No i dodatkowo pokazuje błąd awarie hamulca postojowego.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2020, 12:07 przez Marcin RD.)
SCENIC II PH I Problem z automatycznym ręcznym hamulcem
Witam mam taki problem hamulec mojego Scenika działa w trybie samoczynnego zaciągania po wyłączeniu silnika. Ostatnio żona po wcześniejszym zaparkowaniu chciała ruszyć i hamulec poprostu się nie zwolnił. Sprawdzałem bezpieczniki pod siedzeniem tam wszystko jest ok nie można zrzucić hamulca ręcznie z dzwigni przy kierownicy ani nie zrzuca się podczas ruszania pojazdem i nie słychać pracy mechanizmu jak było wcześniej. Nie chce narazie używać dzwigni w bagazniku więc posze gdzie szukać ewentualnej awarii lub gdzie ewentualnie podjechać w okolicy Rybnika. Moze ktos cos doradzi???
No i dodatkowo pokazuje błąd awarie hamulca postojowego. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2020, 12:07 przez Marcin RD.)
Próba z bezpiecznikiem nie pomogła. Spróbuje z tym załączaniem. Ewentualnie jakim darmowym programem i kablem moge podziałac z usunięciem błędów. Czy raczej odstawic na diagnoze do aso.
Ktoś pomoże kto mógłby ogarnąć temat w okolicy Rybnika (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2020, 18:09 przez Marcin RD.)
Witam, mam problem z hamulcem, wymieniłem klocki z przodu było w porządku, po miesiącu czasu wymieniłem klocki z tyłu i pedał hamulca stal sie miekki, nie da sie jezdzic. Samochod hamuje co prawda ale tak jakby tylko przednim prawym kolem (sciaga na prawo) a tyl wcale, w dodatku hamulec łapie ale na samym dole tak jakby pedał wpadał. Dodam, że podczas wymiany tylnych klocków miałem problem z tłoczkami bo za nic nie chciały się cofnac, użyłem do tego praski z czym tez bylo ciężko, w prawym kole musiałem poluzowac lekko odpowietrznik, po czym probowalem go dokrecic spowrotem co myslalem, ze mi sie udalo (obrobiona sruba). Po wymianie chciałem sprawdzić efekt wymiany i niestety byl problem, przy pierwszym hamowaniu strzelilo płynem z odpowietrznika i pedał wpadl. Zaopowietrzony układ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2020, 19:16 przez TomaszB.)
Tylne tłoczki są gwintowane, należy je wkręcać i odpychać. Jeśli wcisnąłeś je na sile podejrzewam uszkodzenie zacisków.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk (12-04-2020, 19:58)mmajevsky napisał(a): Jezeli faktycznie uszkodzilem, da się jakoś odratować zaciski? czy zakup nowych/uzywanych pozostaje.Jeżeli wcisnąłeś tłoczek a nie wkreciłeś , zaciski na 100% uszkodziłeś , nie wiem czy są do tego zestawy naprawcze , ale trzeba zobaczyć . Jeżeli tłok będzie uszkodzony płyn nie będzie się wylewał . Wylewać się będzie jak uszkodzona zostanie uszczelka wokół tłoka . A hamulec jest miękki bo uszkodziłeś gwint wewnątrz i nie działa samoregulator , przez co ciśnienie płynu przekazywane jest na to by od "zera" wycisnąć tłok . Wysłane z mojego Hammer Energy przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2020, 20:43 przez Przemysław Prokop.)
Jeśli wyleciał płyn a odpowietrznik dokręciłeś po puszczeniu hamulca to na 100% masz zapowietrzony układ ,zacznij od dokładnego odpowietrzenia pompy ABS i wszystkich kół .Jakiej siły użyłeś do wciśnięcia tłoczków ? Naprawdę trzeba siły i klucza ze 30 cm żeby zniszczyć samoregulator .
Tylne zaciski posiadają samoregulatory na które nakręca się tłoczki a w tłoku jest łożysko i kilka podkładek zabezpieczonych segerem.
Samoregulator wprawdzie jest rozbieralny ale fabryka tego nie przewiduje i nie powinno się tego robić, tłoczek można rozbierać. Poprzez wciśnięcie tłoka uszkodziłeś samoregulator a może i też coś w tłoczku. Samoregulatory można kupić, tłoczki można kupić i zestaw naprawczy też można kupić ale wyjdzie cię to drożej niż używany sprawny zacisk. Sam tego nie rozbierzesz i nie złożysz, tłoczek wyjmiesz ale nie wyjmiesz samoregulatora. Wprawdzie są filmy w internecie jak to zrobić ale w rzeczywistości nie wygląda to tak prosto. Samoregulator w zacisku zabezpieczony jest segerem wydłubać go to pół biedy ale założyć nie jest łatwo. Trzeba mieć do tego dorobione tulejki a potem dociskać na prasie. Proponuję kupić używane tylne zaciski około 30-40zł. za sztukę i dokupić do wszystkich zacisków nowe odpowietrzniki. Do odpowietrzników stosować klucze oczkowe. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości