Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Olej na rurze intercoolera


haszczurur
Zarejestrowani

op Witam wszystkich, pytanie dotyczy zapoconej rury intercoolera. Chodzi mi o tą gumową krótką rurę w kształcie litery L która wchodzi po lewej stronie na dole w intercooler. Otóż cała ta rura jest zapocona od oleju, te obie metalowe skręcane opaski mocno trzymają tak więc olej musi przenikać przez ścianki rury. Czy w waszych Scenicach występuje taki objaw? Zdaje sobie sprawę, że czasem może być nieszczelność gdyż opaski metalowe są słabo skręcone ale u mnie opaski siedzą tak mocno, że dokręcając jeszcze kilka obrotów to mógłbym je uszkodzić a mimo to rura jest obślizgła od oleju. Wskazuje mi to na rozszczelnienie jej warstw. Za każdym razem jak jestem pod samochodem to sprawdzam połączenia rur i zawsze tą gumową rurę wycieram a ona jest uklejona. To, że wewnątrz w rurach może znajdować się odrobinkę oleju to wiem ale przenikanie przez ścianki rury jest dla mnie objawem niewskazanym.Czy to waszym zdaniem kwalifikuje ją do wymiany czy jak to się mówi ten typ tak ma?

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Ja myślę, ze jak tak często Ci się tak poci to tego oleju musi być odrobinę za dużo w IC.
W Meganie miałem tam suchutko, a teraz gdy zakupiłem Scenica to był tam olej z syfem i taka warstwa się zrobiła to ja ściągnąłem zderzak to przy okazji wszystkie łączenia wyczyściłem i od tego czasu mam czysto tak jak w dniu czyszczenia.
Może faktycznie masz już tą gumę sparciała albo sączy się z łącznie pod ciśnieniem wypycha olej.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

haszczurur napisał(a):Chodzi mi o tą gumową krótką rurę w kształcie litery L która wchodzi po lewej stronie na dole w intercooler
fajnie by było jakbyś zrobił zdjęcie o co dokładniej Ci chodzi...
zapocenia są jeszcze w normie, jak oleju nie ubywa to bym się nie przejmował

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

U mnie też jest tam suchutko - suchy kurz co najwyżej..
Może już za dużo tego oleju się tam nazbierało i warto go trochę tam upuścić i wyczyścić - wiem że to usuwanie skutku tylko, ale z czasem warto usunąć także przyczynę..

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Jak jakiś płyn sobie już znajdzie dróżkę to potem nią sobie zasuwa.
Najlepiej zdejmij opaskę, zdejmij tą rurę, wyczyść miejsce łączenia się rur i to powinno załatwić sprawę.
Przy okazji sprawdzisz stan rury i zawartość ICka Biggrin

Thumbup
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

op Skoro u was rura z zewnątrz sucha to znaczy, że guma w mojej rurze straciła właściwości i przepuszcza olej, jak przepuszcza olej to i przepuszcza powietrze a jak przepuszcza powietrze to turbina ma mniejszą moc. Sprawdzałem w IC śladowe ilości oleju tylko tyle, że palec trochę umazany, połączenia szczelne wniosek jak już pisałem rura do wymiany. Dziękuję za zainteresowanie tematem kupię rurę pojeżdżę i napiszę jak to wygląda.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Jak ty wsadziles paluch do IC czy go wyciagnales przechyliles i nic nie wylecialo?

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

op Witam po krótkiej przerwie. Sprawa ma się następująco wymieniłem gumową rurę idącą od dołu intercoolera a także tą która idzie górą do intercoolera z przepustnicy. Zdemontowałem intercooler i nie ma w nim oleju, na przyszłość umyłem wnętrze benzyną ekstrakcyjną przy użyciu kompresora. Porównałem swoją gumową rurę i była o wiele miększa i kapciowata od tej którą wziąłem na wymianę. Górną rurę plastikową wymieniłem gdyż miała nieproszony kontakt z wężem od klimatyzacji. W związku z powyższym zrobiła się dziura w tej harmonijce rury. Nie wiem jak doszło do tego, że oba przewody były tak blisko siebie, że jeden tarł o drugi. Całe szczęście, że gumowa część przewodu klimy nie została uszkodzona, jest na niej ślad ale nie aż tak głęboki aby powodował uszkodzenie przewodu a co za tym idzie problem i koszty klimy. Ów przewód delikatnie ukształtowałem w jego aluminiowej części i po zamontowaniu rury intercoolera widzę należyty odstęp. Intercooler zamontowany, pas przedni lampy i zderzak również, silnik uruchomiony jazda testowa przeprowadzona. Za kilka dni zajrzę jak się sprawuje gumowa rura.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Dobra robotaBiggrin

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

op Dziękuję za słowa uznania. Pozdrawiam

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości