Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problem z automatycznym ręcznym hamulcem


Marcin Bachman
Zarejestrowani

Mati nie wyrzuciło auta, tak widziałem jak zaciąga ręczny

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

W przypadku automatycznego ręcznego w Scenicu II problem leży albo w zapieczonych linkach albo w samym zacisku. Może być jeszcze uszkodzony czujnik siły naciągu linki w module.
Moduł po krótkim pociągnięciu manetki próbuje zaciągnąć z określoną siłą. Przytrzymanie manetki około 3 sekund powoduje zaciągnięcie z większą siłą.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

@ Marcin Bachman uzupełnij kolego profil, bo nie wiadomo jakie masz auto

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
AngerNature
Zarejestrowani

Witam
W styczniu miałem problem z hamulcem automatycznym. Po zwolnieniu hamulca elektrycznego delikatnie hamował auto. Działo się tak ze 2, 3 dni. Postanowiłem podjechać do mechanika od franzuców. Wyświetlał się komunikat odnośnie hamulca na desce. Stwierdzili, że moduł hamulca jest do wymiany. Koszt nowego wraz z zamontowaniem to 2200zl. Zaciągać hamulec zaciągał tylko, że przy jeździe trochę jakby łapał nadal bo grzały się tarcze z tyłu.
Wszystko się zaczęło dziać po tym jak dałem w jakimś innym zakładzie wymienić tarcze i klocki na nowe.
Aktualnie odłączony mam hamulec elektryczny bo nie wiem co zrobić? Dodam, że w tej chwili tak mi piszczą klocki z tyłu, że wytrzymać nie idzie

Nowe tarcze to oryginały Renault. Klocki też jakieś w miarę dobre były. Teraz piszczą przy lekkim hamowaniu nawet.

Wysłane z mojego SM-N935F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

(18-02-2020, 08:42)AngerNature napisał(a): Witam
W styczniu miałem problem z hamulcem automatycznym. Po zwolnieniu hamulca elektrycznego delikatnie hamował auto. Działo się tak ze 2, 3 dni. Postanowiłem podjechać do mechanika od franzuców. Wyświetlał się komunikat odnośnie hamulca na desce. Stwierdzili, że moduł hamulca jest do wymiany. Koszt nowego wraz z zamontowaniem to 2200zl. Zaciągać hamulec zaciągał tylko, że przy jeździe trochę jakby łapał nadal bo grzały się tarcze z tyłu.
Wszystko się zaczęło dziać po tym jak dałem w jakimś innym zakładzie wymienić tarcze i klocki na nowe.
Aktualnie odłączony mam hamulec elektryczny bo nie wiem co zrobić? Dodam, że w tej chwili tak mi piszczą klocki z tyłu, że wytrzymać nie idzie

Nowe tarcze to oryginały Renault. Klocki też jakieś w miarę dobre były. Teraz piszczą przy lekkim hamowaniu nawet.

Wysłane z mojego SM-N935F przy użyciu Tapatalka
Zaciski i linki hamulca do sprawdzenia.
Albo linka jest przytarta i nie pozwala cofnąć się zaciskom albo same zaciski nie cofają się do odbojnika.
W krótkim jeszcze jest rozdzielacz, który też miże się blokować.

Odpowiedz
cinas
Specjalisci

Jak wyżej linki lub zaciski

Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw.  www.tele-elektro-bis.pl


Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

a ja mam taki problem że czasem ( jak samochód parkuję na wzniesieniu) przy zaciąganiu ręcznego pojawia się głośny hałas jakby jakieś sprzęgło się rozłączało i ręczny złe trzyma z prawej strony.problem pojawił się po wymianie zacisku i przewodu hamulcowego z lewej strony i klocków. macie może pomysł?

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Tak samo linki i zaciski do sprawdzenia.
A potem moduł hamulca.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-02-2020, 18:15 przez polaq.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • kiwikrakow
Taoo
Zarejestrowani

Witam szanowne grono. Podepnę i się pod temat hamulca. Otóż mam taki problem z hamulcem z lewej strony.Gdy zmieniałem tarcze i klocki na nowe wkręciłem tłoczki później pompowanie nożnym i zaciągnięcie ręcznego. Działał bardzo dobrze. Natomiast teraz na zmianę klocków auto wstawiłem do warsztatu na zmianę klocków. I zaczął się problem. Gorąca tarcza lewa, słaby lewy ręczny,dźwignia od ręcznego przy zacisku dochodzi na maksa aż opiera się o zacisk . Czy możliwe że fachowcy po wymianie klocków zapomnieli napompować nożny i zaciągnęli ręczny ? Zwalniając ręczny dźwignia z linką cofa się jakieś 2 cm. Nie może cofnąć się dalej bo trzyma ją linka.Wcześniej cofała się dalej. Czy jest możliwość wycofania linki dalej i wtedy pompować nożnym aby samoregulator od ręcznego zacisku ustawił się w innej pozycji ? Pozdrawiam

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Trzeba sprawdzić czy linka chodzi bez oporu i czy dźwignia zacisku sama cofa się do odbojnika.
Odblokuj awaryjnie hamulec, zdejmij linkę z dźwigni to się okaże co tam się porobiło.
Nawet bez żadnego ustawiania przy wymianie po kilku hamowaniach i włączeniach ręcznego samoregulator powinien się ustawić.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • Taoo




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości