haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
op
Witam wszystkich, pytanie dotyczy zapoconej rury intercoolera. Chodzi mi o tą gumową krótką rurę w kształcie litery L która wchodzi po lewej stronie na dole w intercooler. Otóż cała ta rura jest zapocona od oleju, te obie metalowe skręcane opaski mocno trzymają tak więc olej musi przenikać przez ścianki rury. Czy w waszych Scenicach występuje taki objaw? Zdaje sobie sprawę, że czasem może być nieszczelność gdyż opaski metalowe są słabo skręcone ale u mnie opaski siedzą tak mocno, że dokręcając jeszcze kilka obrotów to mógłbym je uszkodzić a mimo to rura jest obślizgła od oleju. Wskazuje mi to na rozszczelnienie jej warstw. Za każdym razem jak jestem pod samochodem to sprawdzam połączenia rur i zawsze tą gumową rurę wycieram a ona jest uklejona. To, że wewnątrz w rurach może znajdować się odrobinkę oleju to wiem ale przenikanie przez ścianki rury jest dla mnie objawem niewskazanym.Czy to waszym zdaniem kwalifikuje ją do wymiany czy jak to się mówi ten typ tak ma?
•
maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
maciej1486
Zarejestrowani
Online
— 03-09-2015, 06:48
Ja myślę, ze jak tak często Ci się tak poci to tego oleju musi być odrobinę za dużo w IC.
W Meganie miałem tam suchutko, a teraz gdy zakupiłem Scenica to był tam olej z syfem i taka warstwa się zrobiła to ja ściągnąłem zderzak to przy okazji wszystkie łączenia wyczyściłem i od tego czasu mam czysto tak jak w dniu czyszczenia.
Może faktycznie masz już tą gumę sparciała albo sączy się z łącznie pod ciśnieniem wypycha olej.
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 03-09-2015, 07:11
haszczurur napisał(a):Chodzi mi o tą gumową krótką rurę w kształcie litery L która wchodzi po lewej stronie na dole w intercooler fajnie by było jakbyś zrobił zdjęcie o co dokładniej Ci chodzi...
zapocenia są jeszcze w normie, jak oleju nie ubywa to bym się nie przejmował
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 03-09-2015, 07:47
U mnie też jest tam suchutko - suchy kurz co najwyżej..
Może już za dużo tego oleju się tam nazbierało i warto go trochę tam upuścić i wyczyścić - wiem że to usuwanie skutku tylko, ale z czasem warto usunąć także przyczynę..
•
Patrys4891
7,979
17
2405
707
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 03-09-2015, 07:56
Jak jakiś płyn sobie już znajdzie dróżkę to potem nią sobie zasuwa.
Najlepiej zdejmij opaskę, zdejmij tą rurę, wyczyść miejsce łączenia się rur i to powinno załatwić sprawę.
Przy okazji sprawdzisz stan rury i zawartość ICka
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
op
Skoro u was rura z zewnątrz sucha to znaczy, że guma w mojej rurze straciła właściwości i przepuszcza olej, jak przepuszcza olej to i przepuszcza powietrze a jak przepuszcza powietrze to turbina ma mniejszą moc. Sprawdzałem w IC śladowe ilości oleju tylko tyle, że palec trochę umazany, połączenia szczelne wniosek jak już pisałem rura do wymiany. Dziękuję za zainteresowanie tematem kupię rurę pojeżdżę i napiszę jak to wygląda.
•
maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
maciej1486
Zarejestrowani
Online
— 03-09-2015, 08:19
Jak ty wsadziles paluch do IC czy go wyciagnales przechyliles i nic nie wylecialo?
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
op
Witam po krótkiej przerwie. Sprawa ma się następująco wymieniłem gumową rurę idącą od dołu intercoolera a także tą która idzie górą do intercoolera z przepustnicy. Zdemontowałem intercooler i nie ma w nim oleju, na przyszłość umyłem wnętrze benzyną ekstrakcyjną przy użyciu kompresora. Porównałem swoją gumową rurę i była o wiele miększa i kapciowata od tej którą wziąłem na wymianę. Górną rurę plastikową wymieniłem gdyż miała nieproszony kontakt z wężem od klimatyzacji. W związku z powyższym zrobiła się dziura w tej harmonijce rury. Nie wiem jak doszło do tego, że oba przewody były tak blisko siebie, że jeden tarł o drugi. Całe szczęście, że gumowa część przewodu klimy nie została uszkodzona, jest na niej ślad ale nie aż tak głęboki aby powodował uszkodzenie przewodu a co za tym idzie problem i koszty klimy. Ów przewód delikatnie ukształtowałem w jego aluminiowej części i po zamontowaniu rury intercoolera widzę należyty odstęp. Intercooler zamontowany, pas przedni lampy i zderzak również, silnik uruchomiony jazda testowa przeprowadzona. Za kilka dni zajrzę jak się sprawuje gumowa rura.
•
maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
maciej1486
Zarejestrowani
Online
— 03-09-2015, 12:00
Dobra robota
Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
op
Dziękuję za słowa uznania. Pozdrawiam
•
|