Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problem z automatycznym ręcznym hamulcem


Marcin RD
Zarejestrowani

Witam mam taki problem hamulec mojego Scenika działa w trybie samoczynnego zaciągania po wyłączeniu silnika. Ostatnio żona po wcześniejszym zaparkowaniu chciała ruszyć i hamulec poprostu się nie zwolnił. Sprawdzałem bezpieczniki pod siedzeniem tam wszystko jest ok nie można zrzucić hamulca ręcznie z dzwigni przy kierownicy ani nie zrzuca się podczas ruszania pojazdem i nie słychać pracy mechanizmu jak było wcześniej. Nie chce narazie używać dzwigni w bagazniku więc posze gdzie szukać ewentualnej awarii lub gdzie ewentualnie podjechać w okolicy Rybnika. Moze ktos cos doradzi???

No i dodatkowo pokazuje błąd awarie hamulca postojowego.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2020, 12:07 przez Marcin RD.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Zgasić silnik, zamknąć i ponownie otworzyć samochód.Uruchomić silnik. Jak za którymś razem nie pomoże to tyko pozostaje rączka w bagażniku i ewentualne usunięcie błędu poprzez wyjęcie bezpiecznika pod siedzeniem lub skasowanie programem.

Odpowiedz
Marcin RD
Zarejestrowani

Próba z bezpiecznikiem nie pomogła. Spróbuje z tym załączaniem. Ewentualnie jakim darmowym programem i kablem moge podziałac z usunięciem błędów. Czy raczej odstawic na diagnoze do aso.

Ktoś pomoże kto mógłby ogarnąć temat w okolicy Rybnika

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2020, 18:09 przez Marcin RD.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Online
Możesz wydać 40 zł na ELM 327 i usunąć ewentualny błąd darmowym programem ddt4all lub Pyclip.

Odpowiedz
mmajevsky
Zarejestrowani

Witam, mam problem z hamulcem, wymieniłem klocki z przodu było w porządku, po miesiącu czasu wymieniłem klocki z tyłu i pedał hamulca stal sie miekki, nie da sie jezdzic. Samochod hamuje co prawda ale tak jakby tylko przednim prawym kolem (sciaga na prawo) a tyl wcale, w dodatku hamulec łapie ale na samym dole tak jakby pedał wpadał. Dodam, że podczas wymiany tylnych klocków miałem problem z tłoczkami bo za nic nie chciały się cofnac, użyłem do tego praski z czym tez bylo ciężko, w prawym kole musiałem poluzowac lekko odpowietrznik, po czym probowalem go dokrecic spowrotem co myslalem, ze mi sie udalo (obrobiona sruba). Po wymianie chciałem sprawdzić efekt wymiany i niestety byl problem, przy pierwszym hamowaniu strzelilo płynem z odpowietrznika i pedał wpadl. Zaopowietrzony układ? 

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2020, 19:16 przez TomaszB.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Tylne tłoczki są gwintowane, należy je wkręcać i odpychać. Jeśli wcisnąłeś je na sile podejrzewam uszkodzenie zacisków.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
mmajevsky
Zarejestrowani

Jezeli faktycznie uszkodzilem, da się jakoś odratować zaciski? czy zakup nowych/uzywanych pozostaje.

Uszkodzony tloczek puszczalby plyn, mam racje?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2020, 20:55 przez TomaszB.)

Odpowiedz
Przemysław Prokop
Zarejestrowani

(12-04-2020, 19:58)mmajevsky napisał(a): Jezeli faktycznie uszkodzilem, da się jakoś odratować zaciski? czy zakup nowych/uzywanych pozostaje.

Uszkodzony tloczek puszczalby plyn, mam racje?
Jeżeli wcisnąłeś tłoczek a nie wkreciłeś , zaciski na 100% uszkodziłeś , nie wiem czy są do tego zestawy naprawcze , ale trzeba zobaczyć . Jeżeli tłok będzie uszkodzony płyn nie będzie się wylewał . Wylewać się będzie jak uszkodzona zostanie uszczelka wokół tłoka . A hamulec jest miękki bo uszkodziłeś gwint wewnątrz i nie działa samoregulator , przez co ciśnienie płynu przekazywane jest na to by od "zera" wycisnąć tłok .

Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2020, 20:43 przez Przemysław Prokop.)

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Jeśli wyleciał płyn a odpowietrznik dokręciłeś po puszczeniu hamulca to na 100% masz zapowietrzony układ ,zacznij od dokładnego odpowietrzenia pompy ABS i wszystkich kół .Jakiej siły użyłeś do wciśnięcia tłoczków ? Naprawdę trzeba siły i klucza ze 30 cm żeby zniszczyć samoregulator .

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Tylne zaciski posiadają samoregulatory na które nakręca się tłoczki a w tłoku jest łożysko i kilka podkładek zabezpieczonych segerem.
Samoregulator wprawdzie jest rozbieralny ale fabryka tego nie przewiduje i nie powinno się tego robić, tłoczek można rozbierać.
Poprzez wciśnięcie tłoka uszkodziłeś samoregulator a może i też coś w tłoczku.
Samoregulatory można kupić, tłoczki można kupić i zestaw naprawczy też można kupić ale wyjdzie cię to drożej niż używany sprawny zacisk.
Sam tego nie rozbierzesz i nie złożysz, tłoczek wyjmiesz ale nie wyjmiesz samoregulatora.
Wprawdzie są filmy w internecie jak to zrobić ale w rzeczywistości nie wygląda to tak prosto.
Samoregulator w zacisku zabezpieczony jest segerem wydłubać go to pół biedy ale założyć nie jest łatwo.
Trzeba mieć do tego dorobione tulejki a potem dociskać na prasie.
Proponuję kupić używane tylne zaciski około 30-40zł. za sztukę i dokupić do wszystkich zacisków nowe odpowietrzniki.
Do odpowietrzników stosować klucze oczkowe.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości