Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Słabe przyspieszenie, brak mocy


robii
Zarejestrowani

op
SQ5ALR napisał(a):Miałem ten sam problem i co śmieszniejsze z tym samym silnikiem F9Q 812. Zmieniałem odme, czyściłem przewody sprawdzałem turbine i wszystko okazało się niewystarczające. W końcowej fazie silnik brał już 2l oleju na 1000km. Po rozłożeniu silnika okazało się że w cylindrach są progi i nie ma co remontować. Kupiłem używany słupek sprowadzony z UK z rozbitka. Sprzedawca dał pisemną gwarancję 30 dni. Od wymiany słupka przejechałem ok 10000 km olej jak był wlany tak jest, nic nie ubyło. Wcześniej ciągłe sprawdzanie poziomu oleju i dolewanie . Dodam tylko że branie oleju postępował przez około rok i zauważyłem że zwiększyło się głównie po wymianie oleju tzn. rosło. Jeżeli chodzi o słupek i zastosowanie innego to jest to podobno możliwe ale jak powiedział mechanik "mogą być problemy ze sterownikami".
ok a czy miałeś tez wcześniej problemy z mocą silnika?

(03-04-2015, 21:15)Mati napisał(a): jeśli nie ściągnie podszybia to dostęp jest jedynie na wyczucie Biggrin chyba że ktoś wyciągał już kilka razy to i na pamięć się da
Tym sposobem nie próbowałem . Może jest łatwiejszy

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2015, 21:29 przez Mati.)

Odpowiedz
SQ5ALR
Zarejestrowani

właśnie dziwna sprawa bo z mocą silnika niby nie miałem problemów samochód śmigał normalnie, silnik pracował równo. Brał jedynie coraz więcej oleju, z wlewu oleju zrobił się komin Sad dmuchało z niego sporo. A jeszcze jedna dziwna sprawa jak odcinałem obieg powietrza z zewnątrz to było w samochodzie czuć zapach spalonego oleju Down , teraz po naprawie tego nie obserwuje.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-04-2015, 09:01 przez SQ5ALR.)

CB RADIO - inwestycja, która się szybko zwraca !!!
Radiotelefony CB, PMR, UHF, VHF, anteny i akcesoria.
Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

op Dzisiaj po raz kolejny odebrałem samochód od mechanika. Myślałem , że to już koniec z większymi naprawami. Turbo wymienione.( używka) i ........... gwiżdże mi turbinaKwasny No myslę " ile jeszcze będę się bujał?" Mocy niby więcej (chyba, bo już sam zgłupiałem)ale te gwizdanie postawiło mnie do pionu. Boję się jeżdzić, bo może to oznaki wadliwej turbiny. Mechanik twierdzi że po wywaleniu bebechów z katalizatora tak gwiżdże. Co o tym sądzicie? A co do mocy to mam nadzieję,że inny użytkownik tego silnika, testując mój samochód zdiagnozuje mi czy jest ok, czy może mam za wysokie wymagania, jak kiedyś napisał mi kolega Mati. Najlepiej na początku zlotu we wczesnych godzinach w piątekBiggrin

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

robii napisał(a):Mechanik twierdzi że po wywaleniu bebechów z katalizatora tak gwiżdże.
jedno nie ma nic wspólnego z drugim

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Online
Mi turbina tez gwizda i kazdy mechanik mowil ze jest ok

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

robii napisał(a):czy może mam za wysokie wymagania, jak kiedyś napisał mi kolega Mati
Biggrin
robii napisał(a):mam nadzieję,że inny użytkownik tego silnika, testując mój samochód zdiagnozuje mi czy jest ok
damy radę Biggrin
robii napisał(a):Najlepiej na początku zlotu we wczesnych godzinach w piątek
oki jak coś to ja jestem na tak Biggrin

maciej1486 napisał(a):Mi turbina tez gwizda i kazdy mechanik mowil ze jest ok
gwizd gwizdowi nie równy Biggrin sprawdzimy na zlocie co i jak Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2015, 22:16 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

op niedawno podczas jazdy z odpiętym kalalizatorem w celu sprawdzenia dlaczego muli też tak gwizdało , a może jeszcze bardziej

ok zobaczymy, jak do tego czasu się nie rozsypie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2015, 22:18 przez robii.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

robii napisał(a):podczas jazdy z odpiętym kalalizatorem
a jak go odpiąłeś?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Gwizdek turbo to nie oznaka 100% jego końca. Moje turbo też gwizda a mam podniesione doładowanie do 1.72 bar

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

U mnie jest gwizd przy odpuszczaniu gazu po pracy turbiny. Przyśpieszenie nie jest tragiczne ale dużo gorsze od słabszej służbowej kia ceed


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości