Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Słabe przyspieszenie, brak mocy


robii
Zarejestrowani

op Dostałem dzisiaj zawór odmy używkę. Membrana jest ok. Założyłem i znam odpowiedź czy to brak membrany w zaworze powoduje dymienie z wlewu oleju.
Niestety, to nie toMadanimated. dymi dalej. Tak tylko informacyjnie jakby się ktoś zastanawiał. Jednak dalej nie wiem czy u was tez dmucha i dymi

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

To ja Ci powiem tak:

Espace wymienione wszystko co chyba możliwe:
egr, odma,wtryski, turbina x2 wszystkie filtry, wyczyszczony intercooler wszystkie przewody związane z turbiną i olejem, a po otwarciu korka leciutko dymi u mnie tak samo

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

robii napisał(a):powoduje dymienie z wlewu oleju.
silnik ma przedmuch, tylko teraz trzeba określić jaki Biggrin
na rozgrzanym silniku jak bardzo Ci dymi? inna sprawa odkręć korek na gorącym silniku słuchaj jak pracuje auto, a później zatkaj go szczelnie ręką czy usłyszysz zmiany w pracy silnika?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

op No dymi jak z rury wydechowej. Na rozgrzanym dzisiaj sprawdziłem. jutro sprawdzę tak jak piszesz, a czego mam się spodziewać po pracy silnika?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

zapewne do sprawdzenia kompresja, na sucho i na mokro

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

op Na zimnym czy na rozgrzanym? . Mechanik powiedział że sprawdzi na zimnym . Poczytałem trochę i robi się to na ciepłym silniku, żeby nie zaniżył wartości

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

na rozgrzanym się powinno, w trakcie pomiaru silnik powinien mieć ok 70stopni żeby nie mniej, próby robi się dość szybko by silnik nie zdążył ostygnąć, pierw zrobić próbę na sucho, później na mokro

Próbę olejową się robi podczas sprawdzenia kompresji aby sprawdzić gdzie jest przyczyna. I jeżeli po wlaniu oleju do cylindra podniesie się ciśnienie sprężania w cylindrze to znaczy, że mamy kłopot z pierścieniami. Jeżeli nie podniesie się to przyczyna leży po stronie zaworów.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2015, 21:18 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

op
Cytat:Napisane przez Mati
inna sprawa odkręć korek na gorącym silniku słuchaj jak pracuje auto, a później zatkaj go szczelnie ręką czy usłyszysz zmiany w pracy silnika?
Sprawdziłem, żadnej reakcji na przytkanie. Praca silnika nie zmieniła się. Za to kwadraciki od oleju pokazywały połowę, więc dolałem z litr , na bagnecie sie nic nie zmieniło i kwadraciki na wyświetlaczu tak samo . Dolałem jeszcze z 0,5 l i znowu nic . za jakieś 10 minut oleju na bagnecie GRUBO ponad maxa. Kwadraty bez zmianMadanimated. Wstawiłem do garażu i po paru godzinach sprawdziłem jak na bagnecie. Na bagnecie nie było olejuSurprise. sprawdziłem pod samochodem czy gdzieś może nie wyciekł ale sucho. Jutro pewnie znowu się zdziwię[quote]

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Z tym olejem trzeba uwazac chodz dziwna sprawa a za kazdym razem gdy sprawdzasz olej to korek z bagnetem wkrecasz ?

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

robii napisał(a):kwadraciki od oleju pokazywały połowę, więc dolałem z litr , na bagnecie sie nic nie zmieniło i kwadraciki na wyświetlaczu tak samo . Dolałem jeszcze z 0,5 l i znowu nic . za jakieś 10 minut oleju na bagnecie GRUBO ponad maxa. Kwadraty bez zmian
bardzo dziwna sytuacja, normalnie rozgrzany temp. auta 90st olej powinien ścieknąć w jakieś max 20min, również można sprawdzić jaki stan oleju jest po nocy. Nie dobrze jest gdy oleju jest za dużo, powinno być pomiędzy mac a min na bagnecie

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

9 gości