Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Przerywa na LPG


pablo19705
Zarejestrowani

op Witam. Opiszę problem. Silnik 2.0 16v benzyna/gaz.
Po uruchomieniu zimnego silnika, na benzynie pracuje normalnie. Po rozgrzaniu i przełączeniu na LPG zaczyna przerywać, szarpać i gaśnie. Jechać się nie da. Po ponownym, ręcznym przejściu na benzynę wszystko jest ok, pracuje jak należy.Problem pojawił się bez żadnych wcześniejszych objawów. Zgasiłem gorący silnik pracujący przedtem na gazie i po godzinie postoju po ponownym uruchomieniu już nie pracował normalnie na LPG.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/bd90208989c40e32
https://www.fotosik.pl/zdjecie/08bcd37ba4fc9e2b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/fe0d90b9e31e877b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a1bb372908c6ecf6


Z tego co zauważyłem, za duże jest ciśnienie gazu.
[/url]
[url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/08bcd37ba4fc9e2b]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2018, 19:32 przez pablo19705.)

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

Proponuję najpierw sprawdź ilość płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym.

Odpowiedz
ijkom
Zarejestrowani

Czołem
 z doświadczenia z  takimi objawami  i pracy poprawnej na benzynie wynikają    padnięta cewka , słabe świece  są to najczęstsze awarie , 
po wykluczeniu tych  możliwości dalej szukamy  po stronie układu zapłonowego
Gaz w aucie zawsze daje nam  zawsze jako pierwszy że coś się dzieje z układem zapłonowym  
[/url][url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/08bcd37ba4fc9e2b]

Odpowiedz
pablo19705
Zarejestrowani

op Płynu jest tyle, co zawsze, czyli mniej więcej w połowie pomiędzy min i max. Sprawdzałem już wcześniej.
A te błędy mogły się pojawić po odłączaniu akumulatora jakieś dwa miesiące temu.
Screeny robiłem podczas pracy na benzynie, na gazie się nie dało, tzn silnik nie chciał pracować. Czy takie wysokie ciśnienie gazu przy pracy na benzynie jest normalne, nigdy przedtem nie zwracałem na to uwagi. Ciśnienie  gazu podczas pracy na gazie przed awarią wynosiło około 1,3 Bara, ostatnio podpinałem laptop jakieś pół roku temu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2018, 20:22 przez pablo19705.)

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Ile mają przejechane wtryski gazu?
Jakimasz filtr fazy lotnej gazu?
Może wtryski kleją się na zimno a po rozgrzaniu już pracują poprawnie.

Odpowiedz
pablo19705
Zarejestrowani

op Listwa wtryskowa AC 01, przebieg 76 tys km. Filtr gazu fazy lotnej Czaja wkład bibułowy, wymieniany co roku, po około 15 tys km, razem z filtrem fazy ciekłej. Na zimno i na gorąco jest to samo. Problem pojawił się nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów. Zgasiłem silnik, było ok. Po godzinie postoju po ponownym uruchomieniu już nie.
Dwa lata temu był podobny problem, wtedy padł mapsensor. Czyżby znów to samo, jak to zdiagnozować?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2018, 21:02 przez pablo19705.)

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Masz kabel do Staga.
Spróbuj nagrać oscyloskop w momencie występowania problemów.
Potem na spokojnie można popatrzeć co dzieje się z ciśnieniem i czasami wtrysków.

Rzeczywiście cisnienie pokazuje ponad 3 bary. Nie zwróciłem wcześniej uwagi na to.
Skąd tyle błędów z zasilaniem zapisanych w sterowniku?
Może warto się przyjrzeć kablom.
Można podpiąć manometr aby potwierdzić lub wykluczyć przerosty ciśnienia i sprawdzić poprawność działania czujnika ciśnienia gazu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2018, 22:15 przez polaq.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • pablo19705
pablo19705
Zarejestrowani

op Manometru nie podepnę na razie, bo nie mam gdzie.
Pojawił się nowy błąd- za wysokie ciśnienie gazu
[Obrazek: 582b38688bfaae6cmed.jpg]

Praca silnika na LPG
[Obrazek: 3efe59fb012bd598med.jpg]

i na benzynie zaraz potem
[Obrazek: cfaf7feabe814195med.jpg]

Po krótkiej pracy na gazie sterownik przełącza zasilanie na benzynę.

A tutaj screen sprzed 6 miesięcy, dla porównania.
[img]<a href=[/img][Obrazek: c7d496c7729df210med.jpg]" />

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2018, 06:48 przez pablo19705.)

Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego Biggrin
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Jak dla mnie masz zbyt małe dysze we wtryskiwaczach LPG.
Czas wtrysku gazu masz prawie 7ms a benzyny 3ms.(na screenie sprzed pół roku)
Mnożnik zaczyna się przez to od 1.8.
Ale nie to jest przyczyną aktualnych problemów.

Aktualnie czas wtrysku gazu i benzyny masz ok 7ms. Wygląda jakby dostawał za mało gazu bo zwiększa czas wtrysku benzyny na LPG.

Masz kogoś żeby na chwilę podmienić czujnik ciśnienia od STAGa aby wykluczyć jego awarię?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2018, 10:11 przez polaq.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Możesz jeszcze odpiąć przewód gazowy od map sensora aby zobaczyć jakie ciśnienie pokaże, tylko nie zapomnij przewodu zaślepić bądź założyć przelotkę.
Zależy jaki masz czujnik zamontowany.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2018, 14:22 przez polaq.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości