Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Olej


slejter
Zarejestrowani

op Widzę że sporo osób poleca Motula albo Valvoline, a co do przejścia z półsyntetyku na syntetyk to różnie piszą, ale raczej większość za tym aby nie zmieniać.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
slejter napisał(a):a co do przejścia z półsyntetyku na syntetyk to różnie piszą, ale raczej większość za tym aby nie zmieniać.
ja tam teraz zmieniam bez obawy

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
slejter
Zarejestrowani

op No ja chyba się wstrzymam z przejściem na syntetyk, autko ma sporo przejechane więc nie wiem czy dobrze by zareagowało na to Biggrin a i mam jeszcze jedno pytanko ile wchodzi oleju do silnika w naszych Scenicach?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

slejter napisał(a):ile wchodzi oleju do silnika w naszych Scenicach?
ok 4.5 -4.7l

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • slejter
slejter
Zarejestrowani

op Dzięki Panowie za rady, czyli jak kupię 5L oleju to styknie Biggrin

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

tak wystarczy

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(14-09-2015, 18:56)slejter napisał(a): No ja chyba się wstrzymam z przejściem na syntetyk, autko ma sporo przejechane więc nie wiem czy dobrze by zareagowało na to Biggrin

Kolejny mit dotyczący rozpuszczania uszczelnień. Jest dyskusja na tym forum o olejach, jak chcesz to pytaj też Czarne Paliwo o płukanie i zmianę oleju z 10W na 5W

Odpowiedz
slejter
Zarejestrowani

op Ja nic nie napisałem o rozpuszczaniu uszczelnień w aucie, tylko nie wiem czy jest sens przechodzić z 10w40 na 5w40, auto kupiłem nie dawno i wiem że poprzednik jeździł właśnie na półsyntetyku.
A jeśli już że tak powiem dyskutujemy to jeśli zmienię olej to co to da? jakie różnice "zauważę" lub nie, no i czy autko a konkretnie silnik lepiej będzie pracował na syntetyku, nie wiem bo zawsze miałem starsze autka i zawsze jeździłem na półsyntetykach.

Znalazłem fajny artykuł i ma to sens:

Zmiana bez sensu

Częste są pomysły zmiany oleju z syntetycznego na półsyntetyczny (i jednocześnie z lepkości np. 5W-40 na 10W-40) tylko z powodu wieku i przebiegu samochodu. Tego rodzaju zmiana jest bez sensu, nawet gdyby silnik wykazywał już ślady zużycia! Wystarczy uświadomić sobie, że oleje 5W-40 i 10W-40 różnią się od siebie (pod względem lepkości) tylko odpornością na niskie temperatury: 10W-40 podczas odpalania silnika po mroźnej nocy chroni jednostkę znacznie gorzej niż olej o lepkości 5W-40.

Podczas normalnej pracy lepkość obu olejów jest zbliżona, nie ma więc mowy o uszczelnieniu jakichś przedmuchów czy wycieków dzięki zastosowaniu oleju 10W-40. Jaki zatem sens ma nalewanie do zużytego silnika gorszego oleju, podczas gdy wymaga on właśnie zwiększonej dbałości i lepszej ochrony, aby jeszcze mógł trochę popracować bez remontu?


Źródło- Auto Świat.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2015, 05:31 przez slejter.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

To masz tutaj odpowiedź idzie zima to zalej 5w40. Ja niedługo też zmieniam i z 10 przechodzę na 5 bo auto mam pod chmurą

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

zatem jest rozmowa a kto widzi różnicę? 5W40 to nie 5W30... a bardziej 5W30 sa nazywane syntetykami...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości