Mati nie wyrzuciło auta, tak widziałem jak zaciąga ręczny
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
SCENIC II PH I Problem z automatycznym ręcznym hamulcem
Mati nie wyrzuciło auta, tak widziałem jak zaciąga ręczny
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
W przypadku automatycznego ręcznego w Scenicu II problem leży albo w zapieczonych linkach albo w samym zacisku. Może być jeszcze uszkodzony czujnik siły naciągu linki w module.
Moduł po krótkim pociągnięciu manetki próbuje zaciągnąć z określoną siłą. Przytrzymanie manetki około 3 sekund powoduje zaciągnięcie z większą siłą.
Witam
W styczniu miałem problem z hamulcem automatycznym. Po zwolnieniu hamulca elektrycznego delikatnie hamował auto. Działo się tak ze 2, 3 dni. Postanowiłem podjechać do mechanika od franzuców. Wyświetlał się komunikat odnośnie hamulca na desce. Stwierdzili, że moduł hamulca jest do wymiany. Koszt nowego wraz z zamontowaniem to 2200zl. Zaciągać hamulec zaciągał tylko, że przy jeździe trochę jakby łapał nadal bo grzały się tarcze z tyłu. Wszystko się zaczęło dziać po tym jak dałem w jakimś innym zakładzie wymienić tarcze i klocki na nowe. Aktualnie odłączony mam hamulec elektryczny bo nie wiem co zrobić? Dodam, że w tej chwili tak mi piszczą klocki z tyłu, że wytrzymać nie idzie ![]() Nowe tarcze to oryginały Renault. Klocki też jakieś w miarę dobre były. Teraz piszczą przy lekkim hamowaniu nawet. Wysłane z mojego SM-N935F przy użyciu Tapatalka (18-02-2020, 08:42)AngerNature napisał(a): WitamZaciski i linki hamulca do sprawdzenia. Albo linka jest przytarta i nie pozwala cofnąć się zaciskom albo same zaciski nie cofają się do odbojnika. W krótkim jeszcze jest rozdzielacz, który też miże się blokować.
Jak wyżej linki lub zaciski
Diagnostyka, aktywacje, konfiguracje CLIP, Renault Commander
Naprawy elektryki/elektroniki - kontakt pw. www.tele-elektro-bis.pl
a ja mam taki problem że czasem ( jak samochód parkuję na wzniesieniu) przy zaciąganiu ręcznego pojawia się głośny hałas jakby jakieś sprzęgło się rozłączało i ręczny złe trzyma z prawej strony.problem pojawił się po wymianie zacisku i przewodu hamulcowego z lewej strony i klocków. macie może pomysł?
Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Tak samo linki i zaciski do sprawdzenia.
A potem moduł hamulca. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-02-2020, 18:15 przez polaq.)
Witam szanowne grono. Podepnę i się pod temat hamulca. Otóż mam taki problem z hamulcem z lewej strony.Gdy zmieniałem tarcze i klocki na nowe wkręciłem tłoczki później pompowanie nożnym i zaciągnięcie ręcznego. Działał bardzo dobrze. Natomiast teraz na zmianę klocków auto wstawiłem do warsztatu na zmianę klocków. I zaczął się problem. Gorąca tarcza lewa, słaby lewy ręczny,dźwignia od ręcznego przy zacisku dochodzi na maksa aż opiera się o zacisk . Czy możliwe że fachowcy po wymianie klocków zapomnieli napompować nożny i zaciągnęli ręczny ? Zwalniając ręczny dźwignia z linką cofa się jakieś 2 cm. Nie może cofnąć się dalej bo trzyma ją linka.Wcześniej cofała się dalej. Czy jest możliwość wycofania linki dalej i wtedy pompować nożnym aby samoregulator od ręcznego zacisku ustawił się w innej pozycji ? Pozdrawiam
Trzeba sprawdzić czy linka chodzi bez oporu i czy dźwignia zacisku sama cofa się do odbojnika.
Odblokuj awaryjnie hamulec, zdejmij linkę z dźwigni to się okaże co tam się porobiło. Nawet bez żadnego ustawiania przy wymianie po kilku hamowaniach i włączeniach ręcznego samoregulator powinien się ustawić. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości