Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problem z automatycznym ręcznym hamulcem


rafal18031988
Zarejestrowani

Jak potrzeba Ci teraz sprawnego auta to poprostu zdemontuj modul, zabezpiecz wtyczkę i tyle

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-09-2023, 13:38 przez rafal18031988.)

Odpowiedz
szczeniaczek888
Zarejestrowani

Podłącze się,
Da się jakoś wyregulować moment w którym ręczny odpuszcza ?
Bo mam nowe sprzęgło i muszę mocniej szarpnąć autem żeby odpuścił ?
Na starym nie było problemu, ale to pewnie z tego powodu że brało wyżej niż nowe

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

Ja po wymianie sprzęgła i docisku nie miałem żadnych problemów, a nie robiłem przyuczania

Odpowiedz
szczeniaczek888
Zarejestrowani

(01-10-2023, 15:13)rafal18031988 napisał(a): Ja po wymianie sprzęgła i docisku nie miałem żadnych problemów, a nie robiłem przyuczania

No nie wiem, ja po wymianie muszę mocniej ruszyć i mnie to już irytuje :/

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Sprawdź czujnik sprzęgła.

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

(30-09-2023, 11:12)wisla9110 napisał(a): Słuchajcie dzisiaj byłem rano po samochód. Odpalam auto hamulec się zwalnia. Kosmos. Najlepsze, że palą mi się błędy sprawdź esp, sprawdź abs,  sprawdź airbag,  sprawdź hamulec postojowy a na clipie tylko błędy hamulca postojowego zostały. Hamulec reczny mozna zwwlniac i zacisgac dzwignia. O co chodzi z tym samochodem. Żona niedługo rodzi a mi ten samochód takie figle płata...

Skoro masz takie cuda, sprawdziłbym połączenie z akumulatorem. Możliwe, że masz gdzieś brak masy, słabe połączenia - wyskakują cuda. To oczywiście jedna z opcji tylko.
Albo chcesz się zagłębić w temat - czytasz serwisówkę, oglądasz filmiki na YT. Albo zostawiasz to mechanikowi. Tak po łebkach, z doskoku - wiele nie naprawisz. Aby coś naprawiać, trzeba znać zasadę działania. W przeciwnym wypadku trudno jest skutecznie usunąć usterkę samemu.

Odpowiedz
Los_05
Zarejestrowani

Mam pytanie jakie siły naciągu linek w sceniku II powinny być nadane w parametrach 560N czy zaciągnięciu na płaskim teranie pokazuje a przy parkowaniu pod górkę ciągnie ponad 1200N aż silnik wyje piszczy ktoś wie jaka powinna być?

Odpowiedz
Binio
Zarejestrowani

Cześć
Trafiłam mi się wymiana linek- jedna miała uszkodzona koszulkę i blokowała koło gdy przyszedł mróz- kupiłem oryginalne, mechanik wymienił. Wczoraj stałem pod górkę i gdy ruszyłem hamulec odpuścił, chciałem się zatrzymać raz jeszcze i zaciągnąłem ręczny ponownie, usłyszałem zgrzyt i od tego czasu hamulec jest głuchy i pokazuje awarię.

Mam obawy, czy Pan mechanik, przypadkiem nie za mocno naciągnął linki. Miał ktoś może, jaka może być przyczyna -podejrzewam zmielone zębatki i Kaczory -ale chcę wiedzieć jak rozmawiać z mechanikiem, żeby ani go zbędnie nie oskarżać ani też nie dać się zbyć

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz
Piotr-87
Zarejestrowani

To nie jest wina za mocnego naciągnięcia linek. Moduł od ręcznego ma czujnik naciągu i bez względu jak są linki naciągnięte, to zaciąga do osiągnięcia zaprogramowanej wartości. Zapewne moduł po prostu zakończył swój żywot ze starości.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Piotr-87 za ten post post:
  • Binio
Binio
Zarejestrowani

Dziękuję
Czyli jak wymiana oleju w automacie, psuje skrzynie ;)
Tak u mnie wymiana linek, zepsuła moduł...;)

A możliwe że ten czujnik szlag trafił i dlatego tak się stało? Czy to raczej zbyt rzadki przypadek ?


Już umówiony jestem na demontaż i będę wysyłać do Kaczorów.
Mamy tam jakieś układy ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-01-2024, 20:07 przez Binio.)

Sc1ph2 wciąż w użytku. Młodsze pokolenie wzięło w obroty 
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

7 gości