pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
pablo19705
Zarejestrowani
Online
— 26-05-2018, 19:31
op
Witam. Opiszę problem. Silnik 2.0 16v benzyna/gaz.
Po uruchomieniu zimnego silnika, na benzynie pracuje normalnie. Po rozgrzaniu i przełączeniu na LPG zaczyna przerywać, szarpać i gaśnie. Jechać się nie da. Po ponownym, ręcznym przejściu na benzynę wszystko jest ok, pracuje jak należy.Problem pojawił się bez żadnych wcześniejszych objawów. Zgasiłem gorący silnik pracujący przedtem na gazie i po godzinie postoju po ponownym uruchomieniu już nie pracował normalnie na LPG.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/bd90208989c40e32
https://www.fotosik.pl/zdjecie/08bcd37ba4fc9e2b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/fe0d90b9e31e877b
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a1bb372908c6ecf6
Z tego co zauważyłem, za duże jest ciśnienie gazu.
[/url]
[url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/08bcd37ba4fc9e2b]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2018, 19:32 przez pablo19705.)
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
adi84
7,318
18
3119
7,458
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Ręczno
adi84
Zarejestrowani
— 26-05-2018, 19:58
Proponuję najpierw sprawdź ilość płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym.
•
ijkom
4
0
0
1
SC II ph II
2007
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
warszawa
ijkom
Zarejestrowani
— 26-05-2018, 19:59
Czołem
z doświadczenia z takimi objawami i pracy poprawnej na benzynie wynikają padnięta cewka , słabe świece są to najczęstsze awarie ,
po wykluczeniu tych możliwości dalej szukamy po stronie układu zapłonowego
Gaz w aucie zawsze daje nam zawsze jako pierwszy że coś się dzieje z układem zapłonowym
[/url][url=https://www.fotosik.pl/zdjecie/08bcd37ba4fc9e2b]
•
pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
pablo19705
Zarejestrowani
Online
— 26-05-2018, 20:22
op
Płynu jest tyle, co zawsze, czyli mniej więcej w połowie pomiędzy min i max. Sprawdzałem już wcześniej.
A te błędy mogły się pojawić po odłączaniu akumulatora jakieś dwa miesiące temu.
Screeny robiłem podczas pracy na benzynie, na gazie się nie dało, tzn silnik nie chciał pracować. Czy takie wysokie ciśnienie gazu przy pracy na benzynie jest normalne, nigdy przedtem nie zwracałem na to uwagi. Ciśnienie gazu podczas pracy na gazie przed awarią wynosiło około 1,3 Bara, ostatnio podpinałem laptop jakieś pół roku temu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2018, 20:22 przez pablo19705.)
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
polaq
2,312
18
635
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 26-05-2018, 20:44
Ile mają przejechane wtryski gazu?
Jakimasz filtr fazy lotnej gazu?
Może wtryski kleją się na zimno a po rozgrzaniu już pracują poprawnie.
•
pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
pablo19705
Zarejestrowani
Online
— 26-05-2018, 21:02
op
Listwa wtryskowa AC 01, przebieg 76 tys km. Filtr gazu fazy lotnej Czaja wkład bibułowy, wymieniany co roku, po około 15 tys km, razem z filtrem fazy ciekłej. Na zimno i na gorąco jest to samo. Problem pojawił się nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów. Zgasiłem silnik, było ok. Po godzinie postoju po ponownym uruchomieniu już nie.
Dwa lata temu był podobny problem, wtedy padł mapsensor. Czyżby znów to samo, jak to zdiagnozować?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2018, 21:02 przez pablo19705.)
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
polaq
2,312
18
635
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 26-05-2018, 21:59
Masz kabel do Staga.
Spróbuj nagrać oscyloskop w momencie występowania problemów.
Potem na spokojnie można popatrzeć co dzieje się z ciśnieniem i czasami wtrysków.
Rzeczywiście cisnienie pokazuje ponad 3 bary. Nie zwróciłem wcześniej uwagi na to.
Skąd tyle błędów z zasilaniem zapisanych w sterowniku?
Może warto się przyjrzeć kablom.
Można podpiąć manometr aby potwierdzić lub wykluczyć przerosty ciśnienia i sprawdzić poprawność działania czujnika ciśnienia gazu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2018, 22:15 przez polaq.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to polaq for this post
• pablo19705
pablo19705
477
1
215
140
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
stolica Kociewia
pablo19705
Zarejestrowani
Online
— 27-05-2018, 06:41
op
Manometru nie podepnę na razie, bo nie mam gdzie.
Pojawił się nowy błąd- za wysokie ciśnienie gazu
Praca silnika na LPG
i na benzynie zaraz potem
Po krótkiej pracy na gazie sterownik przełącza zasilanie na benzynę.
A tutaj screen sprzed 6 miesięcy, dla porównania.
[img]<a href=[/img] " />
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2018, 06:48 przez pablo19705.)
Co masz zrobić dziś zrób pojutrze, będziesz miał dwa dni wolnego
•
polaq
2,312
18
635
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 27-05-2018, 10:10
Jak dla mnie masz zbyt małe dysze we wtryskiwaczach LPG.
Czas wtrysku gazu masz prawie 7ms a benzyny 3ms.(na screenie sprzed pół roku)
Mnożnik zaczyna się przez to od 1.8.
Ale nie to jest przyczyną aktualnych problemów.
Aktualnie czas wtrysku gazu i benzyny masz ok 7ms. Wygląda jakby dostawał za mało gazu bo zwiększa czas wtrysku benzyny na LPG.
Masz kogoś żeby na chwilę podmienić czujnik ciśnienia od STAGa aby wykluczyć jego awarię?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2018, 10:11 przez polaq.)
•
polaq
2,312
18
635
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 27-05-2018, 14:16
Możesz jeszcze odpiąć przewód gazowy od map sensora aby zobaczyć jakie ciśnienie pokaże, tylko nie zapomnij przewodu zaślepić bądź założyć przelotkę.
Zależy jaki masz czujnik zamontowany.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2018, 14:22 przez polaq.)
•
|