Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC II PH I Błąd DF 015


Norbert Michał Piotrowski
Zarejestrowani

op Witam. Od 4 dni męczy mnie problem błędu Df015 w module wtrysku. Pojawił się z nie nacka pierw objawił się komunikatem low battery i low Oil pressure i zero reakcji rozrusznika. Na pierwszy strzał wymieniłem baterie w pilocie ale nic to nie dało. Więc dołączyłem aku i ponownie podłączyłem. Odpalam i stwierdziłem że jest rozladowany bo ledwo kręcił. Rano wkładam nowo naładowany aku do auta i odpalił na strzał. Pochodził w minuty i zgasł bez komunikatu. Odpalił bez problemu. Zrobiłem rundke i nic nie wskazywało na jakieś usterki. Po południu odpalam ujechalem kilka metrów i znów low battery auto zgaslo ale odpalił bez problemu. Gdzieś w necie wyczytałem że to może być od czujnika sprzęgła więc biegnę z powrotem i ku moim oczom gdy wcisne pedal sprzęgła to na jakieś 2 milisekundy mrugna słupki od temp cieczy paliwa i samochód. No więc podłączam clipa i wtedy ujrzałem ten błąd DF015 z definicja za późnego włączenia i w dodatku z czerwoną kropka. W sterowniku wtrysku są jeszcze inne błędy m in
-Df025 Złącze diagnostyczne skrzynki podgrzewacza z pomarańczowa kropka
-Df209 obwód czujnika pozycji zaworu egr z czerwoną kropka 
Te dwa są od dawna jakiś miesiąc.
-Df046 napięcie akumulatora 12V z pomarańczowa kropka 
DF015 obwód sterowania przekaznikiem głównym z czerwoną kropka 
Df038 moduł elektroniczny z pomarańczowa kropka 
Przed chwilą poszedłem sprawdzić jeszcze raz czy odpali i nie odpalił znów pokazał komunikaty low battery i low Oil pressure. Po podłączeniu clipa i sprawdzenie napięcia na aku pokazało tak samo jak na mierniku 12,24 V 
Po paru próbach odpalenia auto odpaliło jak z nowym akumulatorem. Po zrobieniu paru km i podłączeniu clipa błędy utrzymują się jak wyżej.
Ktoś ma jakieś propozycje który to przekaźnik odpowiada za to? 
Dodam jeszcze że biorę pod uwagę to że jak wcześniej nie chciał odpalić bo ledwo zakrecil to chyba z braku napięcia wyrzucił parę innych błędów np ze hamulec postojowy jest włączony mimo że mam go odlaczonego. I przez to moglo też zapisać (i zapisało) parę innych błędów w innych modułach ale wszystkie dały się usunąć. 
Rozważam opcje wymiany akumulatora ale po tym dzisiejszym odpaleniu na strzał wstrzymam się po za tym w zeszłym roku zakładałem nowy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2018, 10:21 przez pio555.)

GSc II PH I 1.9 dCi 120km 
Laguna II PH I 1.9 dCi 120km
Clip diagnostyka, kodowanie itp  
drobna mechanika
Odpowiedz
wojteknusiek
Zarejestrowani

Witam, proponował bym wymienić czujnik sprzęgła. Może on robi takie zamieszanie.

Clip, Autoboss v30
Odpowiedz
Tomo3
Zarejestrowani

A może sprawdź bezpieczniki. W Megane miałem taki przydek że pokazywał brak ciśnienia oleju a spalony był bezpiecznik od radia ale radio działało.
Spróbuj też sprawdzić wtyczki i jakimś kontaktem je potraktować.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Tomo3 za ten post post:
  •
Norbert Michał Piotrowski
Zarejestrowani

op Problem rozwiązany. Musiałem wymienić upc.

GSc II PH I 1.9 dCi 120km 
Laguna II PH I 1.9 dCi 120km
Clip diagnostyka, kodowanie itp  
drobna mechanika
Odpowiedz
Tomo3
Zarejestrowani

UPC? możesz rozwinąć

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

UPC - to modułowa skrzynka bezpieczników. Często problemy z elektryką w Scenic dotyczą właśnie jej.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Tomo3
Zarejestrowani

to pod siedzeniem kierowcy czy pod deską jest zlokalizowane?

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Pod maską. po prawej stronie koło akumulatora. Pod siedzeniem jest kostka R3

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2018, 16:17 przez PunkRock86.)

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Pod deską to bsi a za akumulatorem to sterownik silnika

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości