Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Z NADMUCHU ŚMIERDZI W SZOFERCE


Piotrek.1973
Zarejestrowani

op Dzień dobry,
Kolejny raz mam problem. Jak włączę nadmuch do kabiny to pojawia się brzydki zapach. Jak jest pogoda pochmurna, deszczowa, to włączony nadmuch na np. szybę przednią, natychmiast ją zaparowuje. Wymieniłem filtr kabinowy, ale to nie pomogło. Szukając problemu natknąłem się na taką dziwną rzecz. Patrz wklejone foto.

Po rozebraniu podszybie ukazał mi się taki widok, jak na zdjęciu. Po lewej stronie jest włożony filtr kabinowy, a po prawej jest ( widać w głębi ) nagrzewnica. I chodzi o to, że do nagrzewnicy jest swobodny dostęp. W ścianie grodziowej jest prostokątny otwór a w nim ruchoma klapka. Otwieram i zamykam ją ręką. Swobodnie bez oporu. I chyba tu jest powód, dla którego śmierdzi w kabinie. Klapka ta sama, swobodnie, waha się. Myślę, że uchylona lub otwarta jest cały czas. I jak włączę wentylator to przez szpary, przez niedomkniętą klapkę, ciągnie powietrze i wilgoć z podszybia. Tak można tłumaczyć i smród i parowanie szyb a w szczególności szyby przedniej wewnątrz. I tu mam pytanie. Czy ta klapka ma tak swobodnie być NIEDOMKNIĘTA? I np. jadąc drogą, na skutek nierówności jezdni i drżenia pojazdu, samoczynnie i swobodnie klapka ta się otwiera. Jak mam spowodować, że klapa ta będzie zamknięta na stałe i szczelnie? No bo jeśli ma być otwarta, uchylona to zawsze np. podczas deszczu, będzie ciągło powietrze z wilgocią i będzie czuć brzydki zapach ze ściany grodziowej. 

pozdrawiam i czekam, aż ktoś z państwa doradzi mi co i jak z tą niedomkniętą klapką.

pozdrawiam Piotrek.

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Piotrek.1973 za ten post post:
  • rekju
kiwikrakow
Zarejestrowani

ta klapka to zamknięcie obiegu na wewnętrzny, zasadniczo jest otwarta chyba że włączysz nawiew na klimę w obiegu zamkniętym (wewnętrzny). to nie ta przyczyna

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi kiwikrakow za ten post post:
  • marecky
scrabi
Zarejestrowani

Co do wentylatora, to tak ma być. Tak jest w każdym.
Ale. Ja tu widzę że masz nie włożony do końca filtr kabinowy...
Musisz go mocniej wcisnąć. Działa ci dobrze nie dmucha przypadkiem słabiej.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
itek
Jeśli śmierdzi to nie mechanizmy, klapki i ich działanie, tylko zagrzybiała klima.
Jeśli paruje to zacząć od oczyszczenia odpływów podszybia i wnętrz (dywaniki, wykładzina, schowki w podłodze) Samo raczej nie wyparuje gdy wody przybywa. Jeśli to też smród spalonego oleju, to szukać wycieków.
Po tych zabiegać dobrze wygrzać budę na słońcu przy otwartych szybach, drzwiach.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi itek za ten post post:
  • diabeł 02
Piotrek.1973
Zarejestrowani

op Witam,

1. sprawdzę ten filtr. sam go wymieniałem, ale nie poczułem, żeby był niewsadzony do końca. Ale faktycznie jest tak, że nadmuch działa bardzo słabo.
2. śmierdzi i paruje. Podszybie jest ok. odpływy działają. Co do dywaników, to miałem taki przypadek, gdzieś rok temu, że przelało mi się coś przez ścianę grodziową. Dywaniki pod pedałami był mokry i schowek w podłodze, po lewej stronie, też. Wszystko dokładnie wysuszyłem latem. Do kości pod fotelem kierowcy, woda nie doszła. Nie wiem jak tam znalazła się woda. Myślę, że to było po myjni. Wtedy mogło być tak, ze przelało się przez filtr kabinowy. Dzisiaj nie ma śladu po tym zalaniu. Ale śmierdzi jak włączę nadmuch i jak jest np. deszczowa pogoda to paruje na przednią szybę. Nie da się jechać. Ale jak włączę klimę to po chwili jest w porządku. Zapachu spalonego oleju nie czuć. Dlatego nie wiem jak wygonić brzydki zapach z nadmuchów. Chciałbym, żeby działało bez smrodu jak klima jest wyłączona.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

a filtr w dobra strone włożony?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Piotrek.1973
Zarejestrowani

op hmmm... a co to znaczy w dobrą stronę ? Jest to taki płaski baton i poziomo wkłada się go w dziurę na ten filtr. Filtr jest uniwersalny FILTRON papierowy. Raczej nie ma różnicy jak go się wkłada. Jest symetryczny.

Odpowiedz
halasma
Zarejestrowani

Online
Skoro miales wode w aucie i nie wiesz skad to juz Ci pisze. Zapchane odplywy.
Sprawdz teraz schowki. Sa po obydwu stronach.
Sam filt jest symetryczny, ale kierunek filtracji masz zaznaczony.
Mogły tez nasiąknąć nie tylko dywany ale i wygluszenia na ścianie grodzi.

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Filtr filtrem ale gdzie zamknięcie tego filtra? Czegoś tu brakuje...

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Piotrek.1973
Zarejestrowani

op Odpowiedź dla halasma ... w chwili jak pojawiła się woda pod pedałami i w schowku przed przednim siedzeniem lewy, bardzo możliwe, że odpływy były zapchane. Namoknięcie wygłuszenia na ścianie grodziowej też jest niemal pewne. Ale to było rok temu, wysuszyłem wszystko i jest ok. Teraz odpływy są drożne. Brzydki zapach został. A filtr kabinowy sprawdzę.

odpowiedź dla Mati .. zamknięcia filtra kabinowego nie widać. Dlatego, że w chwili jak robiłem to zdjęcie, jest ściągnięta blaszana osłona z podszybia. Klapka zamykająca filtr kabinowy jest w tej blaszanej osłonie.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości