(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-09-2023, 13:38 przez rafal18031988.)
SCENIC II PH I Problem z automatycznym ręcznym hamulcem
Jak potrzeba Ci teraz sprawnego auta to poprostu zdemontuj modul, zabezpiecz wtyczkę i tyle
Podłącze się,
Da się jakoś wyregulować moment w którym ręczny odpuszcza ? Bo mam nowe sprzęgło i muszę mocniej szarpnąć autem żeby odpuścił ? Na starym nie było problemu, ale to pewnie z tego powodu że brało wyżej niż nowe
Ja po wymianie sprzęgła i docisku nie miałem żadnych problemów, a nie robiłem przyuczania
(30-09-2023, 11:12)wisla9110 napisał(a): Słuchajcie dzisiaj byłem rano po samochód. Odpalam auto hamulec się zwalnia. Kosmos. Najlepsze, że palą mi się błędy sprawdź esp, sprawdź abs, sprawdź airbag, sprawdź hamulec postojowy a na clipie tylko błędy hamulca postojowego zostały. Hamulec reczny mozna zwwlniac i zacisgac dzwignia. O co chodzi z tym samochodem. Żona niedługo rodzi a mi ten samochód takie figle płata... Skoro masz takie cuda, sprawdziłbym połączenie z akumulatorem. Możliwe, że masz gdzieś brak masy, słabe połączenia - wyskakują cuda. To oczywiście jedna z opcji tylko. Albo chcesz się zagłębić w temat - czytasz serwisówkę, oglądasz filmiki na YT. Albo zostawiasz to mechanikowi. Tak po łebkach, z doskoku - wiele nie naprawisz. Aby coś naprawiać, trzeba znać zasadę działania. W przeciwnym wypadku trudno jest skutecznie usunąć usterkę samemu.
Cześć
Trafiłam mi się wymiana linek- jedna miała uszkodzona koszulkę i blokowała koło gdy przyszedł mróz- kupiłem oryginalne, mechanik wymienił. Wczoraj stałem pod górkę i gdy ruszyłem hamulec odpuścił, chciałem się zatrzymać raz jeszcze i zaciągnąłem ręczny ponownie, usłyszałem zgrzyt i od tego czasu hamulec jest głuchy i pokazuje awarię. Mam obawy, czy Pan mechanik, przypadkiem nie za mocno naciągnął linki. Miał ktoś może, jaka może być przyczyna -podejrzewam zmielone zębatki i Kaczory -ale chcę wiedzieć jak rozmawiać z mechanikiem, żeby ani go zbędnie nie oskarżać ani też nie dać się zbyć
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
To nie jest wina za mocnego naciągnięcia linek. Moduł od ręcznego ma czujnik naciągu i bez względu jak są linki naciągnięte, to zaciąga do osiągnięcia zaprogramowanej wartości. Zapewne moduł po prostu zakończył swój żywot ze starości.
Dziękuję
Czyli jak wymiana oleju w automacie, psuje skrzynie ;) Tak u mnie wymiana linek, zepsuła moduł...;) A możliwe że ten czujnik szlag trafił i dlatego tak się stało? Czy to raczej zbyt rzadki przypadek ? Już umówiony jestem na demontaż i będę wysyłać do Kaczorów. Mamy tam jakieś układy ? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-01-2024, 20:07 przez Binio.)
Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości