SCENIC II PH I Nie działa dmuchawa nawiewu kabiny.
Głupia sprawa, i mój błąd jak już wykręciłem schowek i zobaczyłem gdzie jest rezystor to żeby było mi łatwiej i mieć lepsze dojście wypiełem czarna kostkę z kablami i odsunełem ja na bok by nie latała mi nad glową, po wymianie rezystora całkowicie o niej zapomniałem :P I po podłączeniu aku dmuchawa nie startowała, pomyślałem ze to może być dmuchawa a nie rezystor, dobrze ze deski nie rozbierałem : a jak przykręcałem nowy rezystor to dopiero zauważyłem wypiętą przeze mnie wtyczkę, podłączyłem i dmuchawa zaczeła działać
głupia sprawa, ale nerwów i ku.....w pewnie poleciało sporo.......dobrze że to tylko błahostka...
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Witam,
korzystając z forum wziąłem się za naprawę i... jak się dobrać do wtyczki która zasila wentylator? czarny i czerwony przewód, po wyjęciu schowka nie mogę do niej dosięgnąć czy po wymianie kostki od rezystora duchawy ktoś próbował to łaczyć na szybkozłączki? i jakie? auto w proszku więc z góry dziękuję za szybką podpowiedź klima manualna ps. jeszcze jedno pytanie do kostki dochodzi pięć przewodów, w gnieździe też pięć pinów a wszystkie zamienniki na alledrogo mają po siedem pinów, czy to zadziała? (23-07-2018, 07:49)wojtekhrynowiecki@o2.pl napisał(a): Patrys4891 napisał 14 minut(y) temu:Sorry już się poprawiłem
Patrys4891 napisał 23-07-2018, 07:40:
Zgodnie z 4 punktem regulaminu zaakceptowanego przy rejestracji, pierwszy post powinien znajdować się w powitaniach. Następny post proszę napisać w odpowiednim miejscu. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2018, 07:55 przez wojtekhrynowiecki@o2.pl.)
Kabel od rezystora utnij i wyjdzie rezystor ladnie, a pozostala czesc kabla idzie do wtyczki zasilajacej wentylator nawiewu. Trzeba go ta wypiac z drugiej strony i wyciagnac.
W oryginale kabel jest puszczony gorą, ale mozna go spokojnie przeciagnac ponownie tylko dolem zeby sie nie szarpac. Mozna gora tez go puscic ale w tym celu trzeba zdjac cala deske rozdzielcza, a moim zdaniem to zbytek pracy jest do wymiany samego rezystora.
No nie wiem jak Wy to robicie? Zmieniałem tzw "rezystor" i nie miałem problemu ani z wypięciem ani zapięciem wtyczek, a są dwie. No i przestroga, można zlutować jak są ucięte przewody do wentylatora ale nie polecam szybkozłączek.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
w klimie manualnej jest jedna kostka w rezystorze, te grube przewody zasilające do wentyla chce zostawić a na szybkozłaczki zamontować nową kostkę po odcięciu starej, trochę niewygodnie lutuje się pod deska a złaczki są rózne do róznych natężeń i srednic stąd pytanie czy ktos to testował? nie chce spalić auta
(23-07-2018, 12:04)A2-eR11 napisał(a): Kabel od rezystora utnij i wyjdzie rezystor ladnie, a pozostala czesc kabla idzie do wtyczki zasilajacej wentylator nawiewu. Trzeba go ta wypiac z drugiej strony i wyciagnac.A dostanę sie do tej wtyczki żeby ją wyjąć którędy? nie trzeba dechy demontować? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2018, 14:17 przez wojtekhrynowiecki@o2.pl.)
Scenic ogarnięty, wymieniona kostka wraz z rezystorem, dostęp do wtyczki wentylatora jest mocno utrudniony, od dołu nie dałem rady jej odczepić, pomogło wymontowanie maskownicy zegarów. Przewody łączone na zaciski, bez lutowania, identycznie jak w fabrycznych kostkach.
Koledzy u mnie dzisiaj tez siadl calkowicie nawiew (nie dziala 1 2 3 4). Od jakiegos czasu mialem lekkie terkotanie przy niskich temperaturach na 1 biegu, ale po doslownie minucie juz wentylator pracowal normalnie. Dzisiaj zostawilem auto z ustawionym 3 albo 4 biegiem wentylatora. Po godzinie poszedlem do samochodu odpalam. Slysze przez sekunde bardzo dziwny dzwiek z okolic kierownicy (jakby wentylator zaczal dziwnie szybko pracowac, przypominam ze po odpaleniu od razu zaczal prace na 3/4 biegu - nie pamietam dokladnie na ktorym zostawilem). Obecnie nie dziala nic, na wyswietlaczu moge sobie ustawic co chce ale nic nie dmucha. Sprawdzilem bezpiecznik - jest OK. Znalazlem juz opis jak zdemontowac rezystor i w ostatecznosci deske aby sie dostac do wentylatora. Mozecie mi podpowiedziec czy da sie sprawdzic czy wentylator w ogole jest sprawny bez sciagania calej deski? Czytalem cos ze mozna zewrzec radiator rezystora do masy i powinien ruszyc, ale nie mam pewnosci czy to prawda. Scenic II PhI 2003, klima automatyczna. Przeczytalem caly ten temat, ale albo tego nie znalazlem albo mi to umknelo. Prosze o rady.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości