SCENIC II PH I Wibracje przy przyśpieszaniu
op
Witam, chciałbym skonsultować na forum pewną kwestię. Otóż ostatnio spotkałem się z opinią, że to mechanizm różnicowy w skrzyni biegów jest odpowiedzialny za wibrację przy przyśpieszaniu w moim scenicu II 1.9 dci. Z problemem walczę już od dłuższego czasu, opisywałem to wielokrotnie na forum. Wymienione zostało wszystko co tylko możliwe niektóre podzespoły takie jak półosie wraz z przegubami po kilka razy i nadal wibruje. Ostatnio zmieniałem sprzęgło z dwumasowym kołem i po wymianie w kwestii wibracji nic nie uległo poprawie ani nawet zmianie. O takich rzeczach jak wyważenie i zamiana kół nie piszę gdyż było to wielokrotnie weryfikowane, poduchy nowe w ori., kolumny mc persona nowe. Objaw identyczny jak przy krzywej półosi bądź niewyważonym kole ale na 100% nie jest to wina tych elementów gdyż niemożliwe aby 3 czy 4 półoś z rzędu była tak samo uszkodzona i dawała ten sam identyczny objaw. Problem tkwi w czymś co ma związek z napędem i występuje na biegach powyżej 2. 1 i 2 są krótkie w związku z tym ciężko na nich coś wychwycić. Nie ma znaczenia prędkość dzieje się to zarówno przy 50 km/h jak i przy 100 km/h w zakresie 2000-2300 obr ale tylko podczas przyśpieszania. Na biegu jałowym spokój. Pod górę i przy obciążonym aucie a także na łukach drogi nasila się. Chcę się skonsultować właśnie co do mechanizmu różnicowego bądź skrzyni biegów czy to one mogą być odpowiedzialne za tą przypadłość. Dodam, że nie słyszałem aby coś rzęziło, hałasowało przy zmianie biegów, biegi wchodzą normalnie nic nie wyje. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Miałem w Peugeocie podobna przypadłość.
I sam byłem zdziwiony, gdy okazało się, ze sprawcą jest górna, hydrauliczna poduszka zawieszenia zespołu napędowego.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
op
Moim zdaniem nie jest to takie dziwne. Poduszka była wysłużona i nie spełniała swojej roli czyli nie amortyzowała naturalnych wibracji generowanych przez silnik. Każdy silnik nawet ten sprawny zawsze powoduje jakieś wibracje i właśnie w tym celu są poduszki aby pochłaniały drgania. Czytałem bardzo dużo opracowań i wątków na temat wibracji wiele osób twierdzi, że miało podobne w swoim aucie lecz po zagłębieniu się w temat okazuje się, że określenie podobne w rzeczywistości oznacza zupełnie co innego bądź przy okazji wibracji występują jeszcze jakieś inne objawy. W moim konkretnym przypadku poduszki w 100 % należy wyeliminować gdyż tak jak już pisałem są nowe ori. Nie możliwe jest aby wymiana poduszek nie przyniosła żadnej różnicy w kwestii wibracji. Ustawienie poduszek jest również prawidłowe, poza tym wielkiej filozofii w ustawieniu nie ma. Montujesz w stare miejsca bądź też przed skręceniem odpalasz silnik i po tym jak chwilę pochodzi i ułoży się na poduchach wyłączasz i skręcasz poduszki. Wiadomo można w koło wymieniać poduszki, półosie z przegubami, przekładać całe zestawy kół bądź szukać wulkanizatora, który ma maszynę z kosmiczną technologią do wyważania ale nie o to chodzi. Nie możliwością jest aby któraś półoś z rzędu, nowe poduszki i notorycznie przekładane koła które w innym aucie nie powodują żadnych problemów w tym samochodzie okazywały się wadliwe. Ewidentnie jest to coś przy czym nie było grzebane. W związku z powyższym moje pytanie dotyczy skrzyni biegów z naciskiem na element odpowiadający za bezpośrednie przeniesienie napędu na półosie. Nie chcę w ciemno wywalać skrzyni i rozbierać jej bez uprzedniej konsultacji na forum. Może znajdą się osoby które przerobiły taki temat i udzielą rady jak jeszcze można zdiagnozować czy to usterka np. mechanizmu różnicowego bądź czegoś innego w skrzyni. Nie chodzi mi o koszt drugiej skrzyni bo kwestia w moim przypadku 150 zł. a o paskudną robotę przy jej wymianie i ewentualny bezsens całej roboty gdyby to jednak nie to. Ostatnio tak dla sportu przełożyłem całą półoś prawą z łożyskiem i podporą zajęło mi to około 40 min. no i nic się nie zmieniło ale półoś miałem za darmo no i czas pracy nie duży tak to mogę się bawić ale wywalenie skrzyni to już nie taka zabawa. Dlatego proszę o sugestie względem skrzyni biegów.
Chcesz Waćpan szukać w napędzie - szukaj.
Nikt Ci swojego zdania nie narzuca. Ale... np. w VW miałem brzęczenia w bardzo konkretnym zakresie obrotów. Przyczyną była pęknięta przegroda wewnątrz środkowego tłumika.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
A może, jeśli górna poduszka silnika prawa była już wymieniona, to winny jest ten wspornik na tulejach metalowo-gumowych, który przykręcany jest od poduszki w kierunku kabiny?
Wybite gumy lub całe ale za twarde będą przenosić wibracje przy obciążaniu silnika.
Wibracje od silnika a wibracje od napędu to dwie różne sprawy. Wg mnie wątkotwórca bardzo dobrze szuka w kierunku napędu, bo to tutaj napęd wytwarza drgania a nie brzęczenie od silnika.
Równiez spotkałem się z wywaloną poduszką amortyzatora, która powodowała wpadania w rezonans koła (góra - doł). Sam byłem w szoku. Jeśli kolega pisze że wibracje są TYLKO w momencie napędzania się samochodu, a nie na luzie - to nic innego jak napęd. Odpowiedź na pytanie: tak, to może być mechanizm różnicowy. Ale ja sobie nie dam ręki uciąć że to akurat będzie u Ciebie. Wiesz co na początek bym spróbował zrobić? Nalać (wymienić) gęstego oleju do skrzyni, jakiegoś hipola 80W90, na kilka jazd testowych. Jest ciepło, szkód nie będzie żadnych. To mały koszt, a jeśli to mechanizm - powinien przynajmniej częściowo go wytłumić. Nie chce mi się szukać bo forum ogromne, ale chętnie bym przeczytał Twoje wątki co już zrobiłes w tym aucie. Koła, podstawa to ZAWSZE koła. Felgi jak i opony. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2015, 10:03 przez Daroot.)
Owszem, ale:
- wymieniony przeze mnie wspornik poduszki moze dawac podobne wrażenia wibracji. Przy przyspieszaniu itd. obciazany jest silnik wlasnie, az przesuwany silą skrecania jest gorną jego częścią do tyłu, stąd przy niesprawnym tym wsporniku będą wibracje przy obciązaniu silnika (przyspieszanie, jazda pod gore - jak wymienil wlasnie Haszczurur). Ale to tylko oczywiscie moja sugestia sprawdzenia tego dodatkowo - moze to pomoze akurat, a moze jeszcze inna przyczyna byc. Chodzi o to aby rozne pomysly podac rozwiazania tego problemu i wszystkie wykluczac, w koncu cos sie znajdzie przeciez.
Dlatego też sugerowałem, aby jednak nie ograniczać się do układu napędowego.
Uściślając : naped da wibracje przy konkretnej prędkości jazdy, jeśli sprawa pojawia sie przy konkretnym zakresie obrotów - zazwyczaj wina jest po stronie silnika lub sprzęgła. Ponieważ objawy występują w ustalonym zakresie prędkości obrotowej silnika niezależnie od włączonego biegu, a ujawnia się to pod obciążeniem - sugerowałem poduszkę zawieszenia zespołu napędowego jako prawdopodobną. ZS tych samych przyczyn odrzucam jako przyczynę półosie, koła, ogólnie wszystko pomiędzy sprzęgłem a popnami. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2015, 11:57 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Dokładnie tak jak napisał Ko-ma.
Też wg objawów wybrałbym poduszkę zawieszenia, ale skoro ta była wymieniana... to przyszło mi do głowy, że zazwyczaj nikt nie bierze pod uwagę przy wymianach poduszek tego wspornika co jest obok. Bo to tylko wspornik...... Tylko, że ten właśnie bardzo odpowiada za drgania silnika przy obciążeniu. Silnik jest poprzecznie montowany do kierunku jazdy więc jego tam mocno skręca wzdłuż osi wału korbowego. Sama poduszka mimo swojej sprawności nie wytłumi drgania obciążonego silnika bez tego wspornika. Więc dlatego obstawiam, że ten wspornik jest albo wybity, albo za twardy... |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości