Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Szczelnosć układu turbodoładowania


tomaszyx
Zarejestrowani

op Witam forumowiczów! Mam kolejne nurtujące mnie pytanie. Mianowicie od jakiegoś czasu zaczęła gwizdać turbina w moim scenicu. Wiem, że to temat rzeka, jedne gwiżdżą drugie nie, ale dodatkowo auto zaczęło kopcić na czarno przy mocniejszym "depnięciu" i wkręceniu na większe obroty (4k~) szczególnie na 2gim i 3cim biegu. I nie mowie tu o małej chmurce tylko o znikających za mną w kupie dymu autach. Myślałem początkowo, że to kwestia "przepalenia" po mulącej - miejskiej jeździe jednak w ten sam dzień pare godzin po "przeciągnięciu" auta na wyższych obrotach, znów to samo. I moje pytanie jest następujące czy można za pomocą clipa np. Sprawdzić ciśnienie w tym układzie i ewentualnie po tym poznać, że gdzieś jest nieszczelność? Dodam jeszcze, że dzis rozebrałem intercooler gdyż z jego lewej strony (patrząc od przodu auta) czyli wylotu jak mniemam, było mnóstwo sadzy olejowej a w samym IC troche oleju na oko z 25 ml. Sadza znajdowała się również na dole zderzaka i wyglądało to jak by leciało z tego górnego wylotu gdzie jest opaska i nachodzi gumowa rura. Odkręciłem, wyczyściłem, zacisnąłem i będę patrzył na efekty. Czy to może być w ogóle przyczyną gwizdania i dymienia na czarno? Pytam bo jeszcze nie testowałem. Ciekawe czy komuś będzie się chciało to czytać Lol

Odpowiedz
Bora
Kobiety

dokładnie u nas na autostradzie tak się auto "przepaliło" , chmura była ... imponująca Biggrin
auto od tamtej pory śmiga aż miło Biggrin a tak to było strasznie przymulone

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Teoretycznie turbiny nie powinno być słychać.. w praktyce coś ją słuchać. Tylko gwizdanie a gwizdanie to może być różne.
Myślę że miałeś nieszczelność stąd ta sądzą, sprawdz stan węży które są od IC.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
tomaszyx
Zarejestrowani

op No przymierzam się do wymiany tego przy którym było zapocone bo wydaje mi się, że tam może gdzies być nieszczelność przy tej skręcanej opasce. A do drugiego, który idzie od turbo do IC nie ma dojścia zbytnio. A clip jest w stanie wykryć ewentualną nieszczelność lub pobieranie jakiegoś lewego powietrza przez silnik/turbo?

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Clip pokaze Ci cisnienie turbiny reszte niech dopowiedza Panowie ktorzy go maja. Turbina moze padac to gwizda lub tak jak bylo wspomniane lewe powietrze pobrane. Moze byc dziurawy IC

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2015, 17:10 przez maciej1486.)

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
tomaszyx
Zarejestrowani

op Problem rozwiązany. Tkwił w nieszczelności łączenia wylotu IC z gumową rurą. Przed chwilą zrobiłem jazdę próbną. Po rozgrzaniu silnika dalem mu troche po garach i aż miło. Auto zbiera sie pięknie a turbina praktycznie nie słyszalna. Przedtem myślałem, że taki świst to norma i wiele osób mi to wmawiało, jak się jednak okazało nie mieli racji. Co do kopcenia to jeszcze nie wiem, bo było ciemno, więc jutro to sprawdzę.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości