Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Przegrzewanie mimo "poprawnej" temperatury?


cichy555
Zarejestrowani

op Witam od niedawna jestem właścicielem Scenika 2 z silnikiem 2.0 16V i skrzynią DP0 i instalacją LPG od BRC. Od początku wydawało mi się, że auto nadmiernie się grzeje ale stwierdziłem, że może "ten typ tak ma" bo w końcu silnik jest obudowany do granic możliwości i nie ma za bardzo gdzie to ciepło uciec.
Jednak dziś gdy otwarłem maskę po 20km przejażdżce gdy auto już postało sobie kilka godzin, moim oczom ukazała się uszczelka podszybia spadająca z maski ("przykleiła" się do maski i cała odeszła z podszybia..)
Błotniki są bardzo ciepłe a metalowe miejsca do których przykręcone są błotniki był gorące, wręcz można by powiedzieć że prawie parzyły. Mimo to temperatura płynu zawsze jest ok, tzn zawsze wzrasta do 5 kresek i nigdy nie zauważyłem by poszło wyżej (świetny system... żebym chociaż wiedział ile jedna kreska ma stopni). Podejrzewam że to może być jakiś czujnik lub termostat ale nie bardzo wiem jak to sprawdzić. Pierwszy bieg wentylatora załącza się gdy włączam klimę, jednak gdy odpaliłem auto na kilkanaście minut aż temperatura wzrośnie do swojego standardowego poziomu (5 kresek) i poczekałem jeszcze chwilę to wentylator chłodnicy załączył się na pełną moc dopiero gdy zacząłem bawić się guzikami do podgrzewania przedniej szyby itd po czym wyłączył się razem z wyłączeniem klimatyzacji guzikiem. Potem już nie udało mi się tego odtworzyć i znudziło mi się siedzenie w aucie. Jutro chyba będę wymieniał olej w skrzyni więc sprawdzę czy po przejażdżce wentylator w ogóle się załączy.

Dodam, że scenik dosyć szybko łapie temperaturę. Po przejechaniu zaledwie 1-1,5km na wyświetlaczu jest już 5 kresek. Czy to jest normalne zachowanie z racji tego jak upchany jest silnik?

Płyn chłodniczy był niedawno wymieniany.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(31-07-2018, 18:37)cichy555 napisał(a): Mimo to temperatura płynu zawsze jest ok, tzn zawsze wzrasta do 5 kresek i nigdy nie zauważyłem by poszło wyżej
i tak ma byc
(31-07-2018, 18:37)cichy555 napisał(a): Dodam, że scenik dosyć szybko łapie temperaturę. Po przejechaniu zaledwie 1-1,5km na wyświetlaczu jest już 5 kresek. Czy to jest normalne zachowanie z racji tego jak upchany jest silnik?
przy dzisiejszej temp to normalne nawet diesle grzeja sie tak szybo

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(31-07-2018, 18:43)pio555 napisał(a): przy dzisiejszej temp to normalne nawet diesle grzeja sie tak szybko

O, nie zgodzę się. Mam dwa dci, na co dzień jeżdżę 1,5 106 KM - i nawet przy +30 muszę przejechać ładne kilka km żeby temperatura doszła do normalnej.
Te diesle są raczej ze swej natury niedogrzane.
natomiast co do przegrzewania komory silnika w benzyniaku - miałem raz taka historię i przyznam, że szukaliśmy dość długo, a sama przyczyna do końca mnie nie przekonała.
A przyczyną było podawanie zbyt bogatej mieszanki paliwowo-powietrznej (silnik podczas jazdy na benzynie był zalewany gazem) i tak grzał się układ wydechowy. Ale gorąco było także wyraźnie czuć wewnątrz samochodu.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(31-07-2018, 19:52)ko-ma napisał(a): O, nie zgodzę się. Mam dwa dci, na co dzień jeżdżę 1,5 106 KM - i nawet przy +30 muszę przejechać ładne kilka km żeby temperatura doszła do normalnej
u mnie dziś o 16 jak ruszyłem na zimnym silniku po 2km była juz max temp

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
cichy555
Zarejestrowani

op Wracam do tematu, coraz bardziej utwierdzam się, że coś jednak jest nie tak. Dzisiaj sprawdziłem po przejażdżce (20km, standardowe 5 kresek) i z tego co zauważyłem to chyba w ogóle nie załącza mi się wentylator sam od siebie, jedynie przy włączonej klimatyzacji i to praktycznie od razu przeskakuje na drugi bieg więc pewnie jest zbyt wysokie ciśnienie czynnika (może po prostu dlatego że było gorąco, tym się nie przejmuję bo klima chłodzi wyśmienicie).
Stałem w garażu, więc bez jakiegokolwiek przepływu powietrza z odpalonym silnikiem a nawet jakiś czas gazowałem na 3-4k obrotów. Po upływie jakiś 10 minut wskazówka temperatury dalej była niezmiennie na 5 kreskach (nigdy nie zdarzyło się, by było więcej) a wentylator ani drgnął. Z grilla wydostawało się gorące powietrze a boki samochodu razem z błotnikami nad lampą były gorące.

Czy to jest normalne w tym aucie? Jak to wygląda u was?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(08-08-2018, 22:22)cichy555 napisał(a): nawet jakiś czas gazowałem na 3-4k obrotów. Po upływie jakiś 10 minut wskazówka temperatury dalej była niezmiennie na 5 kreskach (nigdy nie zdarzyło się, by było więcej) a wentylator ani drgnął.
(08-08-2018, 22:22)cichy555 napisał(a): Czy to jest normalne w tym aucie? Jak to wygląda u was?
najwidoczniej nie było mu za gorąco i wentylator się nie włączył, jakbyś napisał że temp poszła 2-3 kreski wyżej i się wentylator nie włączył to można by szukać problemu Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości