Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Słabe ładowanie - brak masy?


Adik
Zarejestrowani

op Witam. Zmierzyłem dzisiaj ładowanie na akumulatorze i wychodzi 13.6-13.8 mierząc na alternatorze pokazuje 14.1. Gdzie szukać przyczyny takiego spadku? Czy Scenic 2 2004r ma jakiś problem z masą w którymś miejscu może taka jego wada?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Tak ma być. Jak akumulator nie siada - nie szukaj mrówek w ...
Nie jesteś pierwszy który ma takie przemyślenia przy ScII.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Adik
Adik
Zarejestrowani

op
(18-10-2024, 15:28)ko-ma napisał(a): Tak ma być. Jak akumulator nie siada - nie szukaj mrówek w ...
Nie jesteś pierwszy który ma takie przemyślenia przy ScII.

No właśnie mam podejrzenia że aku słabnie bo na postoju zaraz po zgaszeniu ma 12.4v a to chyba na granicy prawda?

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
Normalna wartość szczególnie w Scenic czy Espace. Zmierz parę minut po zgaszeniu bez otwierania drzwi i wzbudzania elektroniki. Musi kilkanaście sekund minąć od zamknięcia auta żeby się wszystko uśpiło.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(18-10-2024, 18:52)Adik napisał(a):
(18-10-2024, 15:28)ko-ma napisał(a): Tak ma być. Jak akumulator nie siada - nie szukaj mrówek w ...
Nie jesteś pierwszy który ma takie przemyślenia przy ScII.

No właśnie mam podejrzenia że aku słabnie bo na postoju zaraz po zgaszeniu ma 12.4v a to chyba na granicy prawda?

Nie, nieprawda.
Mam Megane III - w sumie coś dość podobnego - i zaraz po zatrzymaniu napięcie w układzie potrafi spadać poniżej 12V.
Dlaczego? Wiele systemów samochodu działa nadal, także po zaryglowaniu zamków, w miare pełne uśpienie potrafi trwać nawet i 10 minut.
W ogóle napięcie mierzone na słupkach akumulatora jest wartością mało miarodajną, a jeżeli już musi być - to po dłuższym, kilkugodzinnym postoju.
Jeśli akumulator zapewnia pewny i prawidłowy rozruch silnika w każdych przeciętnych warunkach, a elektronika auta nie sieje błędami zwiazanymi z zaniżoną wartością napięcia zasilania modułów - nie ma czego szukać. Raz na dwa-trzy miesiące doładować akumulator (zwłaszcza latem) i tyle.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Adik
Adik
Zarejestrowani

op
(19-10-2024, 11:27)ko-ma napisał(a):
(18-10-2024, 18:52)Adik napisał(a):
(18-10-2024, 15:28)ko-ma napisał(a): Tak ma być. Jak akumulator nie siada - nie szukaj mrówek w ...
Nie jesteś pierwszy który ma takie przemyślenia przy ScII.

No właśnie mam podejrzenia że aku słabnie bo na postoju zaraz po zgaszeniu ma 12.4v a to chyba na granicy prawda?

Nie, nieprawda.
Mam Megane III - w sumie coś dość podobnego - i zaraz po zatrzymaniu napięcie w układzie potrafi spadać poniżej 12V.
Dlaczego? Wiele systemów samochodu działa nadal, także po zaryglowaniu zamków, w miare pełne uśpienie potrafi trwać nawet i 10 minut.
W ogóle napięcie mierzone na słupkach akumulatora jest wartością mało miarodajną, a jeżeli już musi być - to po dłuższym, kilkugodzinnym postoju.
Jeśli akumulator zapewnia pewny i prawidłowy rozruch silnika w każdych przeciętnych warunkach, a elektronika auta nie sieje błędami zwiazanymi z zaniżoną wartością napięcia zasilania modułów - nie ma czego szukać. Raz na dwa-trzy miesiące doładować akumulator (zwłaszcza latem) i tyle.

Okej. Zainteresowałem się tym temat jak diagnozowałem auto pyclipem. Zawsze mówili ładowanie na aku musi być 14.3. Tutaj się zdziwiłem że jest poniżej 14 a na alternatorze 14.1. Fakt że problemów z odpaleniem ani błędów zwiazanych z niskim napięciem nie ma.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

[quote pid='754055' dateline='1729367059']
Zawsze mówili ładowanie na aku musi być 14.3. Tutaj się zdziwiłem że jest poniżej 14 a na alternatorze 14.1.
[/quote]

Ano właśnie: "mówili". Z reguły ci, którzy zasłyszeli kiedyś coś od kogoś, kto miał styczność z kimś, kto użytkował samochód wyprodukowany ... 50 lat temu .
Ta bardzo uproszczona zasada może i się sprawdzała, ale w stosunku do samochodów z klasycznym akumulatorem i regulatorem/ogranicznikiem elektromagnetycznym.
A tu mamy do czynienia z samochodem mającym zaszyte w systemach sterowania zaczątki tzw "inteligentnego ładowania".
Pisano i dyskutowano na forum o tym wiele, może wystarczyło by poczytać?

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości