op
Czujnik temperatury wskazuję prawidłowo, opony nie wpisane (nawet nie wiedziałem że takie coś się robi) katalizator ok (choć 2 sonda lekko skacze a liwnna chyba wskazywać jednostajnie) kompresja między 12.9 a 13.4,analuza spalin nie robiona, hamulce robione niedawno, i nie trzymają kół z resztą pewnie by się grzały a tak nie jest. Co do czujnika hamulca to zrozumiał bym jego awarie w automacie ale w manualu? Ma znacznie?
Dziś dowiedziałem się że może to być awaria sterownika - jak dla mnie możliwe, lub koła faz - tutaj mam wątpliwości. Pytanie czy clip jest w stanie wskazać poprawność działania zmiennych faz?
Rano jeszcze podłączyłem się pod instalacje lpg, i lekko skorygowałem pracę wtrysku. Czasy zmniejszone a spalanie wzrosło... Wszystko na opak w tym samochodzie.
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Sprawdzałeś wtryskiwacze czy nie leją? Robi się prosto, wyciągacz wtryski, kładziesz pod nimi tekturę , kręcisz rozrusznikiem i patrzysz jaką jest plama. Cewki oczywiście odłączone
•
pio555
31,292
124
11106
3,031
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 23-01-2020, 10:53
(23-01-2020, 10:45)Grzegorz Łubieński napisał(a): Były w Scenicach 2,0 koła 14 calowe ? w SC II ph I 1,4 16V w gołych wersjach były opony 165/55/14 i w liczniku jest taka wartosć
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Różnica w ciśnieniach 1,5 bara pomiędzy cylindrami teoretycznie kwalifikuje silnik do remontu. Mierzyłeś ciśnienia na sucho, czy na olej ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-01-2020, 11:00 przez Grzegorz Łubieński.)
•
op
Nie wiem gdzie widzisz różnice 1,5 bara ale spoko...
Nie sprawdzałem wtryskiwaczy, z prostej przyczyny - 2 rodzaje paliwa. Nie możliwością było by uszkodzenie obu jednocześnie.
Ciśnienie było sprawdzane BEZ oleju, na otwartej przepustnicy (choć akumulator był trochę słaby) teraz by pewnie pokazało więcej (na nowej baterii). Ciężko sprawdzić z podłączonym cewkami - z tego co pamiętam trzeba je wyjąć.
Koła mam 16" nie pamiętam dokładnie jakie, kupiłem opony z katalogu chyba 205 na ileś tam...
I teraz pomyślałem że może faktycznie wpisane są inne koła i jest przekłamanie na KM, ale to chyba było by za proste.
A licznik był przez poprzedniego właściciela wymieniany (chyba jest z polifta bo ma wgrany Polski język)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-01-2020, 11:25 przez Łukasz Zając.)
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
(23-01-2020, 11:25)Łukasz Zając napisał(a): Nie wiem gdzie widzisz różnice 1,5 bara ale spoko...
Nigdzie nie widzę, tak tylko napisalem
•
op
Zrobiłem na szybko test odległościowy porównując wskazania prędkości miedzy zegarami, a aplikacją w telefonie.
10 KM na gps 10.1 na zegarach (czyli powinno zaniżać a nie zawyżać spalanie) prędkość na zegarach średnio między 2 a 4 różnicy prze 70-80 hm/h (nie miałem gdzie się bardziej rozpędzić). Sprawdziłem też cisnienie w oponach - książkowe. Tak że koła i źle ustawione żagary chyba można wykluczyć.
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Miałem kiedyś podobny problem w ScII 1,6 LPG. Brak mocy, duże spalanie. Zrobiłem i sprawdziłem prawie wszystko, łącznie z katalizatorem i remontem głowicy. Bez efektów. Poszedł do żyda w takim stanie, teraz mam SC III 1,6 i różnica jest kosmiczna. W porównaniu z tamtym to jak bym jeździł bolidem F1 ;-)
•
op
Do żyda?
Za dużo w nim na wymieniałem, żeby sie teraz poddawać.
Poza tym ma ładny kolor.
•
polaq
2,312
18
634
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 23-01-2020, 12:47
Jeżeli zmniejszyłeś "czasy wtrysku" dla wtryskiwaczy LPG to sterownik silnika automatycznie na podstawie sondy lambda wydłuża czasy aby była mieszanka odpowiednia stąd pokazuje Ci chwilowe spalanie większe.
Ile benzyny spala a ile LPG realnie czyli z dystrybutora?
•
|