SCENIC II PH I Ciągłe przepalanie tranzystora w sterowniku dmuchawy
filtr zatkany to efekt sprezania bedzie co koniec koncow spowoduje wiekszy opor dla wentylatorabo nie bedzie mial gdzie oddac powietrza.
Ale glownie o to chodzi, ze powietrze, ktore ma przechodzic przez filtr ma za zadanie chlodzic opornice. Gdy filtr nie przepuszcza powietrza, opornica nie jest chlodzona i sie przegrzewa, co skutkuje przepalaniem sie... (23-12-2018, 15:04)unleashed napisał(a): filtr zatkany to efekt sprezania bedzie co koniec koncow spowoduje wiekszy opor dla wentylatorabo nie bedzie mial gdzie oddac powietrzaJak to nie będzie miał gdzie oddać powietrza? Wyleci otworami nawiewów bez żadnego oporu. Od strony filtra powietrze jest zasysane. Panowie uwierzcie w fakty naukowe, że każda pompa, wentylator, odkurzacz czy co innego jeżeli pracuje bez obciążenia czynnikiem który przetłacza to pobiera mniej energii na swoją pracę. (23-12-2018, 16:09)andrzejwa napisał(a):(23-12-2018, 15:04)unleashed napisał(a): filtr zatkany to efekt sprezania bedzie co koniec koncow spowoduje wiekszy opor dla wentylatorabo nie bedzie mial gdzie oddac powietrzaJak to nie będzie miał gdzie oddać powietrza? Wyleci otworami nawiewów bez żadnego oporu. Od strony filtra powietrze jest zasysane. Panowie uwierzcie w fakty naukowe, że każda pompa, wentylator, odkurzacz czy co innego jeżeli pracuje bez obciążenia czynnikiem który przetłacza to pobiera mniej energii na swoją pracę. Żeby zakończyć te dyskusję, proponuję przy najbliższym sprzątaniu wykonać eksperyment i zatkać wlot rury odkurzacza na... dłużej. A następnie sprawdzić, choćby dotykiem, temperaturę obudowy silnika. Tylko nie przesadzajcie z czasem testu, spalony silnik odkurzacza tuż przed świętami bywa przyczyną wielu groźnych sytuacji. Oczywiście, że każdy wentylator, czy to osiowy, czy promieniowy, pracujący w kanale jest jednostką ssąco-tłoczącą (uwierzciemi, projektowałem kiedyś takie cudeńka), Każdy zostanie obciążony przy zatkaniu wejścia (obciążenie wzrostem ciśnienia ssania) jak i wyjścia (spiętrzenie na wylocie spowoduje wzrost ciśnienia tłoczenia) zgodnie z równaniem Bernoulliego (to tak, zaznaczam, w bardzo dużym uproszczeniu). Ponad to - silnik takiego wentylatora chłodzony jest opływem tłoczonego czynnika. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-12-2018, 16:58 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 (23-12-2018, 16:09)andrzejwa napisał(a): Jak to nie będzie miał gdzie oddać powietrza? Wyleci otworami nawiewów bez żadnego oporu. No wlasnie nie wyleci powietrze jesli filtr kabinowy jest zatkany. W ukladach wentylacji kabiny (przynajmniej jesli chodzi o SC II) jest najpierw wentylator, pozniej filtr kabinowy i dopiero wyloty powietrza w kabinie.
Skoro pali tranzystor to albo ma zbyt mały nadmuch powietrza(przez co się przegrzewa, może słabo styka z radiatorem?
albo dmuchawa, którą wymieniłeś ma zbyt duże opory i pobiera zbyt duży prąd. Jeżeli chodzi o tranzystor gdzieś czytałem o zamienniku, który ma lepsze parametry(większy prąd i lepsze parametry oddawania ciepła). Ostatnio porównywałem wykonanie nowego sterownika (rezystora) Valeo z oryginalnym z 2007r. Niestety kiedyś jakość wykonania była lepsza. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka (23-12-2018, 16:09)andrzejwa napisał(a):(23-12-2018, 15:04)unleashed napisał(a): filtr zatkany to efekt sprezania bedzie co koniec koncow spowoduje wiekszy opor dla wentylatorabo nie bedzie mial gdzie oddac powietrzaJak to nie będzie miał gdzie oddać powietrza? Wyleci otworami nawiewów bez żadnego oporu. Od strony filtra powietrze jest zasysane. Panowie uwierzcie w fakty naukowe, że każda pompa, wentylator, odkurzacz czy co innego jeżeli pracuje bez obciążenia czynnikiem który przetłacza to pobiera mniej energii na swoją pracę. Zgadza się, zatkana turbina pracuje w większej próżni stąd większe obroty silnika i odkurzacz bardziej wyje bo jest mniej obciążony. Zwykły zjadacz chleba myśli że jest odwrotnie. Ale wtedy silnik po zatkaniu rury powinien ZWALNIAĆ. Ale zatkana turbina to również brak chłodzenia silnika trzeba przyznać.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości