Adik
16
0
0
5
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Świebodzin
Adik
Zarejestrowani
— 18-10-2024, 14:42
op
Witam. Zmierzyłem dzisiaj ładowanie na akumulatorze i wychodzi 13.6-13.8 mierząc na alternatorze pokazuje 14.1. Gdzie szukać przyczyny takiego spadku? Czy Scenic 2 2004r ma jakiś problem z masą w którymś miejscu może taka jego wada?
•
ko-ma
9,606
28
1634
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 18-10-2024, 15:28
Tak ma być. Jak akumulator nie siada - nie szukaj mrówek w ...
Nie jesteś pierwszy który ma takie przemyślenia przy ScII.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• Adik
Adik
16
0
0
5
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Świebodzin
Adik
Zarejestrowani
— 18-10-2024, 18:52
op
(18-10-2024, 15:28)ko-ma napisał(a): Tak ma być. Jak akumulator nie siada - nie szukaj mrówek w ...
Nie jesteś pierwszy który ma takie przemyślenia przy ScII.
No właśnie mam podejrzenia że aku słabnie bo na postoju zaraz po zgaszeniu ma 12.4v a to chyba na granicy prawda?
•
PunkRock86
25,697
64
18192
17,826
INNY
2005
INNY
Pajęczno
Normalna wartość szczególnie w Scenic czy Espace. Zmierz parę minut po zgaszeniu bez otwierania drzwi i wzbudzania elektroniki. Musi kilkanaście sekund minąć od zamknięcia auta żeby się wszystko uśpiło.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
ko-ma
9,606
28
1634
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 19-10-2024, 11:27
(18-10-2024, 18:52)Adik napisał(a): (18-10-2024, 15:28)ko-ma napisał(a): Tak ma być. Jak akumulator nie siada - nie szukaj mrówek w ...
Nie jesteś pierwszy który ma takie przemyślenia przy ScII.
No właśnie mam podejrzenia że aku słabnie bo na postoju zaraz po zgaszeniu ma 12.4v a to chyba na granicy prawda?
Nie, nieprawda.
Mam Megane III - w sumie coś dość podobnego - i zaraz po zatrzymaniu napięcie w układzie potrafi spadać poniżej 12V.
Dlaczego? Wiele systemów samochodu działa nadal, także po zaryglowaniu zamków, w miare pełne uśpienie potrafi trwać nawet i 10 minut.
W ogóle napięcie mierzone na słupkach akumulatora jest wartością mało miarodajną, a jeżeli już musi być - to po dłuższym, kilkugodzinnym postoju.
Jeśli akumulator zapewnia pewny i prawidłowy rozruch silnika w każdych przeciętnych warunkach, a elektronika auta nie sieje błędami zwiazanymi z zaniżoną wartością napięcia zasilania modułów - nie ma czego szukać. Raz na dwa-trzy miesiące doładować akumulator (zwłaszcza latem) i tyle.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• Adik
Adik
16
0
0
5
SC II ph I
2004
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Świebodzin
Adik
Zarejestrowani
— 19-10-2024, 20:44
op
(19-10-2024, 11:27)ko-ma napisał(a): (18-10-2024, 18:52)Adik napisał(a): (18-10-2024, 15:28)ko-ma napisał(a): Tak ma być. Jak akumulator nie siada - nie szukaj mrówek w ...
Nie jesteś pierwszy który ma takie przemyślenia przy ScII.
No właśnie mam podejrzenia że aku słabnie bo na postoju zaraz po zgaszeniu ma 12.4v a to chyba na granicy prawda?
Nie, nieprawda.
Mam Megane III - w sumie coś dość podobnego - i zaraz po zatrzymaniu napięcie w układzie potrafi spadać poniżej 12V.
Dlaczego? Wiele systemów samochodu działa nadal, także po zaryglowaniu zamków, w miare pełne uśpienie potrafi trwać nawet i 10 minut.
W ogóle napięcie mierzone na słupkach akumulatora jest wartością mało miarodajną, a jeżeli już musi być - to po dłuższym, kilkugodzinnym postoju.
Jeśli akumulator zapewnia pewny i prawidłowy rozruch silnika w każdych przeciętnych warunkach, a elektronika auta nie sieje błędami zwiazanymi z zaniżoną wartością napięcia zasilania modułów - nie ma czego szukać. Raz na dwa-trzy miesiące doładować akumulator (zwłaszcza latem) i tyle.
Okej. Zainteresowałem się tym temat jak diagnozowałem auto pyclipem. Zawsze mówili ładowanie na aku musi być 14.3. Tutaj się zdziwiłem że jest poniżej 14 a na alternatorze 14.1. Fakt że problemów z odpaleniem ani błędów zwiazanych z niskim napięciem nie ma.
•
ko-ma
9,606
28
1634
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 20-10-2024, 08:47
[quote pid='754055' dateline='1729367059']
Zawsze mówili ładowanie na aku musi być 14.3. Tutaj się zdziwiłem że jest poniżej 14 a na alternatorze 14.1.
[/quote]
Ano właśnie: "mówili". Z reguły ci, którzy zasłyszeli kiedyś coś od kogoś, kto miał styczność z kimś, kto użytkował samochód wyprodukowany ... 50 lat temu .
Ta bardzo uproszczona zasada może i się sprawdzała, ale w stosunku do samochodów z klasycznym akumulatorem i regulatorem/ogranicznikiem elektromagnetycznym.
A tu mamy do czynienia z samochodem mającym zaszyte w systemach sterowania zaczątki tzw "inteligentnego ładowania".
Pisano i dyskutowano na forum o tym wiele, może wystarczyło by poczytać?
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
|