Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Słabe przyspieszenie, brak mocy


Mati
Zarejestrowani

Powiedziałbym że wcześniej turbina przeładowywala na niskich obrotach i stad to uczucie.

A dokładniej jak z tym spalaniem, ile wyższe? I ile pali l?

Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 5020D przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

op No i klapa. Silnik rozebrany.wcześniej była próba z butelką.Przewód odmy do butelki. Na odcinku 4 km ostrzejszej jazdy w butelce znalazło się 100 ml oleju z silnika. Diagnoza po rozkręceniu silnika: wyrobione cylindry, pęknięty pierścień na jednym tłoku i dalej nie pamiętam co jeszcze. Ogólnie silnik na złom. kapitałka wyniesie tyle samo co inny silnik z montażem. Ewentualnie można taniej ale nie wiadomo ile to pojeździ.To mnie uszczęśliwili przed świętami. Czy jakieś inne silniki pasują za silnik F9Q 812 ???

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

robii napisał(a):kapitałka wyniesie tyle samo co inny silnik z montażem.
tylko że inny silnik nadal będzie w "nieznanej" kondycji...

mam nadzieje że wszystkie rzeczy odnośnie odmy itd były sprawdzane? łącznie z zaworem?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

My jak kupywalismy uzywke spisalismy umowe kupna z gwarancja na 14 dni tzn w tym czasie mozna bylo oddac sprzedawca chetnie taka umowe podpisal bo byl pewny silnika. Jezeli na 100% jestes pewny ze silnik kaput kup uzywke;)


Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Alize 1800
Zarejestrowani

Też kupowałem goły słupek 2 lata temu z 30 dniową gwarancją rozruchową, z przebiegiem 95kkm z bitego tyłem anglika. Odpukać wszystko ok, nie bierze oleju (bez dolewek między wymianami). Ryzyko zawsze jest przy kupnie używanego.
(22-02-2015, 21:03)robii napisał(a): Jest tutaj. nie masz dużo roboty. Przerabiałem juz to 3 razyBiggrin
Nie dużo? W sobotę próbowałem - bez ściągnięcia podszybia, wycieraczek i silniczka nie ma szans. Może jak przerobię raz to też będzie się tak wydawać.
Wymieniłem również odmę oleju (nówka), sprawny zawór odmy, uszczelkę przepustnicy, filtr powietrza.

Odpowiedz
SQ5ALR
Zarejestrowani

(02-04-2015, 21:24)robii napisał(a): No i klapa. Silnik rozebrany.wcześniej była próba z butelką.Przewód odmy do butelki. Na odcinku 4 km ostrzejszej jazdy w butelce znalazło się 100 ml oleju z silnika. Diagnoza po rozkręceniu silnika: wyrobione cylindry, pęknięty pierścień na jednym tłoku i dalej nie pamiętam co jeszcze. Ogólnie silnik na złom. kapitałka wyniesie tyle samo co inny silnik z montażem. Ewentualnie można taniej ale nie wiadomo ile to pojeździ.To mnie uszczęśliwili przed świętami. Czy jakieś inne silniki pasują za silnik F9Q 812 ???
Miałem ten sam problem i co śmieszniejsze z tym samym silnikiem F9Q 812. Zmieniałem odme, czyściłem przewody sprawdzałem turbine i wszystko okazało się niewystarczające. W końcowej fazie silnik brał już 2l oleju na 1000km. Po rozłożeniu silnika okazało się że w cylindrach są progi i nie ma co remontować. Kupiłem używany słupek sprowadzony z UK z rozbitka. Sprzedawca dał pisemną gwarancję 30 dni. Od wymiany słupka przejechałem ok 10000 km olej jak był wlany tak jest, nic nie ubyło. Wcześniej ciągłe sprawdzanie poziomu oleju i dolewanie . Dodam tylko że branie oleju postępował przez około rok i zauważyłem że zwiększyło się głównie po wymianie oleju tzn. rosło. Jeżeli chodzi o słupek i zastosowanie innego to jest to podobno możliwe ale jak powiedział mechanik "mogą być problemy ze sterownikami".

CB RADIO - inwestycja, która się szybko zwraca !!!
Radiotelefony CB, PMR, UHF, VHF, anteny i akcesoria.
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

SQ5ALR napisał(a):. Po rozłożeniu silnika okazało się że w cylindrach są progi i nie ma co remontować. Kupiłem używany słupek sprowadzony z UK z rozbitka. Sprzedawca dał pisemną gwarancję 30 dni. Od wymiany słupka przejechałem ok 10000 km olej jak był wlany tak jest, nic nie ubyło.
Mógłbyś napisać jakie koszta to były? części, robocizny itd?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
SQ5ALR
Zarejestrowani

Koszty nie były małe. Słupek z dostawą 300 km to był koszt 2600 zł. Słupek był oplombowany przez firmę sprzedająca więc do niego nie zaglądałem. Przełożenie to koszt 800 zł, poza tym dałem nowe świece, zmieniłem rozrząd, wymieniłem wszystkie możliwe uszczelniacze w slupku, filtry,olej.

CB RADIO - inwestycja, która się szybko zwraca !!!
Radiotelefony CB, PMR, UHF, VHF, anteny i akcesoria.
Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

op
(03-04-2015, 10:06)Alize 1800 napisał(a): Nie dużo? W sobotę próbowałem - bez ściągnięcia podszybia, wycieraczek i silniczka nie ma szans. Może jak przerobię raz to też będzie się tak wydawać.
Wymieniłem również odmę oleju (nówka), sprawny zawór odmy, uszczelkę przepustnicy, filtr powietrza.
Kolego jeżeli tutaj chodzi o demontaż przepływomierza, to naprawdę nie trzeba ściągać podszybia itd, chyba że się nie zrozumieliśmy. wyciągasz akumulator, podstawe aku,wypinasz kompa, demontujesz przewód doprowadzania powietrza do filtra, odpinasz rure od przepływki do turbo, wyciągasz filtr i masz.
co do silnika mam już na oku używkę z przebiegiem 80 tyś. Do założenia po świętach Nie decyduje się na remont

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2015, 21:17 przez robii.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

robii napisał(a):jeżeli tutaj chodzi o demontaż przepływomierza, to naprawdę nie trzeba nie trzeba ściągać podszybia itd, chyba że się nie zrozumieliśmy.
jeśli nie ściągnie podszybia to dostęp jest jedynie na wyczucie Biggrin chyba że ktoś wyciągał już kilka razy to i na pamięć się da

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości