Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Ciągłe przepalanie tranzystora w sterowniku dmuchawy


Trodor
Zarejestrowani

Ważny jest fakt że odkurzacz działa na podcisnienie a dmuchawa na nadciśnienie... Jest różnica. Ale również się nie zgodzę że zatkany filtr ułatwia pracę wentylatora

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

filtr zatkany to efekt sprezania bedzie co koniec koncow spowoduje wiekszy opor dla wentylatorabo nie bedzie mial gdzie oddac powietrza.
Ale glownie o to chodzi, ze powietrze, ktore ma przechodzic przez filtr ma za zadanie chlodzic opornice. Gdy filtr nie przepuszcza powietrza, opornica nie jest chlodzona i sie przegrzewa, co skutkuje przepalaniem sie...

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • Trodor
polaq
Zarejestrowani

Żeby z jednej strony było nadciśnienie z drugiej musi być podciśnienie.
Generalnie im łatwiejszy przepływ powietrza tym mniej prądu pobierze silnik i mniejszy prąd przepływający przez tzw. rezystor dmuchawy.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
unleashed
Zarejestrowani

op Filtr kabinowy jest czyst i suchy.Nie ma tez wody w  ukladzie. Tranzystor oryginalny. Tak jak piasalem w pierwszym poscie caly rezystor tez byl wymieniany zarem z wtyczkami. Spróbuje jeszcze poprawic luty.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(23-12-2018, 15:04)unleashed napisał(a): filtr zatkany to efekt sprezania bedzie co koniec koncow spowoduje wiekszy opor dla wentylatorabo nie bedzie mial gdzie oddac powietrza
Jak to nie będzie miał gdzie oddać powietrza? Wyleci otworami nawiewów bez żadnego oporu. Od strony filtra powietrze jest zasysane. Panowie uwierzcie w fakty naukowe, że każda pompa, wentylator, odkurzacz czy co innego jeżeli pracuje bez obciążenia czynnikiem który przetłacza to pobiera mniej energii na swoją pracę.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(23-12-2018, 16:09)andrzejwa napisał(a):
(23-12-2018, 15:04)unleashed napisał(a): filtr zatkany to efekt sprezania bedzie co koniec koncow spowoduje wiekszy opor dla wentylatorabo nie bedzie mial gdzie oddac powietrza
Jak to nie będzie miał gdzie oddać powietrza? Wyleci otworami nawiewów bez żadnego oporu. Od strony filtra powietrze jest zasysane. Panowie uwierzcie w fakty naukowe, że każda pompa, wentylator, odkurzacz czy co innego jeżeli pracuje bez obciążenia czynnikiem który przetłacza to pobiera mniej energii na swoją pracę.

Żeby zakończyć te dyskusję, proponuję przy najbliższym sprzątaniu wykonać eksperyment i zatkać wlot rury odkurzacza na... dłużej.
A następnie sprawdzić, choćby dotykiem, temperaturę obudowy silnika.
Tylko nie przesadzajcie z czasem testu, spalony silnik odkurzacza tuż przed świętami bywa przyczyną wielu groźnych sytuacji. Thumbup
Oczywiście, że każdy wentylator, czy to osiowy, czy promieniowy, pracujący w kanale jest jednostką ssąco-tłoczącą (uwierzciemi, projektowałem kiedyś takie cudeńka),
Każdy zostanie obciążony przy zatkaniu wejścia (obciążenie wzrostem ciśnienia ssania) jak i wyjścia (spiętrzenie na wylocie spowoduje wzrost ciśnienia tłoczenia) zgodnie z równaniem Bernoulliego (to tak, zaznaczam, w bardzo dużym uproszczeniu). Ponad to - silnik takiego wentylatora chłodzony jest opływem tłoczonego czynnika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-12-2018, 16:58 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • A2-eR11
A2-eR11
Zarejestrowani

(23-12-2018, 16:09)andrzejwa napisał(a): Jak to nie będzie miał gdzie oddać powietrza? Wyleci otworami nawiewów bez żadnego oporu.

No wlasnie nie wyleci powietrze jesli filtr kabinowy jest zatkany. W ukladach wentylacji kabiny (przynajmniej jesli chodzi o SC II) jest najpierw wentylator, pozniej filtr kabinowy i dopiero wyloty powietrza w kabinie.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • andrzejwa
polaq
Zarejestrowani

Skoro pali tranzystor to albo ma zbyt mały nadmuch powietrza(przez co się przegrzewa, może słabo styka z radiatorem?
albo dmuchawa, którą wymieniłeś ma zbyt duże opory i pobiera zbyt duży prąd.

Jeżeli chodzi o tranzystor gdzieś czytałem o zamienniku, który ma lepsze parametry(większy prąd i lepsze parametry oddawania ciepła).

Ostatnio porównywałem wykonanie nowego sterownika (rezystora) Valeo z oryginalnym z 2007r.
Niestety kiedyś jakość wykonania była lepsza.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

(23-12-2018, 16:09)andrzejwa napisał(a):
(23-12-2018, 15:04)unleashed napisał(a): filtr zatkany to efekt sprezania bedzie co koniec koncow spowoduje wiekszy opor dla wentylatorabo nie bedzie mial gdzie oddac powietrza
Jak to nie będzie miał gdzie oddać powietrza? Wyleci otworami nawiewów bez żadnego oporu. Od strony filtra powietrze jest zasysane. Panowie uwierzcie w fakty naukowe, że każda pompa, wentylator, odkurzacz czy co innego jeżeli pracuje bez obciążenia czynnikiem który przetłacza to pobiera mniej energii na swoją pracę.

Zgadza się, zatkana turbina pracuje w większej próżni stąd większe obroty silnika i odkurzacz bardziej wyje bo jest mniej obciążony.
Zwykły zjadacz chleba myśli że jest odwrotnie. Ale wtedy silnik po zatkaniu rury powinien ZWALNIAĆ.
Ale zatkana turbina to również brak chłodzenia silnika trzeba przyznać.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

https://pl.wikipedia.org/wiki/Paradoks_hydrodynamiczny

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości