Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Łożysko, tarcze, zaciski hamulcowe ?


kajfasz
Zarejestrowani

op Hmmm... temat jest dosyć długi bo i długo z nim wałczę ale jestem chyba już blisko rozwiązania i mam kilka pytań...

Odkąd kupiłem prawie rok temu samochód, słyszę na szybciej pokonywanych zakrętach (głównie w prawo) takie: "łłłłuuuuułłłłłuuuuuułłłłłuuuuułłłłuuuuu".
Byłem początkowo przekonany, że to łożysko bo właśnie odgłosy są bardzo podobne do padającego łożyska. Jednak sam nie mogłem kręcąc kołami i trzepiąc nimi które to łożysko. Pojechałem nawet do ASO Renault na przegląd zawieszenia ze szczególnym uwzględnieniem stanu łożysk... Specjaliści stwierdzili, że zawieszenie jest bez zastrzeżeń, włącznie z łożyskami, może jedno już nie jest w idealnym stanie ale "na pewno nie kwalifikuje się do wymiany"
I jeździłem tak kolejny miesiąc nie wiedząc nadal co jest grane aż 2 dni temu przejeżdżając obok barierek oddzielających pasy ruchu usłyszałem, że coś mi "świerczy" (podobnie jak świerszcz) z tyłu w kole po lewej stronie (od kierowcy). Nie słyszałem tego wcześniej bo w sumie w środku nic nie słychać ale jak mam otwarte okno i przejeżdżam blisko jakiegoś ogrodzenia czy barierek między pasami ruchu lub mijam samochody i dźwięk ma się od czego odbić to słyszę to wyraźnie. I zależność jest taka, że śiwerczy najbardziej po hamowaniu czy to mocnym czy to lekkim, i jak tak dobrze świerczy to wystarczy, że skręcę ostrzej w prawo, lewo i przestaje świerczeć. No może nie przestaje całkiem ale prawie przestaje.
Stąd teraz wnioskuje, że może klocki nie odbijają po hamowaniu lub coś w tym stylu. Przeczytałem gdzieś, że ktoś miał podobny przypadek, że miał na zakrętach szum podobny jak przy padniętym łożysku (jak u mnie) ale to nie były łożyska, a coś z tarczami i klockami.

Więc może to świerczenie przy wyższych prędkościach i na zakręcie zmienia się w to szumienie "łłłłłuuuuułłłłuuuu".

Stan moich tarcz (od nowości, przebieg około 150 tyś.) nie jest już dobry, w zasadzie myślałem już o ich zmianie ale niedawno poprzedni właściciel zmieniał same klocki (szkoda mi ich) i myślałem, że zmienię przy zmianie następnych klocków.
Gdyby to jednak miało pomóc i usunąć problem z szumami na zakęcie i świerczeniem po hamowaniu na prostej to może bym już zmienił?
A może mógłbym zostawić te prawie nowe klocki i zmienić same tarcze z piastą i łożyskami ? Czy klocki też koniecznie muszę?

I kolejna wątpliwość - może moje problemy nie są spowodowane zużytymi tarczami z dużymi rantami, a źle działającym zaciskiem hamulcowym, że nie odbija? Można to jakoś sprawdzić? I czy ewentualnie gdyby to był zacisk to można go jakoś regenerować czy trzeba kupić całego ? Sad

Jestem kurcze przed urlopem i nie w smak mi takie wydatki ale jade na ten urlop tym samochodem to pasowałoby żeby się nie rozleciał po drodze...

Więc mam następujące pytania:
1. Czy można wymienić tarcze z łożyskami i piastami bez wymiany klocków czy jednak konieczna jest też wymiana klocków na nowe?

2. Czy można samodzielnie sprawdzić stan zacisku hamulcowego z tyłu żeby stwierdzić czy winny jest zacisk czy zużyte tarcze?

3. Czy gdyby się okazało, że winny jest zacisk to czy można go jakoś zregenerować czy konieczny jest zakup całego nowego?

4. Jaki zestaw polecacie do tyłu (oczywiście najlepiej tani Biggrin)?
Może coś z tego?:
http://allegro.pl/tarcze-klocki-tyl-ren ... 87161.html
http://allegro.pl/tarcze-klocki-hamulco ... 04898.html
http://allegro.pl/tarcze-klocki-scenic- ... 58023.html
http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-rena ... 96292.html

5. Widzę, że są tarcze 270mm i 274 mm - czy da się po moim VINie stwierdzić, które do mnie będą pasowały?
VIN: VF1M0JOH29553005

6. Jaki jest orientacyjny koszt wymiany tarcz z łożyskami i piastami z tyłu?

Odpowiedz
Bora
Kobiety

Po pierwsze - lepiej wymień komplet - bo jak wymienisz nowe tarcze a klocki zostaną to Ci te klocki tarcze zniszczą.
Po drugie to szczerze nie wiem , ale koledzy się na pewno wypowiedzą Biggrin
Po 3 - można regenerować , nawet jak się ma trochę pojęcia to kupuję się zestaw do regeneracji zacisków i można zrobić samemu Biggrin
Po 4 - zadzwoń sobie do Rafter Auto http://www.scenic-forum.pl/Watek-Rafter-...icz%C3%B3w , mamy u nich rabat i ma bardzo dobre ceny . Ja w meganie będę tył wymieniać to dobrej firmy tarcze (a też mam zintegrowane) i klocki - 350 zł

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

kajfasz napisał(a):A może mógłbym zostawić te prawie nowe klocki i zmienić same tarcze z piastą i łożyskami ? Czy klocki też koniecznie muszę?
do nowej tarczy zakładaj tylko nowe klocki
kajfasz napisał(a):, a źle działającym zaciskiem hamulcowym, że nie odbija?
zacisk ma "pływać"
kajfasz napisał(a):I czy ewentualnie gdyby to był zacisk to można go jakoś regenerować czy trzeba kupić całego ?
rozkręcić dobrze wyczyścić prowadnice, nasmarować i sprawdzić stan gumek
kajfasz napisał(a):nie w smak mi takie wydatki ale jade na ten urlop tym samochodem
w rafterauto mamy zniżki kupisz szybko bez wychodzenia z domu,

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
kajfasz
Zarejestrowani

op Dzięki,

Już dzwoniłem do tego RAFTERAUTO ale chyba jeszcze nie pracują bo nie odbierają telefonu. Napisałem maila i będę próbował dzwonić później.

Ale mam jeszcze pytanie odnośnie orientacyjnego kosztu wymiany takich zestawów o obydwóch kołach. Muszę podzwonić po mechanikach i chce mieć jakiś pkt. odniesienia...?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Sam to dasz rade zrobić

Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 5020D przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
kajfasz
Zarejestrowani

op Kurcze, ja naprawdę staram się robić wszystko to co mogę samodzielnie. Nie mam garażu ale wiele rzeczy robię samodzielnie. Klocki bym wymienił na pewno, tarcze z przodu pewnie też ale tył... Tu już jest łożysko - trzeba pewnie jakiś specjalny klucz, trzeba dokręcić z odpowiednią siłą (nie mam klucza dynamometrycznego), ten hamulec elektryczny (nawet nie wiem czym to sie je) - no nie wiem....


a teraz jeszcze gdzieś przeczytałem, że żeby cofnąć tłoczek to trzeba się podpiąć po CLIPA... - to możliwe ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-07-2015, 08:48 przez kajfasz.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

kajfasz napisał(a):a teraz jeszcze gdzieś przeczytałem, że żeby cofnąć tłoczek to trzeba się podpiąć po CLIPA... - to możliwe ?
Tak ale w SCIII w II musisz tylko zwolnic ręczny.

Odpowiedz
gebi
Zarejestrowani

Wymieniając tylne klocki wkrecamy toczek i nie trzeba podpisać pod clipa

Odpowiedz
kajfasz
Zarejestrowani

op OK, to już jedna sprawa się wyjaśniła. A mamy może gdzieś jakiegoś manuala wymiany tyłu? Bo jednego znalazłem ale zdjęć nie widać bo chyba za stare były Sad

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(06-07-2015, 09:11)kajfasz napisał(a): OK, to już jedna sprawa się wyjaśniła. A mamy może gdzieś jakiegoś manuala wymiany tyłu? Bo jednego znalazłem ale zdjęć nie widać bo chyba za stare były Sad
Pewnie http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...tylnej-osi

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości