Może poduszka któraś? One przy zużyciu wydają z siebie jakieś dźwięki?
SCENIC II PH I Ciche terkotanie i szarpnięcie przy gaszeniu
op
Pytanko mam. Słychać gdzieś w okolicy silnika ciche terkotanie na wolnych obrotach (to nie panewki ani koło na wale). Może to wywoływać jeszcze coś innego niż dwumas? Od jakiegoś czasu też czuję przy gaszeniu silnikiem takie tarpnięcie silnikiem.
Może poduszka któraś? One przy zużyciu wydają z siebie jakieś dźwięki?
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Przepustnica współpracuje z zaworem EGR, sterując dopływem powietrza, zapobiega szarpaniu silnika podczas jego wyłączania.
Steruje ilością powietrza,które dopływa do cylindrów. Silnik wysokoprężny ma duży stopień sprężania i duże ciśnienie, do jakiego jest sprężane powietrze w cylindrach, powoduje gwałtowne zatrzymywanie silnika podczas jego gaszenia (wyłączenia) Z chwilą wyłączenia zapłonu,klapa dławiąca przerywa dopływ powietrza do silnika. Ze względu na zmniejszoną ilość sprężonego powietrza, silnik łagodniej zatrzymuje się. Ja bym zaczął od czyszczenia. Trzeba zobaczyć czy podczas gaszenia od razu się łagodnie zamyka bez oporów. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2014, 00:06 przez Robuś.)
jak czujesz tarpnięcie przy gaszeniu i odpalaniuv(rzadziej) to prawie na pewno dwumas
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2014, 20:04 przez Oktawiusz.)
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
nie czekaj za długo...
nie żebym Cie straszył ale przez walnięty dwumas pękł wał w mojej Astrze IV CDTI. Przy przebiegu 88tyś padł w odcinku 1km i spowodował pęknięcie wału
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
op
Sprawy jeszcze nie rozwiązałem, bo i nie było jakoś czasu ostatnio. Wydaje mi się, że jednak trochę zrobiło się głośnie ale to minimalnie. Teraz doszły jeszcze drgania auta na wolnych obrotach, więc może to poprostu, któraś poduszka. Jeszcze z miesiąc i wstawiam auto na warsztat. Zaślepię wreszcie EGR, powymieniam klocki i może tarcze w zależności od tego w jakim będą stanie i się przyjrze bliżej temu jarmoleniu.
@ pawelli: Trudno mi powiedzieć czy to jak kuleczki. Dźwięk jest jednostany raczej nieprzypadkowy. Zmienia się wraz z oborotami silnika. Mi się on bardzo kojarzy z łożyskiem oporowym w moim starym fordzie escorcie.
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości