robii
2,595
2
631
925
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Swolszewice Duże
robii
Zarejestrowani
— 12-02-2015, 17:12
op
Dostałem dzisiaj zawór odmy używkę. Membrana jest ok. Założyłem i znam odpowiedź czy to brak membrany w zaworze powoduje dymienie z wlewu oleju.
Niestety, to nie to . dymi dalej. Tak tylko informacyjnie jakby się ktoś zastanawiał. Jednak dalej nie wiem czy u was tez dmucha i dymi
•
maciej1486
21,021
23
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
To ja Ci powiem tak:
Espace wymienione wszystko co chyba możliwe:
egr, odma,wtryski, turbina x2 wszystkie filtry, wyczyszczony intercooler wszystkie przewody związane z turbiną i olejem, a po otwarciu korka leciutko dymi u mnie tak samo
•
Mati
26,576
101
4841
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 12-02-2015, 20:35
robii napisał(a):powoduje dymienie z wlewu oleju. silnik ma przedmuch, tylko teraz trzeba określić jaki
na rozgrzanym silniku jak bardzo Ci dymi? inna sprawa odkręć korek na gorącym silniku słuchaj jak pracuje auto, a później zatkaj go szczelnie ręką czy usłyszysz zmiany w pracy silnika?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
robii
2,595
2
631
925
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Swolszewice Duże
robii
Zarejestrowani
— 12-02-2015, 20:55
op
No dymi jak z rury wydechowej. Na rozgrzanym dzisiaj sprawdziłem. jutro sprawdzę tak jak piszesz, a czego mam się spodziewać po pracy silnika?
•
Mati
26,576
101
4841
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 12-02-2015, 20:58
zapewne do sprawdzenia kompresja, na sucho i na mokro
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
robii
2,595
2
631
925
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Swolszewice Duże
robii
Zarejestrowani
— 12-02-2015, 21:00
op
Na zimnym czy na rozgrzanym? . Mechanik powiedział że sprawdzi na zimnym . Poczytałem trochę i robi się to na ciepłym silniku, żeby nie zaniżył wartości
•
Mati
26,576
101
4841
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 12-02-2015, 21:12
na rozgrzanym się powinno, w trakcie pomiaru silnik powinien mieć ok 70stopni żeby nie mniej, próby robi się dość szybko by silnik nie zdążył ostygnąć, pierw zrobić próbę na sucho, później na mokro
Próbę olejową się robi podczas sprawdzenia kompresji aby sprawdzić gdzie jest przyczyna. I jeżeli po wlaniu oleju do cylindra podniesie się ciśnienie sprężania w cylindrze to znaczy, że mamy kłopot z pierścieniami. Jeżeli nie podniesie się to przyczyna leży po stronie zaworów.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2015, 21:18 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
robii
2,595
2
631
925
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Swolszewice Duże
robii
Zarejestrowani
— 13-02-2015, 22:06
op
Cytat:Napisane przez Mati
inna sprawa odkręć korek na gorącym silniku słuchaj jak pracuje auto, a później zatkaj go szczelnie ręką czy usłyszysz zmiany w pracy silnika?
Sprawdziłem, żadnej reakcji na przytkanie. Praca silnika nie zmieniła się. Za to kwadraciki od oleju pokazywały połowę, więc dolałem z litr , na bagnecie sie nic nie zmieniło i kwadraciki na wyświetlaczu tak samo . Dolałem jeszcze z 0,5 l i znowu nic . za jakieś 10 minut oleju na bagnecie GRUBO ponad maxa. Kwadraty bez zmian . Wstawiłem do garażu i po paru godzinach sprawdziłem jak na bagnecie. Na bagnecie nie było oleju . sprawdziłem pod samochodem czy gdzieś może nie wyciekł ale sucho. Jutro pewnie znowu się zdziwię[quote]
•
maciej1486
21,021
23
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Z tym olejem trzeba uwazac chodz dziwna sprawa a za kazdym razem gdy sprawdzasz olej to korek z bagnetem wkrecasz ?
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
Mati
26,576
101
4841
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 13-02-2015, 23:07
robii napisał(a):kwadraciki od oleju pokazywały połowę, więc dolałem z litr , na bagnecie sie nic nie zmieniło i kwadraciki na wyświetlaczu tak samo . Dolałem jeszcze z 0,5 l i znowu nic . za jakieś 10 minut oleju na bagnecie GRUBO ponad maxa. Kwadraty bez zmian bardzo dziwna sytuacja, normalnie rozgrzany temp. auta 90st olej powinien ścieknąć w jakieś max 20min, również można sprawdzić jaki stan oleju jest po nocy. Nie dobrze jest gdy oleju jest za dużo, powinno być pomiędzy mac a min na bagnecie
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
|