op
Witam forumowiczów! Mam kolejne nurtujące mnie pytanie. Mianowicie od jakiegoś czasu zaczęła gwizdać turbina w moim scenicu. Wiem, że to temat rzeka, jedne gwiżdżą drugie nie, ale dodatkowo auto zaczęło kopcić na czarno przy mocniejszym "depnięciu" i wkręceniu na większe obroty (4k~) szczególnie na 2gim i 3cim biegu. I nie mowie tu o małej chmurce tylko o znikających za mną w kupie dymu autach. Myślałem początkowo, że to kwestia "przepalenia" po mulącej - miejskiej jeździe jednak w ten sam dzień pare godzin po "przeciągnięciu" auta na wyższych obrotach, znów to samo. I moje pytanie jest następujące czy można za pomocą clipa np. Sprawdzić ciśnienie w tym układzie i ewentualnie po tym poznać, że gdzieś jest nieszczelność? Dodam jeszcze, że dzis rozebrałem intercooler gdyż z jego lewej strony (patrząc od przodu auta) czyli wylotu jak mniemam, było mnóstwo sadzy olejowej a w samym IC troche oleju na oko z 25 ml. Sadza znajdowała się również na dole zderzaka i wyglądało to jak by leciało z tego górnego wylotu gdzie jest opaska i nachodzi gumowa rura. Odkręciłem, wyczyściłem, zacisnąłem i będę patrzył na efekty. Czy to może być w ogóle przyczyną gwizdania i dymienia na czarno? Pytam bo jeszcze nie testowałem. Ciekawe czy komuś będzie się chciało to czytać
SCENIC II PH I Szczelnosć układu turbodoładowania
Teoretycznie turbiny nie powinno być słychać.. w praktyce coś ją słuchać. Tylko gwizdanie a gwizdanie to może być różne.
Myślę że miałeś nieszczelność stąd ta sądzą, sprawdz stan węży które są od IC. Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
No przymierzam się do wymiany tego przy którym było zapocone bo wydaje mi się, że tam może gdzies być nieszczelność przy tej skręcanej opasce. A do drugiego, który idzie od turbo do IC nie ma dojścia zbytnio. A clip jest w stanie wykryć ewentualną nieszczelność lub pobieranie jakiegoś lewego powietrza przez silnik/turbo?
Clip pokaze Ci cisnienie turbiny reszte niech dopowiedza Panowie ktorzy go maja. Turbina moze padac to gwizda lub tak jak bylo wspomniane lewe powietrze pobrane. Moze byc dziurawy IC
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2015, 17:10 przez maciej1486.)
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
op
Problem rozwiązany. Tkwił w nieszczelności łączenia wylotu IC z gumową rurą. Przed chwilą zrobiłem jazdę próbną. Po rozgrzaniu silnika dalem mu troche po garach i aż miło. Auto zbiera sie pięknie a turbina praktycznie nie słyszalna. Przedtem myślałem, że taki świst to norma i wiele osób mi to wmawiało, jak się jednak okazało nie mieli racji. Co do kopcenia to jeszcze nie wiem, bo było ciemno, więc jutro to sprawdzę.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości