SCENIC II PH I Koło zmiennych faz rozrządu - jak rozpoznać awarie
Espera
— 02-09-2014, 14:57
Jeśli jest sprawne to auto normalnie przyspiesza a przede wszystkim jest cicho pod maską.
Jeśli już jest do wymiany to na pewno klepie jak diesel. Jest też słabszy matt4 napisał(a):jak rozpoznać pierwsze oznaki zużycia? Odpowiedzi na Twoje pytania są w innych wątkach, powinny wyskakiwać w szukajce. Do odpowiedzi Espery dorzucę, że na zimnym silniku słychać charakterystyczny klekot (rzeczywiście trochę jak diesel), a przyspiesza gorzej w zakresie obrotów, w których działać powinno KZFR - zwykle powyżej 3000 rpm.
Espera
— 02-09-2014, 15:17
Nie ma sensu. Koszt KZFR nie jest mały i na szczęście jest na wierzchu, więc wymiana to ani koszt ani robota.
Gdy moje KZFR było do wymiany to samochód przechodził w tryb awaryjny. Mianowicie po odpaleniu samochodu musiałem od razu ruszyć i utrzymywać prędkość minimum 30km/h żeby się nie zdławił po czym już chodził normalnie i historia się powtarzała po ponownym uruchomieniu silnika. Dlatego też kupiłem program MaxiuEcu i kasowałem często błąd związany z KZFR aby wyjść z trybu awaryjnego.
Rozrząd wymienia się po ok. 80 tyś.km. Chyba, że niewiesz kiedy był wymieniony to lepiej wymienić na nowy do świętego spokoju.
KZFR jak się kończy to silnik chodzi jak traktor,lepiej wymienić od razu jak zaczyna terkotac.
"Ludzie,którzy twierdzą,że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać ludziom którzy właśnie to robią."
Zapraszamy na VI Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl -Sielpia Wielka 14-16 czerwiec 2019 roku
U mnie przy zimnym silniku chodził cichutko, jak się zagrzał, przechodził na diesla póki co po 30 tyś. jest na razie cisza, oby jak najdłużej. 500 zł drogą nie ..... jeździ
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-11-2014, 20:14 przez jsordyl1972.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
7 gości