Mat_91
4
0
0
0
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Kraków
Mat_91
Zarejestrowani
— 09-09-2019, 17:06
op
Witam,
Na początek dane auta, Grand Scenic II PH1, początek 2006 roku, 2.0 PB 136KM bez LPG.
Wczoraj zniknął mi, hmm, cały (?) płyn chłodniczy, autko zaczęło się przegrzewać, na szczęście było to 200m od bloku więc temp urosła tylko o 2 dodatkowe kreseczki.
Po otwarciu maski od płynu zachlapany był silnik od strony kierowcy- akumulator i przewody obok niego kąpały się w płynie, przewód od filtra powietrza mokry, zbiornik na płyn hamulcowy mokry, poniżej przewody lekko ochlapane, trochę płynu na skrzyni biegów.
Większość przewodów po tej stronie silnika wydaje się być cała, nie znalazłem też żadnych uszkodzonych cybantów, obudowa termostatu metalowa była sucha, z pod czujnika temperatury też nic nie kapało. Nie wiem tylko jak wyglądają przewody które idą w stronę ściany grodziowej (przewody do nagrzewnicy wnętrza?)- strasznie ciasno jest pod ta maską :|
Czy ktoś może doradzić któremu elementowi należy się bardziej przyjrzeć? W którym miejscy uszkodzenie mogło tak zachlapać silnik? Niestety teraz w krk jest niezła ulewa więc dopiero jutro będę mógł sprawdzić co się stanie jak zaleje silnik wodą i organoleptycznie spróbuje namierzyć wyciek, ale chciałbym mieć do tego czasu jakiś trop
Czy macie może jakieś schematy układu chłodzenia dla tego silnika/modelu auta?
Pozdrawiam
Mateusz.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2019, 20:48 przez Mati.)
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 09-09-2019, 20:50
(09-09-2019, 17:06)Mat_91 napisał(a): W którym miejscy uszkodzenie mogło tak zachlapać silnik? mógłbyś na zdjęciu mniej więćej pokazać gdzie było mokro?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Mat_91
4
0
0
0
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Kraków
Mat_91
Zarejestrowani
— 10-09-2019, 15:37
op
Hi,
Błąd z brakiem przywitania naprawiony
W załączniku 2 zdjęcia, na czerwono stan na wczoraj, na zielono jedyny objaw zaobserwowany dzisiaj.
A dokładniej, wczoraj wieczorem udało mi się jeszcze podejść do auta, do silnika weszło ponad prawie 5L wody :| silnik zagrzałem- brak jakichkolwiek wycieków. Ogrzewanie działa, płynu nie ubywa, kilka kołek do okoła osiedla i nadal wszystko w porządku. Dzisiaj rano kontrola płynu i również żadnych wycieków.
Po dojechaniu do pracy (11km w Krakowskich korkach) przewód od czujnika temperatury (na zdjęciu zaznaczone na zielono) lekko mokry, mokra również skrzynia biegów od góry, ubytek płynu około 200-300ml.
Po pracy wytarłem to co się dało wytrzeć, po powrocie do domu sytuacja się powtórzyła, przewód od czujnika lekko mokry + skrzynia biegów mokra. Ubytek płynu również około 200-300ml :|
Najgorsze jest to że nie widać nic co mogło by tryskać wodą, tak aby ochlapać aż akumulator czy zbiornik na płyn hamulcowy.
Jakieś rady/sugestie?
Załączone pliki
Miniatury
•
siwusek216
5,914
17
4137
2,901
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Zawieszony termostat mógł spowodować wzrost ciśnienia do tak wysokiego aż coś nie wytrzymało. Teraz pewnie pracuje poprawnie, jest jakaś nie szczelność i ubytki są mniejsze.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
Mat_91
4
0
0
0
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Kraków
Mat_91
Zarejestrowani
— 10-09-2019, 17:09
op
Godzina spędzona przy aucie macając wszystkie rury do których jest dostęp i w końcu znalazłem winowajce (mam nadzieję że jedynego).
Na obudowie termostatu u samej góry jest zamocowana taka zaślepka w formie 5cm gumowego zaślepionego węża- to on pękł bezpośrednio nad cybantem który go mocuje do obudowy termostatu. Po uzupełnieniu płynu i ściśnięciu gumowego węża przed termostatem z tego miejsca zaczęło tryskać wodą w stronę akumulatora i kapać na skrzynie.
Ktoś wie gdzie to coś można dokupić? Na razie na szybko to załatam ale na dłuższą metę trzeba coś bardziej fabrycznego
•
polaq
2,312
18
634
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 10-09-2019, 18:10
Właśnie miałem pisać żebyś tą zaślepkę sprawdził.
Na allegro kiedyś widziałem takie korki.
Jednak nie na allegro. Link poniżej.
http://www.auto-truck3.pl/product.php?id_product=2982
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2019, 18:12 przez polaq.)
•
michaldck
4,822
25
3866
5,275
INNY
2017
INNY
Kraków! (Węgrzce)
W 1.6 też jest taka zaślepka?
napisane telefonem
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
•
polaq
2,312
18
634
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 10-09-2019, 20:02
A masz plastikową czy metalową obudowę termostatu?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2019, 20:02 przez polaq.)
•
michaldck
4,822
25
3866
5,275
INNY
2017
INNY
Kraków! (Węgrzce)
Na moje oko, plastik fantastik.
napisane telefonem
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
•
polaq
2,312
18
634
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 10-09-2019, 21:12
To nie ma
Chyba że masz założony używany z innego auta...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2019, 21:13 przez polaq.)
•
|