Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Gorące tylne koło


polaq
Zarejestrowani

Rozebrałeś mechanizm ręcznego? Oczyściłeś dokładnie i nasmarowałeś wszystko mechanizm w tłoczku też? Czy tylko z grubsza?

Odpowiedz
Padrent
Zarejestrowani

Starałem się rozebrać wszystko w miarę dobrze oczyścić nałożyć smaru i poskręcać tak jak było przed rozebraniem, nie wiem co mogłem źle złożyć. Jedynie mechanizmu ręcznego nie ruszałem, myślisz że to z nim może być problem, że przycina mi?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Online
zaciąg ręczny, zwolnij i zaglądnij do tyłu od spodu czy linka wróciła do stany początkowego. Spróbuj ją ręcznie odciągnąć, może to linka nie wraca poprawnie?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Padrent
Zarejestrowani

Zaciągnąłem ręczny, zwolniłem i sprawdziłem ręką jak pracuje linka i chodzi luźno i wydaje mi się, że nie przycina się.
Zaglądać do mechanizmu czy spróbować z innym zaciskiem? Coś nie wydaje mi się, że będzie to mechanizm

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Po zdjęciu linki spróbuj zaciągnąć ręką i sprawdź czy sama dźwignia wraca do odboju. Jak ona sama ma problem z powrotem to linki tym bardziej nie uciągnie.

Odpowiedz
Padrent
Zarejestrowani

Dziwna sprawa, rozebrałem mechanizm trochę przeczyściłem, poszło w ruch wd i trochę smaru. Poskładałem i o dziwo zaczęło działać. Obstawiałem zacisk a jednak mechanizm, więc temat mam ogarnięty ;)

Odpowiedz
Makel
Zarejestrowani

Mam pytanie, po przyhamowaniu trochę "mocniej" hamulec jakby nie odbijał bo czuję że cos mnie hamuje i się trze. Zastanawiam się nad regeneracją lub żeby wymienić zacisk na opisany tutaj skv np. Co będzie lepszym wyjściem, regeneracja czy kupno nowego i montaż bez zabaw? Nie będzie lepiej kupic nowy niż regenerować? Stary nie będzie juz zmęczony , przegrzany i nie posypie się szybciej i znów trzeba będzie go ratować?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Online
Może tylko tuleje zacisku są zapieczone? Czyścić, nasmarować i zobaczyć czy będzie lepiej.
Ściąg koło, jeśli wewnątrzny klocek będzie zjechany to zacisk stoi.

Wysłane z kolorowego kalkulatora

Przegrzane to może być łożysko które jest w tarczy hamulcowej

Wysłane z kolorowego kalkulatora

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2020, 10:33 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

(27-05-2020, 10:00)Makel napisał(a): Mam pytanie, po przyhamowaniu trochę "mocniej" hamulec jakby nie odbijał bo czuję że cos mnie hamuje i się trze. Zastanawiam się nad regeneracją lub żeby wymienić zacisk na opisany tutaj skv np. Co będzie lepszym wyjściem, regeneracja czy kupno nowego i montaż bez zabaw? Nie będzie lepiej kupic nowy niż regenerować? Stary nie będzie juz zmęczony , przegrzany i nie posypie się szybciej i znów trzeba będzie go ratować?
Jeśli ręczny się nie zacina to można go zregenerować. Zestaw naprawczy to koszt około 20 zł. Robiąc to samemu kosztuje Cię to tylko części i płyn hamulcowy.
(27-05-2020, 10:32)Mati napisał(a): Ściąg koło, jeśli wewnątrzny klocek będzie zjechany to zacisk stoi.
Zacisk w sensie mocowanie zacisku w jarzmie czyli nie zacisk a jarzmo do regeneracji.

Odpowiedz
Richard
Zarejestrowani

Dobrze, że macie takich tanich mechaników. Za wymianę zacisków i dolanie trochę płynu hamulcowego, mój mechanik skasował mnie 140 zł. Do tego jeszcze sam muszę załatwić sobie  kasowanie błędu ręcznego, oraz coś lekko trzyma, ponieważ tarcze się grzeją. Tragedia.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2020, 05:54 przez Richard.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości