SCENIC II PH I Olej
slejter napisał(a):a co do przejścia z półsyntetyku na syntetyk to różnie piszą, ale raczej większość za tym aby nie zmieniać.ja tam teraz zmieniam bez obawy
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM slejter napisał(a):ile wchodzi oleju do silnika w naszych Scenicach?ok 4.5 -4.7l
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (14-09-2015, 18:56)slejter napisał(a): No ja chyba się wstrzymam z przejściem na syntetyk, autko ma sporo przejechane więc nie wiem czy dobrze by zareagowało na to Kolejny mit dotyczący rozpuszczania uszczelnień. Jest dyskusja na tym forum o olejach, jak chcesz to pytaj też Czarne Paliwo o płukanie i zmianę oleju z 10W na 5W
op
Ja nic nie napisałem o rozpuszczaniu uszczelnień w aucie, tylko nie wiem czy jest sens przechodzić z 10w40 na 5w40, auto kupiłem nie dawno i wiem że poprzednik jeździł właśnie na półsyntetyku.
A jeśli już że tak powiem dyskutujemy to jeśli zmienię olej to co to da? jakie różnice "zauważę" lub nie, no i czy autko a konkretnie silnik lepiej będzie pracował na syntetyku, nie wiem bo zawsze miałem starsze autka i zawsze jeździłem na półsyntetykach. Znalazłem fajny artykuł i ma to sens: Zmiana bez sensu Częste są pomysły zmiany oleju z syntetycznego na półsyntetyczny (i jednocześnie z lepkości np. 5W-40 na 10W-40) tylko z powodu wieku i przebiegu samochodu. Tego rodzaju zmiana jest bez sensu, nawet gdyby silnik wykazywał już ślady zużycia! Wystarczy uświadomić sobie, że oleje 5W-40 i 10W-40 różnią się od siebie (pod względem lepkości) tylko odpornością na niskie temperatury: 10W-40 podczas odpalania silnika po mroźnej nocy chroni jednostkę znacznie gorzej niż olej o lepkości 5W-40. Podczas normalnej pracy lepkość obu olejów jest zbliżona, nie ma więc mowy o uszczelnieniu jakichś przedmuchów czy wycieków dzięki zastosowaniu oleju 10W-40. Jaki zatem sens ma nalewanie do zużytego silnika gorszego oleju, podczas gdy wymaga on właśnie zwiększonej dbałości i lepszej ochrony, aby jeszcze mógł trochę popracować bez remontu? Źródło- Auto Świat. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2015, 05:31 przez slejter.)
To masz tutaj odpowiedź idzie zima to zalej 5w40. Ja niedługo też zmieniam i z 10 przechodzę na 5 bo auto mam pod chmurą
zatem jest rozmowa a kto widzi różnicę? 5W40 to nie 5W30... a bardziej 5W30 sa nazywane syntetykami...
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości