ,jedna osoba jest w kanale i patrzy na tuleje a druga rusza autem tył przód oczywiście ma być włożony bieg

Odpowiedz
jacek01
Zarejestrowani

Tuleje na sankach. Na szarpakach nie wykryje.

Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
lalunia37
Zarejestrowani

op Czy w opisanych wyżej przypadkach słychać podobne stuki również przy skrętach? Nie zawsze, ale czasem przy ostatnim obrocie w prawo lub w lewo też słychać podobne stuki, więc poduszki silnika raczej nie... A jak to jest przy tulejach sanek?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości