Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Turbo nie działa jedzie jak diesel bez turbo.


Gracjan.K
Zarejestrowani

op Witam ponownie wszystkich Forowiczów i Zapaleńców.
Trafił mi a raczej autu . Mały chochlik od jakiegoś czasu jeździłem i jak nie przypilnowałem zmiany biegu na 3000 tyś obrotów .To załączał się serwis i sprawdź wtryski ,oczywiście utrata mocy. I tak jeździłem sobie ,błąd wyskakiwał ,wyłączałem silnik  ,błąd znikał i dalej w drogę .Ale ostatnio zaczęło mnie to już denerwować,  wiec wziąłem się za robotę.
Wytargałem  EGRA oczywiście zawalony .Wyczyszczony wrócił na swoje miejsce ,przy okazji sprawdziłem wężyki podciśnienia i sam zawór podciśnienia
Membrana ok  OK.
Odkręciłem pokrywę nad wtryskami i znalazłem luźna łącznik/fajkę ze świecą żarowa .NAPRAWIONE
Wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania  ,a dokładnie cleaner napryskałem .
Kiedy odparowało wrócił na miejsce , plus wszystkie wtyczki i gniazda electric cleaner
Poskładałem skasowałem błędy no i jadę z bananem  ale to jak. Autem bez turbo , turbo przestało reagować nic ,  nie ma go, Brak.
A po chwil.....
      Serwis rozświetlił auto sprawdź wtrysk i D... przez ogromne D
Apiać od nowa kontrola wtyczek, rurek ,kabli i znalazłem rurka gumowa od klawiatury do rury dolotu nie  założona wcisnąłem na miejsce .Reszta  wygląda ok.
Pod clip i cos nowego
 
DF301  obwód wlotu powietrza 2.DEF
1.DEF; Sygnał poza dolną granicą 
2.DEF; Sygnał poza górną granicą

https://www.fotosik.pl/zdjecie/c89d032e803a71db
https://images92.fotosik.pl/518/9d3be98fb59b40e9med.png

https://www.fotosik.pl/zdjecie/861111431d205816

Proszę o pomoc albo rady.

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Przy tym błędzie może być wiele przyczyn. EGR może być uszkodzony co nie jest rzadkością w tym silniku, to że był zaklejony sadzą to też norma, niestety nie zawsze czyszczenie pomaga. Miałem pacjenta- Megane 2 gdzie po czyszczeniu EGRu moc nie wróciła za to wymiana pomogła. Jeśli turbina ma zmienną geometrię to ta może być również zablokowana. Gruszka od geometrii lub zaworu obejściowego może być również uszkodzona. Sprawdź czy gruszka wogóle się rusza i czy na wolnych obrotach jest wciągana- możesz podczas pracy silnika zdjąć przewód.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi szymin89 za ten post post:
  • Gracjan.K
Gracjan.K
Zarejestrowani

op Witam Panowie problem rozwiązany.
Turbo Boost Pressure Solenoid Valve - wymiana
Air Pressure Sensor -wymiana
Po za tym cały dolot wyczyszczony, sprawdzenie szczelności
Wtryski sprawdzone na stole nie jest źle.
Teraz dopiero wiem ,ze komunikat -SPRAWDŻ WTRYSK-
oznacza wszystko przy silniku, nie tylko wtryski.
Dziękuję za rady i podpowiedzi.
Proszę o zamkniecie tematu.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gracjan.K za ten post post:
  • Mati
Mati
Zarejestrowani

Tematów technicznych nie zamykamy

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

Hej. Przypadło mojemu ojcu (1.5 dci 101km 2005r), że ma do wymiany ten elektrozawór. Odczytał nr części 8200201099, ale takie coś sprzedają już tylko pakowacze i firmy krzak. Jako, że ostatnio swój wymieniałem to widzę, że wygląda bardzo podobnie do 149568021r.
Czy jakbym taki kupił to będzie jakiś problem? Gniazdo pasuje i rozmiary wężyków są te same. Wiem też, że np. modusy z rocznika 2005 miały ten elektrozawór 149568021r.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-09-2023, 17:54 przez Ghostman.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości