Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Dodatki do paliwa, co sądzicie?


Highwayman1990
Zarejestrowani

op Kilka dni temu przy okazji przeglądania Allegro, wyskoczyła mi propozycja wspomnianego w temacie dodatku do paliwa. Z tego co sie zorientowałem jest sporo różnych dodatków jak na przykład czyszczący wtryskiwacze, uszczelniający, uzdatniajacy paliwo. Co myślicie? Ktoś z Was stosował na przykład ten czyszczący wtryskiwacze?

Odpowiedz
krosser
środek do czyszczenia wtrysków na pewno rozpuszcza nagary i osady..stosowałem do czyszczenia zaworu EGR więc daję radę ...jakie ma działanie na wtryski ciężko organoleptycznie osądzić... w Focusie stosowałem ceramizer przy wymianie oleju, na pewno nie zaszkodził, ale w scenicu bałbym się ryzykować

Odpowiedz
Bora
Kobiety

A ja tam przy żadnym aucie nic nie dolewałam do paliwa - i każde jeździło ;)
Moim zdaniem - strata $$

Odpowiedz
krosser
(19-12-2014, 12:05)Bora napisał(a): A ja tam przy żadnym aucie nic nie dolewałam do paliwa - i każde jeździło ;)
Moim zdaniem - strata $$

każda "chemia" którą dostarcza się do silnika ( a konkretnie jej skład ) ma znaczenie na jego pracę i żywotność , chociażby rodzaj paliwa czy oleju- to nic innego jak modyfikacja czy dodawanie ulepszaczy

Odpowiedz
Bora
Kobiety

no to się tankuje vervę i taniej wyjdzie Thumbup

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

op Ja tankuje na przemian Verve i zwykłą, obie na Orlenie. Biggrin

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

Bora, a ile diesli miałaś i ile zim przebujałaś się z nimi? Tankowanie Vervy wcale nie musi wyjść taniej, bo nie masz gwarancji, co w tych zakopanych głęboko pod ziemią zbiornikach siedzi. Jeżeli chcesz tankować dobrą wachę, to trzeba znaleźć stację cieszącą się popularnością - duży przemiał gwarantuje świeższe paliwo.
A dodatki do paliw i olejów mają dwa oblicza - jeśli się je już stosuje, to trzeba to robić z głową.
Ja np. tankuję Ultimate na BP pod domem, bo wiem, że mają bardzo duży obrót, a paliwko ma dodatki czyszczące, więc nagar nie powinien się tak osadzać. Od czasu do czasu zaleję VPower na Shell'u, choć w mieście nie robi to większej różnicy.
Przed następną wymianą oleju dodam środek czyszczący, żeby po 120 kkm wypłukało wszystkie syfy, które w misce mogą się gromadzić. Do paliwa na razie nic nie dodaję, bo nie bardzo wierzę w skuteczność tego w nowych silnikach.

Odpowiedz
Bora
Kobiety

No ja mówię o swoim zdaniu i o moich autach - każde benzyna z lpg - do tych też są jakieś tam uszlachetniające dodatki - ale po prostu nie używałam bo szkoda dla mnie na to $$ było . Biggrin
ale wiem że boro to coś tam dolewał ale co nie wiem Biggrin

No a co do stacji to masz świętą rację Biggrin
Zawsze tankuję na orlenie - i tam jest wiecznie kolejka ostatnio z pół godziny czekałam na pb Biggrin samochód za samochodem podjeżdża ;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2014, 12:29 przez Bora.)

Odpowiedz
krosser
dodatkami do oleju nie wyczyścisz silnika czy wtrysków...dodatki do oleju typu ceramizer maja za zadanie zmniejszenie tarcia w cylindrach a dokładnie uzupełniają mikroubytki na styku cylinder - tłok , wtedy uzyskuję się bardziej szczelna i gładszą powierzchnie , co innego dodatki do paliwa one trafiają do komory spalania i ich działanie jest zupełnie inne - zwiększają liczbę cetanową paliwa ,zmieniając jego temp. zapłonu co przekłada się na zużycie paliwa, lub też czyszczące układ paliwowy rozpuszczając nagary - ja stosuję profilaktycznie dodatki w scenicu - nie zauważyłem negatywnych zmian, nie mam kłopotów z EGR czy "jadem" pod nogą.... w Focusie tak jak napisałem wcześniej zalałem ceramizer wraz z olejem i jakby ciut kompresja wzrosła, a może to tylko złudzenie....

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

krosser napisał(a):dodatkami do oleju nie wyczyścisz silnika czy wtrysków...dodatki do oleju typu ceramizer maja za zadanie zmniejszenie tarcia w cylindrach a dokładnie uzupełniają mikroubytki na styku cylinder - tłok , wtedy uzyskuję się bardziej szczelna i gładszą powierzchnie

Są dodatki, a właściwie środki czyszczące, które w dieslach rozpuszczają osady gromadzące się w misce olejowej i przewodach - dodaje się je bezpośrednio przed spuszczeniem starego oleju i uruchamia silnik na 10-15 minut, po czym spuszcza olej.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości