Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Regeneracja zacisków hamulcowych


scrabi
Zarejestrowani

Ładnie....

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
andrzej27r
Specjalisci

wyczyściłem do gołego metalu,na moje oko to osłona tłoczka z zamiennika ERT jest kiepsko dopasowana. Zamówiłem oryginał,i porównam .

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

No to kto kozak i robił regeneracje tylnych z niedziałającym ręcznym?? Ja się nie podjąłem ;)

Odpowiedz
andrzej27r
Specjalisci

zamówiłem osłonę tłoczka oryginalną i wszystko pasuje bez problemu .Mała uwaga: jarzma z krótkiego scenica nie pasują do granda ( u mnie jest tarcza 300 mm),musiałem wypiaskować i pomalować swoje ,ewentualnie przejść na mniejsze tarcze hamulcowe .Same zaciski teraz pracują elegancko,bez zacięć .Odpowietrzenie układu zrobiłem za pomocą clipa zgodnie z procedurą :LT ,LP,PP,PT .Będąc pod autem znalazłem jeszcze jedną usterkę ,luz na łożysku podpory prawej półosi ...teraz czas podjąć decyzję czy wymiana łożyska ,czy półosi która ma przejechane ponad 270 tyś...raczej poleci cała półoś,o ile znajdę zamiennik który wytrzyma tyle co royginał .

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

(29-06-2015, 14:52)ko-ma napisał(a): Zaciskać przewody, to można tylko w TV (pewnie oglądałeś Eda ChinęBiggrin ).
Przewód zaciśnięty = przewód do wymiany, albo pęknie, albo będą problemy z drożnością.
Przewód ma ściankę wielowarstwową, ze zbrojeniem siatką metalową. Siatka odkształca się trwale.

Zaciskanie przewodu niekoniecznie. Ale jak kijem od szczoty zablokujesz wciśnięty pedał hamulca to płyn nie poleci

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

też ostatnio mi blacharz wciskał kit z kijem od szczotki. Efekt był taki że było mnóstwo powietrza w układzie.
to może działało w malichu, ale nie dziś gdy są pompy ans, esp itd

obliczone na lukakatorze

Thumbup
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Ostatnio wymieniłem hamulce z przodu.
Zacisk, tarcza, klocki, po odkręceniu zacisku ten płyn wcale nie leci tak bardzo aby zaciskać przewód.
Zdjąłem zacisk, założyłem drugi a miejsce wokół przewodu osłoniłem ścierką aby płyn nie leciał na części zawieszenia..

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

A jeszcze lepiej jak się zaklei otworek w korku zbiorniczka ;) Wtedy prawie wcale nie leci.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
itek
W tylnym zacisku miałem problem z ręcznym-jakaś dźwignia. Dali mi w serwisie zacisk TRW za 400. Dobra firma i pewne hamulce!

Odpowiedz
Antek Ketna
Zarejestrowani

Panowie a u mnie oddałem auto na wymianę klocków hamulcowych, z tyłu mam taki problem że okazało się że linki ręcznego są do wymiany, więc zakupiłem w Kaczorach nowe i mój mechanik wymienił, oprócz linek klocki również, prosiłem również żeby sprawdził ogólnie hamulce bo tylne tarcze są zawsze gorące a przód nie, jako diagnozę podał zapieczone linki ręcznego, które zostały wymienione na nowe. Pojeździłem trochę i dalej mam z tyłu tarcze gorące. Podniosłem auto, zdjąłem koła z tyłu i linki są nowe pracują luźno, dźwigienki od ręcznego luźno, klocki nowe TRW, ale tarcza ciężko się obraca, kręcąc cały czas w jedną stronę czuć że raz lżej raz mocniej się obraca (czyli może być zwichrowana?), ale ogólnie ciężko się obraca. Czy moje zaciski wymagają regeneracji? Ale myślę że skoro mechanik zakładał tam nowe klocki to musiał zacisk zdjąć i by od razu powiedział że wymaga regeneracji. Chyba że tarcze mam do wymiany?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-03-2020, 08:26 przez Antek Ketna.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości