Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Problem z automatycznym ręcznym hamulcem


Robuś
Zarejestrowani

Raz na jakiś czas należy zajrzeć do (najczęściej) prawego tylnego zacisku, wyjąć tłoczek oczyścić i go przesmarować - nie tylko w szczeniakach. Pierwsze objawy to wkrecanie się z większym oporem podczas zmiany klocków.

Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

Dzis znajomy spec doradził zakup zestawu naprawczego i wyleczenie zacisku

Odpowiedz
Natalia_1505
Kobiety

Witam,
dzisiaj miałam ponowną sytuację z blokadą hamulca ręcznego: po odpaleniu silnika, chcąc ruszyć wyskoczył mi na tablicy napis: usterka hamulca ręcznego zapaliła się kontrolka STOP, SERVICE oraz P w trójkącie ostrzegawczym i sygnał dźwiękowy. Była to już druga sytuacja, natomiast za pierwszym razem ręcznie odblokowując i zablokowując kilka krotnie za pomocą dźwigni. Natomiast dzisiaj jedynym rozwiązaniem aby ruszyć samochodem było odpięcie akumulatora. Niestety po odpięciu akumulatora spowodowałam tym, iż mogłam wrócić do domu, jednakże kontrolka SERWICE oraz P w trójkącie ostrzegawczym świeci nadal i momentami na wyświetlaczu deski rozdzielczej pojawia się komunikat SPRAWDŹ USTERKĘ HAMOWANIA.

Czy ktoś wie co może być grane??

Pozdrawiam

Odpowiedz
Marzenka13
Kobiety

op
(21-04-2015, 18:23)Natalia_1505 napisał(a): Witam,
dzisiaj miałam ponowną sytuację z blokadą hamulca ręcznego: po odpaleniu silnika, chcąc ruszyć wyskoczył mi na tablicy napis: usterka hamulca ręcznego zapaliła się kontrolka STOP, SERVICE oraz P w trójkącie ostrzegawczym i sygnał dźwiękowy. Była to już druga sytuacja, natomiast za pierwszym razem ręcznie odblokowując i zablokowując kilka krotnie za pomocą dźwigni. Natomiast dzisiaj jedynym rozwiązaniem aby ruszyć samochodem było odpięcie akumulatora. Niestety po odpięciu akumulatora spowodowałam tym, iż mogłam wrócić do domu, jednakże kontrolka SERWICE oraz P w trójkącie ostrzegawczym świeci nadal i momentami na wyświetlaczu deski rozdzielczej pojawia się komunikat SPRAWDŹ USTERKĘ HAMOWANIA.

Czy ktoś wie co może być grane??

Pozdrawiam

Natalia to może być usterka modułu ręcznego , najlepiej podjechać na serwis i podpiąć pod Clipa wtedy wyjdzie co jest uszkodzone, tak jedynie sprawdzisz co mu dolega . Ja opisałam swoje objawy wyżej . U mnie padł moduł i płytka od zaciągania ręcznego .

Przekaz 1% - Kingusi a to jej stronka www.pomoz.eu .

"Idąc po prostu idź! Siedząc po prostu siedź! Przede wszystkim Nie wahaj się!"
Odpowiedz
Mirek
Zarejestrowani

A czy czasem przyczyną wywalania tego błędu nie będzie zbyt niskie napięcie na aku?, bo mi czasami ten błąd wyskoczy ale zaraz clip robi swoje i już po błędzie, jeżeli chodzi o moduł to go słychać i ręczny też się zaciąga i spuszcza elegacko.

Odpowiedz
Marzenka13
Kobiety

op Powiem tak ze u mnie po wymianie aku było to samo i niestety u mnie padał powoli ręczny ( moduł)

Przekaz 1% - Kingusi a to jej stronka www.pomoz.eu .

"Idąc po prostu idź! Siedząc po prostu siedź! Przede wszystkim Nie wahaj się!"
Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

(04-05-2015, 19:54)Mirek napisał(a): A czy czasem przyczyną wywalania tego błędu nie będzie zbyt niskie napięcie na aku?, bo mi czasami ten błąd wyskoczy ale zaraz clip robi swoje i już po błędzie, jeżeli chodzi o moduł to go słychać i ręczny też się zaciąga i spuszcza elegacko.

Może być tak jak Mirek pisze.
Trzeba sprawdzić napięcie akumulatora.
Poza tym czasami komp zapamięta błąd i będzie go wyswietlał.
Jak pomaga odpięcie akumulatora - to raczej moduł jest OK.

Trzeba też sprawdzić czy grzeją się felgi podczas jazdy - powiedzmy po 3-5 min jazdy od ruszenia - czy odpuszczają klocki ?

A jeszcze może byc problem ze zbyt "cienką" tarczą hamulcową ???
A może już klocków nie ma ...

Na pewno trzeba tam zajrzeć

Odpowiedz
Mirek
Zarejestrowani

No jeśli chodzi o mojego to tarcze i klocki to mają dopiero przelatane ok 10-12tyś i raczej fela się nie grzeje bo sprawdzałem kilka dni temu ,hmm tyle zachodu z tym hamulcem

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Dziś wreszcie zamontowali mi w Renault naprawiony moduł hamulca parkingowego. Niestety po wyjechaniu za Kołobrzeg i jeździe ok 90 - 100 km/h pojawiło się bicie na tylnym lewym kole. Zatrzymałem się, żeby sprawdzić i okazało się, że cała felga jest gorąca. Na co to może wskazywać? Oczywiście jutro z samego rana wracam do Renault z reklamacją.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Highwayman1990 za ten post post:
  • diabeł 02
maciej1486
Zarejestrowani

Raczej klocek trze pewnie, linka trzyma.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości